  • 11. Data: 2017-11-11 10:46:26
    Temat: Re: Dwa sygnały satelitarne w jednym kablu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/10/2017 11:55 PM, Cezar wrote:
    > za kilka
    > lat wszystko będzie IPTV.

    Nie zdąży. Usługi z okolic netflixa wygryzą całość tej zarozumiałej branży.

  • 12. Data: 2017-11-11 10:49:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/10/2017 11:33 PM, yabba wrote:
    > Ethernet to przeżytek :), używa się światłowodów:
    > http://www.dipol.com.pl/optyczny_zestaw_sat-dvb-t_to
    u_232_kit_A9880.htm

    Dalej do dupy. Wsadzenie toru odbiorczego i wydzielanie strumienia
    cyfrowego *bezpośrednio* w konwerterze załatwiło by te wszystkie tematy
    bez fancy-pancy światłowodów. Faktyczny strumień jaki wtedy trzeba
    przesyłać to kilkanascie Mbit/s czyli w zasadzie można to robic na wifi.

  • 13. Data: 2017-11-11 12:17:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > bez fancy-pancy światłowodów. Faktyczny strumień jaki wtedy trzeba
    > przesyłać to kilkanascie Mbit/s czyli w zasadzie można to robic na wifi.

    W rzeczy samej, 4K, wprawdzie z YT, ale spokojnie swoim wifi ciagnę i
    jeszcze mi się łącze nudzi, bardziej grafika się nie wyrabia. 250/20, radiem
    wyciąga do 160/20, a na codzień mam ok. 100/20.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 14. Data: 2017-11-11 13:08:41
    Od: b...@g...com

    użytkownik HF5BS napisał:

    > W rzeczy samej, 4K, wprawdzie z YT, ale spokojnie swoim wifi ciagnę i
    > jeszcze mi się łącze nudzi, bardziej grafika się nie wyrabia. 250/20, radiem
    > wyciąga do 160/20, a na codzień mam ok. 100/20.

    W tym przypadku masz zdalne sterowanie z klawiatury i komputera.

    Przy dekoderze dochodzi sprawa zdalnego sterowania od usera do dekodera.
    Tam gdzie stoi dekoder sprawa jest rozwiązana, a co z drugim userem?
    Co proponujesz, jakie sensowne sterowanie dla luda?

  • 15. Data: 2017-11-11 16:54:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2017 1:08 PM, b...@g...com wrote:
> [...]
    > Tam gdzie stoi dekoder sprawa jest rozwiązana, a co z drugim userem?
    > Co proponujesz, jakie sensowne sterowanie dla luda?

    Rozdzielenie częsci analogowej do konwertera i wysyłanie siecią ma masę
    zalet. Zaczynając od tego że user może sobie oglądać tam gdzie chce. Na
    tv, tablecie, telefonie czy zegarku. Chce sobie oglądać 4 rózne porno na
    raz - pewno będa do kupienia konwertery z czterema torami analogowymi.
    Itd itp.

    To co bedzie wciskał i gdzie aby zmieniać kanały jest zupełnie
    nieistotne. Przy odrobienia wprawy drugie pudełko może nie istnieć,
    całość w antenie. Jak ktoś chce koniecznie ten dziadowki zegarek 7-seg
    podpinany pod Junosta to można bedzie na pewno kupić profesjonalne
    pudełka do odbierania transmisji z takiego konwertera. Rynek wyreguluje
    czy na pewno one sa potrzebne.

  • 16. Data: 2017-11-11 21:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 09:53:34 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    i_-_cyfra+,0,104.htm

    > Standardowo mamy 1GHz pasma do przesłania kablem od konwertera do
    > tunera. Konwerter ma przełączalną heterodynę w zależności od zakresu
    > odbioru 10,7 - 11,7GHz lub 11,7 - 12,75GHz.

    No wlasnie - kanaly z satelity maja 2GHz zakresu.
    Transponujac dolny na rozsadne ~1GHz, gorny mialby 3GHz - jakos nie
    chca tak zrobic.

    > Nawet w opisie konwertera, który sam zamieściłeś jest to podane.
    > 10,7 - 11,7GHz konwersja na Low Band 0,95 - 1,95GHz
    > 11,7 - 12,75GHz konwersja na High Band 1,1 - 2,15GHz

    No i jak sie chce naraz oba pasma, to jeden kabel nie starczy.

    J.

  • 17. Data: 2017-11-11 21:41:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Nov 2017 10:49:58 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    u_232_kit_A9880.htm

    > Dalej do dupy. Wsadzenie toru odbiorczego i wydzielanie strumienia
    > cyfrowego *bezpośrednio* w konwerterze załatwiło by te wszystkie tematy

    Zamontuj przy konwerterze, nawet ma napis outdoor.

    > bez fancy-pancy światłowodów. Faktyczny strumień jaki wtedy trzeba
    > przesyłać to kilkanascie Mbit/s czyli w zasadzie można to robic na wifi.

    Wiecej, jesli chcesz wiecej programow. Na wszystkich kanalach z
    satelity to juz chyba pare Gb/s bedzie.

    A swiatlowod dobry jest - od piorunow izoluje :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-11-11 22:33:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2017 9:41 PM, J.F. wrote:
    > Zamontuj przy konwerterze, nawet ma napis outdoor.

    To nie kwestia lokalizacji, to kwestia bezsensu wciskania w kabel
    *wszystkiego* tylko po to aby po drugiej stronie dekoder dostoił się
    gdzie chce i wydłubal swój Mbit/s. To mozna zrobić w konwerterze
    kawalkiem 2mm2 krzemu.

    > Wiecej, jesli chcesz wiecej programow. Na wszystkich kanalach z
    > satelity to juz chyba pare Gb/s bedzie.

    Nikt nie ogląda *wszyskich* jednocześnie.

    Wyobraź sobie konwerter ktory dostaje polecenie "dostroić czestotliwośc
    X, podstrumień Y i przesyłaj w mpeg4". I powiedzmy że ma 2 takie sloty.
    I nagle masz ta samą funcjonalnośc co przecietny dekoder z nagrywarką.
    Tylko że możesz oglądać na czym chcesz a nie tam gdzie sięga para kabli.

    > A swiatlowod dobry jest - od piorunow izoluje :-)

    Zupełnie jak wifi...

    Za to kuć trzeba i uważać na zagięcia. Nie bardzo widzę zaletę w
    sytuacji gdy ktoś (ja) narzeka na kable.

  • 19. Data: 2017-11-11 22:40:13
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/11/2017 09:46, Sebastian Biały wrote:

    > Nie zdąży. Usługi z okolic netflixa wygryzą całość tej zarozumiałej branży.

    to tez IPTV. Netflix, Amazon Prime, Youtube Red i inne.

    c.

  • 20. Data: 2017-11-11 23:30:41
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-11 o 21:30, J.F. pisze:

    > No wlasnie - kanaly z satelity maja 2GHz zakresu.
    > Transponujac dolny na rozsadne ~1GHz, gorny mialby 3GHz - jakos nie
    > chca tak zrobic.

    Mówisz i masz:

    http://www.dipol.com.pl/konwerter_wide_band_h-v_gt-w
    b1_gt-sat_A98222.htm

    > No i jak sie chce naraz oba pasma, to jeden kabel nie starczy.

    yabba