  • 31. Data: 2019-09-17 12:30:30
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-09-17 08:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak przemywać styki złącza ATA (IDE)?

    Popsikać do środka Kontakt OL-em -
    <http://media.wuerth.com/stmedia/shop/catalogpages/L
    ANG_pl/1228615.pdf>
    (albo tym Kontakt S - <http://termopasty.pl/pl/products/kontakt-s/>)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 32. Data: 2019-09-18 08:45:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 17 Sep 2019 02:08:00 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d8023e4$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

    >Jeszcze trochę obok. Próbowałem dysk podejrzeć w DMDE. Miałem kiedyś wersję
    >z przyjaznym interfejsem. Widać było strukturę katalogów i oryginalne nazwy
    >plików. Gdzieś mi ja wcięło, a to co mam pokazuje jakieś krzaczki. Może
    >trzeba ustawić coś w opcjach?

    Musisz wybrać partycję do podglądu(inaczej nie będzie drzewa katalogów).
    Miałeś szczęście z tymi dyskami, ciekawe co tym stykom zaszkodziło.

  • 33. Data: 2019-09-19 11:28:54
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 17 Sep 2019 01:47:09 +0200
    is the real date, "Kamil" <m...@t...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    [cut]

    >I masz rację, Strzał w dziesiątkę. Obejrzałem styki pod lupą i rzeczywiście
    >wydały mi się podejrzane. Przemyłem spirytusem i dyski cudownie ożyły. Coś
    >takiego!

    Miła informacja, i to wielorako miła :) Raz że odzyskałeś dane, dwa,
    że jednak dyski mogą poleżeć w szufladzie i elektronika nie ulegnie
    biodegradacji.

    Z trochę innej beczki: ostatnio znalazłem segregator z moimi starymi
    rzeczami na CDR-ach, nagranych jakieś 2 dekady temu. CDR-y
    przypadkowe, jakieś BTC, część w ogóle bez nadruków, odczytały się
    wszystkie, pewnie, bez zająknięć. Aż z ciekawości w wolnej chwili
    poszukam płyt nagranych w późniejszych latach i zobaczę czy równie
    dobrze zniosły upływ czasu...

    >A przy okazji. Jako, że próbowałem podejrzeć dyski Gparted mam uwagę.Uważać
    >na ten program. Odpinać wszystkie dyski poza obrabianym, bo program jakims
    >cudem potrafi naruszyć inny, sąsiadujący dysk.

    Ciekawostka... co gparted zrobił temu dyskowi? Nigdy mi się nic
    takiego nie przytrafiło (odpukać)...

  • 34. Data: 2019-09-19 13:40:11
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako m...@s...com
    <m...@s...com>
    w artykule <news:k1i6oe1jad324fs37n423epqqk2qm3h3ke@4ax.com> pisze:

> [...]
    > wise. But (s)he wasn`t the one.

    > Ciekawostka... co gparted zrobił temu dyskowi? Nigdy mi się nic

    Nie gparted, tylko użytkownik znany z zamiłowania do dłubania bez
    zastanowienia - w tym przypadku choćby nad tym, w jakim porządku są widoczne
    dyski i partycje czy nad tym, że raz może widzieć porządek fizyczny, innym
    razem logiczny.

    Dla mnie jest oczywiste, że przy starcie z CD/DVD czy pendrive'a ten
    porządek (i powiązane z nim litery czy numery) może być inny niż przy
    normalnym uruchomieniu zainstalowanego systemu. Mało tego, jeśli jest
    zainstalowanych więcej systemów, każdy może pokazywać inny porządek.

    A jak ktoś bardzo dłubie, może doprowadzić do stanu, w którym tablica
    partycji w MBR zawiera partycje wymienione w porządku innym niż ich fizyczne
    położenie na dysku. Niektóre programy mogą takiego przypadku nie ogarniać.
    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 35. Data: 2019-09-20 04:29:36
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik <m...@s...com> napisał:

    > Ciekawostka... co gparted zrobił temu dyskowi? Nigdy mi się nic
    > takiego nie przytrafiło (odpukać)...

    Dwukrotnie z lenistwa nie odpiąłem dysku z instalkami (sterownikami i
    niezbędnymi programami) i po obróbce nowego dysku na tym drugim zniknęły
    dane. Nie sprawdzałem co się stało, bo mam backup tych danych.
    Prawdopodobnie została zmieniona struktura logiki dysku. Możliwe, że ja
    popełniłem jakiś błąd, ale to mało prawdopodobne. Z podobnymi
    niskopoziomowymi narzędziami trzeba uważać, bo robią co się im każe nie
    ostrzegając przed popełnieniem błędu.

    Pzdr

  • 36. Data: 2019-09-20 04:29:57
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał:

> [...]
    > widoczne
    > dyski i partycje czy nad tym, że raz może widzieć porządek fizyczny, innym

    Dokładnie tak jest w przypadku np. Norton Ghost, który ustala własne nazwy i
    porządek. I nic więcej nie wiadomo. Jednak w przypadku Gparted jest inaczej.
    Widać rozmiary dysków fizycznych i na tym nowym nic nie można zrobić przed
    zainicjowaniem MBR, czy GPT. Tak, że trudno się pomylić.

> [...]

    > fizyczne
    > położenie na dysku. Niektóre programy mogą takiego przypadku nie ogarniać.

    "Zdolny" użytkownik może namieszać. Mogło tak być w moim przypadku.

    Pozdrawiam z szacunkiem dla Twojej wiedzy.

  • 37. Data: 2019-09-20 23:23:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej P. Wozniak" 5d83692c$0$17344$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > położenie na dysku. Niektóre programy mogą takiego przypadku nie ogarniać.

    Mam tak na wielu dyskach czy kartach, bo tak lubię -- najgorsze,
    co może mnie spotkać, to nadgorliwa ,,reperecja''. Lubię taki
    układ z wielu powodów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 38. Data: 2019-10-15 09:22:55
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > Dokładnie tak mi się stało z dwoma dyskami Toshiby. 2TB.

    Dyski Toshiby to szajs. Nie kupować i unikać kupowania kompów z dyskiem tej firmy,
    bo są bardzo awaryjne.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 39. Data: 2019-10-15 09:27:08
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 14:24, JaNus pisze:

    > Z wolna degradują się elektrolityczne kądziołki...
    >
    > Gdzieś zetknąłem się też z takimi spekulacjami, że wysokoenergetyczne
    > promieniowanie kosmiczne, (które jest przecież rejestrowane nie tylko na
    > powierzchni Ziemi, ale nawet przez detektory na dnie głębokich jezior)
    > może trafić w komórkę ROM-u jakiejś elektroniki, i popsować jeden bit.

    A to już wina świstaka, że nie zawinął dysku w sreberko, zanim schował
    go do szuflady.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 40. Data: 2019-10-15 09:29:35
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > "Olaf Frikiov Skiorvensen" 0...@4...com

    > Niby prosta, ale sęk w tym, jak włączyć tę kamerę... ;)

    Ja bym zaczął od włączenia listwy zasilającej, leżącej na podłodze.

    --
    Pzdr.
    Marek