  • 1. Data: 2019-08-23 15:00:03
    Temat: Czy w benzynie rozpuszcza się sól? [Mycie płytki]
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Witam.

    Mam problem, kapnęła mi kropla potu na podstawkę procka. Można przemyć
    benzyną? A jeśli nie benzyna to czym?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2019-08-23 15:07:21
    Temat: Re: Czy w benzynie rozpuszcza się sól? [Mycie płytki]
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.08.2019 o 15:00, Cezary Grądys pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam problem, kapnęła mi kropla potu na podstawkę procka. Można przemyć
    > benzyną? A jeśli nie benzyna  to czym?

    Wodą. Sól nie rozpuszcza się w benzynie.

    P.P.

  • 3. Data: 2019-08-23 15:23:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2019 o 15:07, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Wodą. Sól nie rozpuszcza się w benzynie.

    Tak pomyślałem, trza będzie do apteki po wodę destylowaną.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2019-08-23 15:25:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    Friday, August 23, 2019, 3:00:03 PM, you wrote:

    > Mam problem, kapnęła mi kropla potu na podstawkę procka. Można przemyć
    > benzyną? A jeśli nie benzyna to czym?

    Wodą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-08-23 15:27:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    Friday, August 23, 2019, 3:23:12 PM, you wrote:

    > Tak pomyślałem, trza będzie do apteki po wodę destylowaną.

    Bez przesady, kranówa i szybko zdmuchnąć, żeby osad nie został.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2019-08-23 16:07:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Bez przesady, kranówa i szybko zdmuchnąć, żeby osad nie został.

    Można też spróbować destylacji in situ -- potrzymać płytkę nad
    czajnikiem.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2019-08-23 17:42:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Bez przesady, kranówa i szybko zdmuchnąć, żeby osad nie został.

    Dokładnie. Byłem bieżącą ciepłą wodą z mydłem płytę CPU kontrolera
    robota Yaskawa NX100, którą zalał płyn czyszczący dysze palnika spawającego.
    Po wysuszeniu od razu przedmuchem + gorące powietrze robot pracował
    kilka lat aż do jego likwidacji (z innych powodów).

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-08-23 20:55:11
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Bez przesady, kranówa i szybko zdmuchnąć, żeby osad nie został.

    Kupiłem demineralizowaną i wydmuchałem na ile się dało, było słoneczko
    to wyschło pięknie.
    W aptece mają, ale nie chcą sprzedać!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2019-08-23 21:04:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-08-23 o 20:55, Cezary Grądys pisze:

    > Kupiłem demineralizowaną i wydmuchałem na ile się dało, było słoneczko
    > to wyschło pięknie.
    > W aptece mają, ale nie chcą sprzedać!

    Bo jeszcze byś wypił, a to nie jest najzdrowsze ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2019-08-24 18:30:08
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    w artykule <news:5d60368f$0$542$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Kupiłem demineralizowaną i wydmuchałem na ile się dało, było słoneczko
    > to wyschło pięknie.

    Skoro chciałeś myć benzyną, to mogłeś przecież przemyć roztworem wodnym
    izopropanolu. Schnie szybciej niż sama woda.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)