  • 41. Data: 2019-10-15 09:53:18
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 09:29, Marek pisze:

    > Ja bym zaczął od włączenia listwy zasilającej, leżącej na podłodze.

    Ale nie każdy ma tylko jedno gniazdko w pokoju
    i pińcet urządzeń podłączonych do leżącego na
    podłodze rozgałęziacza.

  • 42. Data: 2019-10-15 10:37:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No jasne.
    Po Twoim wpisie akcje Toshiby poleciały na łeb na szyję.

    -----

  • 43. Data: 2019-10-15 12:06:20
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 09:27, Marek pisze:

    > A to już wina świstaka, że nie zawinął dysku w sreberko, zanim
    > schował go do szuflady.

    Żeby otrzymać prawdopodobieństwo 0.5 zatrzymania wysokoenergetycznego
    neutrina, trzeba by warstwy ołowiu o grubości 3/4... roku świetlnego!

    Sreberko! -- może... podwójnie? :)

  • 44. Data: 2019-10-15 12:45:29
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <t...@f...pl>
    w artykule <news:5da573cf$0$17350$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Dyski Toshiby to szajs. Nie kupować i unikać kupowania kompów z dyskiem
    > tej firmy, bo są bardzo awaryjne.

    Z charakteru produkcji seryjnej, wielkoseryjnej czy masowej wynika, że
    zwykle problem sprawiają poszczególne partie, serie czy modele danego
    produktu, a nie produkt jako całość. Twoja generalizacja jest zatem
    nieuzasadniona.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 45. Data: 2019-10-16 02:47:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-15, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
> [...]
    > zwykle problem sprawiają poszczególne partie, serie czy modele danego
    > produktu, a nie produkt jako całość. Twoja generalizacja jest zatem

    U mnie to były rózne partie, ten sam produkt, ale też z nieco inną
    elektroniką. Oczywiście statystycznie 2 szt. to bez znaczenia. ale i tak
    nie kupię jeszcze długo długo. Brak odpowiedzi ich serwisu też pomógł.
    Mimo wszystko trochę to dziwne. Inna dziwna rzecz, tak jak patrzę po
    cenach to toshiby są statystycznie tańsze o te 5-15%. Niepopularna marka
    (dla dysków) czy coś innego?

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2019-10-16 09:29:25
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 10:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > No jasne.
    > Po Twoim wpisie akcje Toshiby poleciały na łeb na szyję.

    Pracujesz tam, że zabolało?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 47. Data: 2019-10-16 10:43:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wracaj do klasówek, bo nie zdasz.

  • 48. Data: 2019-12-12 19:27:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" 5da5755f$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > Ja bym zaczął od włączenia listwy zasilającej, leżącej na podłodze.

    Ja teraz też -- bo pojemność akumulatora F-S spadła niemal
    do zera -- nawet na chwilowe ;) podtrzymanie uśpionego
    laptopa nie starczy... Co znaczy 'chwilowe'? -- ano nie
    umiem wyciągnąć wtyczki zasilającej na tak krótki czas,
    który by nie przerwał życia uśpionego lapka... [czas
    przerywa życie elektroniki?... -- chyba coś plączę...]

    Voltage -- skacze ~(od 6877 do 12210) mV
    Capacity -- ...
    Full capacity -- 111 mWh
    Wear level -- 99%

    Lapek został kupiony przeze mnie chyba w połowie sierpnia
    2008 r. i nie był używany (z powodów awaryjnych, wyjazdowych
    itp.) przez ~pół roku...

    Ciekawe, kiedy powstaną lapki wyposażone w klapki oklejone solarkami...
    Po zamknięciu (i przed zamknięciem też) pokrywy -- za dnia lapek by
    ładował swe akumulatorki, czerpiąc życiową energię ze światŁa...

    .25m*.35m to 0,0875 m^2
    [875 kwadratów centymetrowych? -- ile to watowanych godzin?...]

    Budując nieco większe obudowy laptopów (pewnie dla 17" ekranów)
    otrzymamy aż 0.1 m^2 powierzchni zbierającej energię świetlną?...

    27*37=999
    (sqrt(27*27+37*37))/2.54=18,0330432922816

    Ponoć z 1 m^2 można DOStać ponad 1kW energii... Pokrywa ma 0.1 m^2?...
    Dla lapka by starczyło ze 100 W... Zakładając słabe oświetlenie wewnątrz
    mieszkania i wiele godzin nasłoneczniania pokrywy (otwarta też by ciągnęła
    światło -- nawet lepiej niż zamknięta) dałoby się chyba pokryć to i owo?...
    [z jakiegoś powodu nazywamy tę część laptopa -- 'pokrywą'...]

    Być może 100 W z pokrywy w połączeniu z akumulatorem pokryłoby w 100%
    przeciętne zapotrzebowanie energetyczne przeciętnego laptopa przeciętnie
    używanego -- przez co odpadłby trudny problem zasilaczy... [jakże często
    poruszany na różnych forach dyskusyjnych...]

    Zaslacz F-S ma napisy typu:

    input 100 - 240 V 1.5 A
    output 20 V 4.5 A

    zaś praktyka pokazuje, że 150 W na energetyzującej wtyczce wpiętej do
    ściany to aż nadto do pełnni szczęścia -- pełnego obciążenia i pełnego
    ładowania akumulatora...

    Z telefonem tak dobrze nie ma -- telefon ma małą powierzchnię...

    -=-

    Może mylę się straszliwie? -- może wewnątrz mieszkanie uzyskam nie
    1 kW, nie 100 W, nie 10 W, ale jeszcze mniej z 1 m^2 solarium?...

    Energooszczędne lapki zapewne zadowolić można mocą zdecydowanie mniejszą
    niż 25 W... GAdzina pracy pociągnęłaby niespełna 25 Wh a ładowanie z solarnej
    pokrywy dałoby w tym czasie połowę J, przez co przeciętniak mógłby wyrobić się
    spokojnie bez ściennej podpinki?...

    Ja bym tak chciał!!!

    [a gdyby tak ściany wyłożyć solariami?... o ludzką skórę -- także ubranie?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2020-03-04 17:57:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 08:45 Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> pisze:

    > Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 17 Sep 2019 02:08:00 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5d8023e4$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "Kamil" <m...@t...pl> :

    > Musisz wybrać partycję do podglądu(inaczej nie będzie drzewa katalogów).
    > Miałeś szczęście z tymi dyskami, ciekawe co tym stykom zaszkodziło.

    Papierosy palone w pomieszczeniu to możliwy problem.
    Nie wyobrażacie sobie, jak bardzo potrafi dym papierosowy zaszkodzić
    elektronice (i nie tylko).

    --
    Trefniś

  • 50. Data: 2020-03-04 18:17:06
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-04 o 17:57, Trefniś pisze:

    > Papierosy palone w pomieszczeniu to możliwy problem.
    > Nie wyobrażacie sobie, jak bardzo potrafi dym papierosowy zaszkodzić
    > elektronice (i nie tylko).

    Za to pijakom i dyskom bimber nie zaszkodzi, a narkomanom i dyskom opary
    narkotykowe. Jaki smród. Smacznego!

    --
    animka