  • 1. Data: 2019-08-23 15:47:59
    Temat: Dziwne zdarzenie - ktoś ma jakiś pomysł?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Była sobie samodzielnie skonstruowana płytka z PIC24. Kolejno odpaliłem
    na niej wszystkie peryferia, a następnie zabrałem się za testowanie
    własnego kodu. Płytka leżała sobie spokojnie, z odpalonym programem
    testowym, migając diodą i wysyłając co jakiś czas trochę tekstu przez
    UART. Celem programu było sprawdzenie, czy uporałem się z nadpisywaniem
    sterty przez stos, ale to nie ma znaczenie.

    Dzisiaj zauważyłem, że płytka przestała działać. PRzy bliższych
    oględzinach okazało się, że oderwało się gniazdko zasilania (microUSB).
    Po przylutowaniu zasilacza bezpośrednio płytka jakby ożyła, ale nie do
    końca.

    Diody nie migają. Po włączeniu zasilania wysyła trochę tekstu
    wskazującego na rozpoczęcie inicjalizacji peryferiów, ale nie wchodzi do
    pętli głównej. Programator widzi MCU, mogę wgrać ponownie soft, ale nic
    to nie daje. Napięcia zasilania ok.

    Co właściwie mogło się zmienić/zepsuć w wyniku oderwania gniazdka?

  • 2. Data: 2019-08-23 18:04:24
    Temat: Re: Dziwne zdarzenie - ktoś ma jakiś pomysł?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 08:48:01 UTC-5 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > to nie daje. Napięcia zasilania ok.
    >
    > Co właściwie mogło się zmienić/zepsuć w wyniku oderwania gniazdka?

    Zakladam ze polutowales ja dobrze i nie zapomniales o zadnej sciezce ktora korzysta z
    masy gniazdka zasilania.

    Jesli zrobiles to dobrze to pochwal sie co na tej plytce jest i na jakim etapie
    program sie zatrzymuje bo najwidoczniej padlo cos co jest inicjalizowane na tym
    etapie.

  • 3. Data: 2019-08-24 12:05:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Aug 2019 15:47:59 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Co właściwie mogło się zmienić/zepsuć w wyniku oderwania gniazdka?

    Stos USB nie był używany?

    --
    Marek