  • 21. Data: 2019-02-05 07:35:24
    Temat: Re: Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
    Od: "n" <...@...e>

    OP potrzebuje dysk magazynowy, a nie szuka serwera 7/24.

  • 22. Data: 2019-02-05 14:01:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 07:35, n pisze:
    > OP potrzebuje dysk magazynowy, a nie szuka serwera 7/24.

    Nie czytałeś...co za leń.
    Purple zapisze ci informację z błędem jeśli nie będzie miał czasu na
    korektę czy ponowienie. Jako dysk magazynowy taka funkcjonalność też
    jest dyskwalifikująca. Jak to miałoby leżeć i nie pracować to szkoda
    kasy na reda i wziąć green albo blue (ekologiczny lub typowy desktop).

  • 23. Data: 2019-02-05 14:25:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-05, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > jest dyskwalifikująca. Jak to miałoby leżeć i nie pracować to szkoda
    > kasy na reda i wziąć green albo blue (ekologiczny lub typowy desktop).

    Greenów już zdaje się nie produkują. Nowy green to blue, choc i za
    czasów greenów blue też produkowano.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-02-05 14:27:13
    Od: "n" <...@...e>

    Nieprawda.
    Taka komenda (ATA Streaming command set) musi być najpierw wysłana z serwera wideo
    (CCTV czy poodbnego), a Purple dzieki swojemu firmaware ją wówczas zrozumie (Blue
    może nie zrozumieć) i tyle.
    Bez tej komendy zapisze każdy jeden bit po bicie jak Tesla z Gaussem przykazali.
    Czyli Purple ma coś więcej, a nie coś mniej.
    Poza tym 3 lata gwarancji > 2 lata gwarancji.
    Green już nie produkują.

    -----

  • 25. Data: 2019-02-05 14:57:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 14:27, n pisze:
> [...]
    > Czyli Purple ma coś więcej, a nie coś mniej.
    > Poza tym 3 lata gwarancji > 2 lata gwarancji.

    Może nie produkują. Zasadnicza różnica jest w _błędach_ a nie w sposobie
    zapisu. Poszukaj sobie postów gościa piszącego firmware do dysków.
    Anglojęzyczny - forum nie pamiętam, ale gugiel pewnie znajdzie.

  • 26. Data: 2019-02-05 15:08:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-05, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > zapisu. Poszukaj sobie postów gościa piszącego firmware do dysków.
    > Anglojęzyczny - forum nie pamiętam, ale gugiel pewnie znajdzie.

    Nie spoko, reszty nie neguję. Wiem co to purple i dyski surveliance.
    Jeszcze tylko dodam, że w kwestii trwałości zwykle lepiej stawiać na
    "5400".

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-02-05 15:30:23
    Od: "n" <...@...e>

    W sensie że Maluch trwalszy od Mercedesa?
    Zwykle te, co mają 5-letnią gwarancję to 7200 rpm.
    Jak coś jest zaprojektowane na 7200 rpm to raczej jest lepsze technicznie niż coś co
    zaprojektowano na 5400 rpm.
    Poza tym to pie.....my Panowie ;-)

    -----

  • 28. Data: 2019-02-05 17:47:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie spoko, reszty nie neguję. Wiem co to purple i dyski surveliance.
    > Jeszcze tylko dodam, że w kwestii trwałości zwykle lepiej stawiać na
    > "5400".

    moja odpowiedz byla do "n"
    napewno łożyska mają teoretycznie większą szansę wytrzymać ale w
    praktyce z mojego doświadsczenia jak coś ma dłużej działać to wkładam
    redy albo serwerowe. Do NASów zwykłe desktopowe albo redy (przy czym
    dekstopowe też świetnie sobie radzą - przeciętny nas w domu nie mieli
    jak opętany tylko siedzi sobie na idlu).

  • 29. Data: 2019-02-05 22:24:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pawel 'Jarod'" q...@j...overmind

    > Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych.

    5 TB Seagate 2.5" kosztuje ponoć 370 pln

    https://www.sferis.pl/dysk-zewnetrzny-seagate-25-std
    r5000404-bulk-5-tb-usb-30-bulk-p612340

    4 TB Seagate 2.5" kosztuje ponoć 319 pln

    https://www.sferis.pl/dysk-zewnetrzny-seagate-25-std
    r4000603-bulk-4-tb-usb-30-bulk-p597221

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-02-10 13:08:32
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 14:55, Pawel 'Jarod' pisze:
> [...]
    > Transfer danych nie ma dla mnie większego znaczenia. Pytanie jest
    > następujące. Czym de facto konstrukcyjnie różnią się te dyski?
    > To, że producent pisze, że jedne są do monitoringu drugie do czegoś
    > innego słabo do mnie przemawia. Czy faktycznie te dyski
    > są tą samą konstrukcją gdzie daną inną nalepkę, zmieniono trochę kształt
    > górnej pokrywy i zmieniono dostęp do ustawień AAM/APM
    > i to co można wyciągnąć ze SMART? Różnica w cenie między Blue a Purple
    > to około 50 zł gdzie ten pierwszy ma 2 lata gwarancji, a drugi
    > 3 lata. Wygląda to trochę tak jak byśmy płacili za rok dodatkowej

    też muszę kupić 4TB i chciałem kupić WD Blue, ale słyszę, ze ma jakiś
    system agresywnego parkowania, który nie da się wyłączyć. I nie wiem czy
    to jest jakiś realny problem i czy w ogole dalej parkuje po 8 sek
    bezczynności? Moze WD poszedł po rozum do głowy i coś zmienił?

    --
    @foe_pl