  • Data: 2018-10-29 13:39:33
    Temat: Re: Dwa gramy litu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ostatnio linie lotnicze utrudniły życie pasażerom. Postanowiłem więc
    >przeczytać, co wolno mi wziąć do samolotu, i natknąłem się na zapis,
    >że w bateriach i akumulatorach litowych może być co najwyżej dwa
    >gramy litu. To niewiele mówi, więc postanowiłem policzyć:

    >2/7=0.286 mola litu
    >0.286*96500=27571 kulombów
    >27571/3600=7.66 Ah

    >W mojej lustrzance siedzi akumulatorek 1860mAh, 7.2V, a więc
    >zbudowany z dwóch ogniw.

    Czyli jedno takie ogniwo zawiera pol grama litu.
    A ile wazy ?

    Tak na moj gust, to stosunkowa niewielka jest "zawartosc substancji
    czynnej" w stosunku do calej masy.

    Nie ma sie co dziwic, biorac pod uwage jak ogniwo li-ion dziala ... a
    inne maja chyba jeszcze gorzej.

    Ech, duzo jeszcze pracy przed chemikami, duzo mozna zoptymalizowac ...

    J.