  • 31. Data: 2015-07-19 21:39:23
    Temat: Re: Dwa bezpieczniki i przyczepa kempingowa
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Zaufałbyś takiemu PE? To ja już wolałbym mieć różnicówkę i zasilanie
    > dwoma przewodami.

    Jeśli nie może ufać takiemu PE to znaczy, że nie może używać żadnego
    urządzenia, które ma klasę I ochronności. Czyli lodówki, mikrofalówki
    czy tostera. Jeśli jednak używa takie urządzenia, to tak czy inaczej
    można zasilić trzema przewodami (z PE), a przez różnicówkę przeprowadzić
    tylko L i N. No i oczywiście nie łączyć w przyczepie PE z N bo nie wiemy
    gdzie jest N. Konieczne byłoby też częste testowanie różnicówki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2015-07-19 22:24:03
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > tylko L i N. No i oczywiście nie łączyć w przyczepie PE z N bo nie wiemy
    > gdzie jest N. Konieczne byłoby też częste testowanie różnicówki.
    Na kempingu to wogóle nie można ufać w cokolwiek związanego z prądem; jest
    'plus' i 'minus'; i tyle powinno turyście wystarczyć. Sezonowa obsługa, tzw.
    Pan Elektryk co kable klientom podłącza, to nawet nie ma pojęcia o prądzie;
    może to być, np. student historii co sobie dorabia.
    A ludzie na kempingach używają standardowych lodówek, kuchenek, piekarników,
    mikrofalówek i nawet małych pralek automatycznych(!)

    Pozostaje jedynie nadzieja, że jak się dotknie obudowy pod napięciem to
    różnicówka wywali (o ile się ją ma zainstalowaną) .

    jp

  • 33. Data: 2015-07-21 01:48:24
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    //

    > Muszę się bardziej rozeznać w instalacjach przyczep.
    > To, co wiem - w zasadzie wszystko i tak leci na 12V: światło, pompka,
    > ogrzewanie wody.

    IMHO: i niech tak zostanie :)