  • 11. Data: 2014-09-16 11:46:30
    Temat: Re: EGR
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

    > ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

    Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
    zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłą rzeczy.

    Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
    km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
    niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
    przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
    (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2014-09-16 11:57:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
> [...]
    > przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę

    Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
    normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

    Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
    miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-09-16 12:07:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

    > Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
    > normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

    Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
    Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

    > Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
    > miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

    Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2014-09-16 12:17:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie
    > oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

    zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2014-09-16 12:24:48
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
    > gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
    > więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
    > zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

    Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
    przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
    będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
    będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 16. Data: 2014-09-16 12:27:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
    > Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

    > Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
    > Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

    2010 i nic nie jest wycięte :)

    > Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

    A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 17. Data: 2014-09-16 12:27:40
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:

    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

    Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 18. Data: 2014-09-16 13:08:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P.B.,

> [...]
    > będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
    > będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

    Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej
    sprawnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-09-16 13:15:17
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)

    to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2014-09-16 15:47:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:

    > Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
    > względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)
    >
    > Shrek.

    Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
    dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
    nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
    ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
    90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
    zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
    Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.