  • Data: 2018-10-28 11:56:51
    Temat: Dwa gramy litu
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    Czołem,
    Ostatnio linie lotnicze utrudniły życie pasażerom. Postanowiłem więc
    przeczytać, co wolno mi wziąć do samolotu, i natknąłem się na zapis, że
    w bateriach i akumulatorach litowych może być co najwyżej dwa gramy
    litu. To niewiele mówi, więc postanowiłem policzyć:

    2/7=0.286 mola litu
    0.286*96500=27571 kulombów
    27571/3600=7.66 Ah

    W mojej lustrzance siedzi akumulatorek 1860mAh, 7.2V, a więc zbudowany z
    dwóch ogniw. Jeśli więc wezmę drugi akumulator w torbie, to wykorzystam
    cały limit. Biorąc dodatkowo komórkę łamię prawo lotnicze :-)
    A gdzie tu jakiś laptop...

    P.P.