    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ESP8266 i ekspandery portów
    Date: Mon, 12 Oct 2015 18:36:55 +0200

    Am 02.10.2015 um 09:55 schrieb Atlantis:

    > Ja używam dokumentacji dołączonej do SDK. Przede wszystkim trzeba
    > zapoznać się tym, który ma w nazwie "programming guide" (czy jakoś
    > takie, nie mam go teraz pod ręką).
    > Poza tym jest w sieci kilka tutoriali, które tłumaczą podstawy, chociażby:
    >
    > http://hackaday.com/2015/03/18/how-to-directly-progr
    am-an-inexpensive-esp8266-wifi-module/
    > https://blog.attachix.com/programming-for-esp8266-pa
    rt-1/

    > Do tego jeszcze dochodzi możliwość pisania kodu w Arduino IDE, ale tego
    > osobiście nie sprawdzałem. Generalnie szału nie ma, ale idzie się w tym
    > połapać. Ja jeszcze nie pisałem bardziej skomplikowanych wsadów, które
    > konfigurowałyby moduł od podstaw i wykonywały na nim jakieś
    > skomplikowane operacje. Niemniej idzie się w tym połapać.

    Mam trochę tych modułów, też /12 i 12A. Te mają już więcej portów. Ale
    możesz spróbować użyć 74HC595 albo podobnego na wyższe napięcie lub
    prądy (są takowe) i zajmiesz 2 lub 3 GPIO dla praktycznie dowolnej
    liczby wyjść (przy sensownej częstotliwości odświeżania). Osobiście
    używam taką konfigurację do pomiaru oporności drabinki (po której
    zasuwają szczury), by znaleźć pozycję łapek. Drabinka ma 192 szczeble,
    po 96 z każdej strony. Wszystko wisi na jednym STM32 i wiaderku 74HC595
    (plus switche analogowe, ale tobie niepotrzebne). Podobną konfigurację
    mam też do sterowania zaworów. Ich jest 80 sztuk.

    Waldek