  • 11. Data: 2019-05-06 19:59:58
    Temat: Re: Dziwne zakłócenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Zakłócenia najlepiej likwidować przy źródle.
    > Nie widzę pierwszych postów, więc nie wiem co je robi.

    ja tez nie wiem :)))

    Ponizej wklejam oryginalny post:
    W jednym z aut mam dziwny problem z czymś co zakłóca działanie czujników
    cofania.
    Sprawdziłem dwie pary czujników - przewodowe i bezprzewodowe - zakłócenia
    pojawiaja sie zawsze wtedy kiedy zasilanie idzie z instalacji samochodu.
    Czujniki działają ale wskazania cały czas pulsują zamiast wskazywać
    stabilną wartość.

    Po podłączeniu na lewo z osobnego aku wszystko w porządku (zamocowane
    cały czas w tym samym miejscu w czasie testów)

    Co moze byc przyczyną?

    Do tej samej lampy podłączona jest kamera cofania która jest zamocowana
    na dachu pojazdu czyli w odległosci ok 1,5m od czujników.

    Pacjent to fiat ducato.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 12. Data: 2019-05-06 20:13:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 06 May 2019 17:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    >
    > Po podłączeniu na lewo z osobnego aku wszystko w porządku (zamocowane
    > cały czas w tym samym miejscu w czasie testów)

    IMO na podstawie tego opisu nikt nie powie nic dorzecznego. Jedyna rada
    to wziąć fachowca elektryka który na miejscu przyjrzy się sprawie i
    wykona parę prób odfiltrowania czy usunięcia źródła zakłóceń.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 13. Data: 2019-05-06 20:37:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.05.2019 19:59, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > Do tej samej lampy podłączona jest kamera cofania która jest zamocowana
    > na dachu pojazdu czyli w odległosci ok 1,5m od czujników.

    Warto skorzystać z kultowej już podpowiedzi na forach komputerowych, gdy
    ktoś się żali, że np. miga mu w komputrze jakaś dioda, nie wiadomo czemu
    ("wymień zasilacz"): wymień akumulator!

  • 14. Data: 2019-05-06 20:42:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 19:59, Budzik pisze:

    > Po podłączeniu na lewo z osobnego aku wszystko w porządku (zamocowane
    > cały czas w tym samym miejscu w czasie testów)

    Trudno zgadnąć, trzeba po kolei likwidować potencjalne źródło.
    Czy w obu przypadkach silnik samochodu pracuje?
    Może nie zakłócenia a złe napięcie zasilania, np. 14,6 a nie 12V jak z
    osobnego akumulatora, lub raczej zbyt małe i mocno zakłócone ze względu
    na złą masę przy lampie cofania.

  • 15. Data: 2019-05-06 21:45:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > ja tez nie wiem :)))

    Przecież Ci napisałem że masz szukać pod słowem CAN-BUS.

    Wyjaśnię. Obecne auta mają kontrolę z ECU nad żarówkami i plują
    "jadem/zakłóceniami" w tych obwodach. Albo to jakoś odfiltrujesz (co
    łatwe nie jest ale możliwe) albo pociagniesz bezpośrednio z jakiegoś
    bezpiecznika (najlepiej z akumulatora) osobne zasilanie, które nie jest
    skażone "kontrolą" komputera.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 16. Data: 2019-05-06 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Trudno zgadnąć, trzeba po kolei likwidować potencjalne źródło.
    > Czy w obu przypadkach silnik samochodu pracuje?

    W sumie wiekszosc testów przeprowadzałem przy wyłaczonym samochodzie ale
    przetestuje to jeszcze.

    > Może nie zakłócenia a złe napięcie zasilania, np. 14,6 a nie 12V jak
    > z osobnego akumulatora

    Zmierze.

    > lub raczej zbyt małe i mocno zakłócone ze
    > względu na złą masę przy lampie cofania.

    Ale mase dałem do karoserii.
    Zreszta to by ewentualnie wypływało (chyba) na włączanie sie i wyłączanie
    zestawu a nie na zły odczyt z czujnika, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 17. Data: 2019-05-06 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > łatwe nie jest ale możliwe) albo pociagniesz bezpośrednio z jakiegoś
    > bezpiecznika (najlepiej z akumulatora) osobne zasilanie, ktĂłre nie

    Hmm.. W drugim ducato, z tego samego roku ale z innym silnikiem pomimo
    tego ze jest rowniez CANBUS, takich problemĂłw nie ma.
    MoĹźliwe ze to kwestia zastosowania roznych komputerow?

    Jak bede miał chwile to podłacze to przez przekaznik i sprawdze. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,