  • 41. Data: 2014-12-18 11:18:33
    Temat: Re: Dźwig
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:1eibjetrbejvs$.12qiy9kqbtzs4$.dlg@40tude.net...

    > A jednak zwoj spadl :-)
    >
    > Wysoka ta budowa w Polsce ? Moze nie bylo potrzeby, wypadki na
    > budowach to u nas rzadkosc ...

    Rzadkość to u nas jest zgłaszanie wypadku. Jak pracownik podwykonawcy złamie
    sobie rękę, to o tym nawet nikt nie wie. Jeśli jest to pracownik
    podwykonawcy podwykonawcy podwykonawcy, to nawet nikt nie wie, że taka osoba
    istnieje.
    Złamaną nogę już trudniej ukryć, ale też się udaje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2014-12-18 22:00:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 00:44:18 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > http://tiny.pl/qb4vg

    Jakby to bylo czesto, to by ubezpieczenie bylo bardzo drogie :-)

    > Dźwig to środek transportu bliskiego. Masz coś do przeniesienia z punktu A do
    punktu B. Znajdujesz punkt C znajdujący się w równej odległości od punktów A i B,
    stawiasz tam dźwig i nie potrzebujesz wymachiwać ramieniem. Obracasz tylko wieżą.

    A w punkcie C akurat dziura. Albo mur :-)

    > Aha, suwnic to nie dotyczy :-)

    I dzwigow budowlanych, tych z poziomym wysiegnikiem.
    Bo i budowa ma swoja powierzchnie i wymaga

    > Myślisz że wysunęli to ramię na maksa bo chcieli sięgnąć tylko do tego pierwszego
    domu?

    Nie wiem, moze mial sfrunac z wysoka ..

    > Ja wiem że to powinno się podnosić łańcuchem, ale pasem lepiej by
    > było owinąć niż przełożyć przez środek. A jeszcze lepiej przełożyć
    > przez środek kawał pręta a pasem złapać tylko jego końce.

    Tez tak pomyslalem ... ale jakby potem pas sie przecial na krawedzi
    kregu, to tez bys pisal "ale glupki" :-P

    > W tej
    > konkretnej stoczni co trzy miesiące wszystkie pasy idą do
    > przeglądu. Wymieniają wszystkie używane pasy na inny kolor (w danym
    > kwartale wszystkie pasy w całej stoczni mają jeden kolor, nie mogą
    > być nawet zabrudzone) żeby nie było wątpliwości że jakiś się
    > uchował bez przeglądu. Więc kierownictwo robi wszystko żeby unikać
    > takich wypadków. To był ewidentnie błąd ludzki.

    Ale profesjonalnego zawiesia do zwoju blachy kierownictwo nie kupilo
    :-)

    > Jak się owija raz, to nie masz kontaktu pasa z walcem na 360
    > stopniach, tylko może na 350. Masz mnóstwo miejsca na zmieszczenie
    > ostrej krawędzi tak żeby nie dotykała pasa.

    A potem wiatr zawieje, dotknie, i bedzie mozna napisac "ale glupki"
    :-)

    > W Polsce nie potrzeba dźwigu żeby zwój blachy kogoś zabił
    > http://tiny.pl/qb4v9

    Tu akurat zwoje blachy w roli biernej, o ile dobrze rozumiem

    > Jasne, kwestia tylko jak sobie zdefiniujesz słowo 'rzadkość' :-)
    > Masz, porównaj sobie
    > http://tiny.pl/qb4vc
    > http://tiny.pl/qb4vd

    Trudno to porownac. Poza jednym - w GB bylo 133 wypadkow smiertelnych,
    a u nas 177 w 3 kwartaly. Na jednego zatrudnionego wychodzi ponoc 4x
    wiecej ...

    Ale budownictwo to 42 ofiary. Biorac pod uwage ze w handlu hurtowym i
    detalicznym bylo 17, to tak czesto chyba sie nie zabijaja z braku
    uprzezy :-) A w 2013 bylo 9 ofiar w branzy "Administracja publiczna".
    To taka niebezpieczna posada czy dlatego ze pelna nazwa to
    "Administracja publiczna i obrona narodowa; obowiązkowe zabezpieczenia
    społeczne". Ale co w tej kategorii robi 5 wypadkow w "sektorze
    prywatnym" ?

    "Poslizgniecie, upadek" "z wysokosci" to 3589 wypadkow, w tym w
    budownictwie 439. W w/w administracji bylo 262, a w edukacji 293 - ze
    politykom zdarza sie spasc z wysokiego stolka to rozumiem,
    ale nauczycieli chcesz w uprzezach trzymac ? :-)

    Potrafisz znalezc podobne dane dla GB ?

    w GB bylo natomiast w ciagu roku 2535 zgonow na raka pluc
    spowodowanych praca przy azbescie w przeszlosci ... ale to dobrze, bo
    to wsrod emerytow jak rozumiem :-)

    J.