  • 31. Data: 2019-02-10 18:47:12
    Temat: Re: Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2019-02-10 13:08, the_foe wrote:

    > też muszę kupić 4TB i chciałem kupić WD Blue, ale słyszę, ze ma jakiś system
    agresywnego parkowania, który nie da się wyłączyć. I nie wiem czy to jest jakiś
    realny problem i czy w ogole dalej parkuje po 8 sek bezczynności? Moze WD poszedł po
    rozum do głowy i coś zmienił?

    Podobnie było z niektórymi dyskami z serii Green jak jeszcze była w produkcji.
    Niestety odbijało się to na większej awaryjności tych dysków.
    Jak to wygląda w odniesieniu do Blue tego nie wiem.

  • 32. Data: 2019-02-10 18:59:32
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 18:47, Pawel 'Jarod' pisze:

    > Podobnie było z niektórymi dyskami z serii Green jak jeszcze była w
    > produkcji. Niestety odbijało się to na większej awaryjności tych dysków.
    > Jak to wygląda w odniesieniu do Blue tego nie wiem.

    ale ponoć to nawet w Redach było i WD zachwalał to jako ficzur
    wydłużający życie i nawet jakąs zgrabną nazwe temu nadali. Nie było z
    tym problemów bo user mógł to kiedyś wyłączyć, ale ponoć od 2016 już się
    nie da. Pytam, bo ten problem w googlach urwał się na 2017 więc może
    jest już inaczej?

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2019-02-10 21:35:36
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj the_foe, 10 lut 2019 w news:q3poq5$5m9$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]

    Może tak jak w tytule tego posta:
    http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3062899/4tb
    -hdd-wanted-blue-
    repainted-green.html

    > ale ponoć to nawet w Redach było i WD zachwalał to jako ficzur
    > wydłużający życie i nawet jakąs zgrabną nazwe temu nadali. Nie było
    Intellipark

    > z tym problemów bo user mógł to kiedyś wyłączyć, ale ponoć od 2016
    > już się nie da. Pytam, bo ten problem w googlach urwał się na 2017
    > więc może jest już inaczej?

    tutaj była jakaś dyskusja nt.:
    https://community.wd.com/t/wdidle3-not-working-on-ne
    w-blue-drives-any-
    help/193353/21

    Osobiście miałem do czynienia WD10JPVX na którym wdidle3 działał. Choć
    użyłem tam ostatecznie programiku quiethdd. Jednak to nie jest jakaś
    najnowsza seria dysków - pewnie sprzed 2016.
    A co do nowych dysków zostaje googlowanie w stylu nazwa(seria)
    dysku+wdidle albo +head parking albo +load cycle count. I coś się może
    wyjaśni.