  • 11. Data: 2019-08-25 12:04:01
    Temat: Re: Ech te srakofUny - Barometr
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 11:33, ANTI junta EUdSSR pisze:

    > Ja jestem zupelnie innego.zdana, zaproponowalem wersje PRO (bo *tylko*
    > takie wersje uzywam) i uwazam, ze jest
    > to *najlepsze* (najbardziej technicznie)
    > zaawansowane oprogramowanie na
    > rynku srajFonow. Poza tym sa dla wersji
    > Expert nastepne nakladki (oczywiscie
    > platne), ktore tez mam zainstalowane.

    Ty to jesteś GOŚĆ bo używasz wypasionych rozwiązań ;-) a my tu mówimy o
    standardowej aplikacji na poziomie "czasomierz" a chodzi o podanie
    jednej wartości ciśnienia npm powszechnie używanej w tym kraju.
    Mogę sobie taką napisać ale ja zapłaciłem oglądaniem reklam.
    Za mało? Nie sadzę. ;-)

  • 12. Data: 2019-08-25 12:49:31
    Od: z <...@...pl>

    Jesteś GOŚĆ ;-)

    Ja tylko chciałem porównać wskazania z kilkunastu godzin (kilku dni) nie
    prowadzę laboratorium w kontekście meteopatyczno-geriatrycznym ;-)

  • 13. Data: 2019-08-26 18:21:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d62431c$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Jeśli darmowa aplikacja która wyświetla reklamy (znaczy programista jest opłacony)
    nie potrafi obliczyć ciśnienia
    > npm (nawet nie próbuje) to ŹLE świadczy o tym programiście.

    IMO świadczysz źle o sobie. (i w tym poście,
    i w wielu innych postach podpisanych literą
    'z' -- i w tym wątku, i w innych wątkach...)

    Na podstawie:
    - geograficznych koordynatów
    - wskazań GPS (i jemu podobnych systemów)
    - ciśnienia atmosferycznego

    można poznać wysokość -- niekoniecznie wpm.

    Problem w tym, że:
    - koordynaty niewiele powiedzą o wysokości
    barometru umiejscowionego w budynku czy
    na drzewie (potrzebna jest dodatkowo
    wysokość względem gruntem)
    - odbiorniki GPS itp. niekoniecznie pracują
    pod stropami i dają duży błąd pionowy
    - ciśnienie jest mierzone tym miernikiem,
    który dopiero chcesz skalibrować
    [na podstawie innych postów można
    uznać ten problem za nieważny]

    Barometr w telefonie służy właśnie ocenie wysokości
    wpm, nie zaś poznaniu ciśnienia npm -- ciśnienie npm
    można poznać metodami łatwiejszymi/tańszymi. Mając
    ciśnienie npm (z netu) i ciśnienie w danym miejscu
    łatwo obliczyć wysokość tego miejsca wpm.

    - wpm -- względem poziomu morza
    - npm -- na poziomie morza

    -=-

    Można też stosownie skalibrować barometr, ale nie
    w wypadku telefonu -- stale noszonego ze sobą...
    Taka kalibracja ma sens tylko w wypadku barometru
    mierzącego ciśnienie stale na tej samej wysokości.

    -=-

    Chcąc ocenić barometr, musiałbyś pokazać (więc wcześniej
    pozyskać) różne wykresy ukazujące charakterystyki miernika:
    - wpływ temperatury powietrza na wskazanie barometru
    - wpływ wilgotności powietrza na wskazanie barometru
    (są co najmniej dwie -- względna i bezwzględna)
    - wpływ ciśnienia powietrza na wskazanie barometru
    (może nie jest to liniowa zależność, zwana przesunięciem)
    - wpływ czasu na wskazanie barometru
    - wpływ napięcia akumulatora telefonicznego na wskazanie barometru
    - wpływ temperatury telefonu (a nawet poszczególnych części
    telefonu -- ponoć Asus Max ma aż 6 różnych termometrów)
    na wskazanie barometru

    które byś stosownie opracował...

    Tymczasem brakuje Tobie co najmniej:
    - wyników badań/pomiarów
    - wiedzy ogólnej o ciśnieniu atmosferycznym
    - umiejętności opracowywania wyników badań

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-08-26 21:42:43
    Od: z <...@...pl>

    Ale wiesz że Twój elaborat jest nie na miejscu?
    A obrażanie ludzi to już na pewno sobie odpuść.

    Wnioski: nie ma co zwracać uwagi na tak nie przydatny w życiu codziennym
    barometr który wkładają do flagowych smartfonów.
    Raz że nie dokładny a dwa że łatwiej znaleźć potrzebny mi w obecnej
    chwili wykres w necie bo na programistów nie ma co liczyć. Nawet nie
    podają co wyświetlają ;-)

    Mój błąd. Kolejny raz uległem podjarce flagowcami ;-)

  • 15. Data: 2019-08-27 00:24:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-26 o 21:42, z pisze:

    > Wnioski: nie ma co zwracać uwagi na tak nie przydatny w życiu codziennym
    > barometr który wkładają do flagowych smartfonów.

    > Mój błąd. Kolejny raz uległem podjarce flagowcami ;-)

    Barometr w telefonie, debilu, jest potrzebny, kiedy użyjesz jakiegoś
    oprogramowania, które cie poinformuje, że wszedłeś pieszo ileś pięter a
    nie że wjechałeś windą.
    Dla zdrowia :) Nie wiem czy to zrozumiesz :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2019-08-27 02:18:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5d645c41$0$17351$6...@n...neostrada.pl

    > Barometr w telefonie, debilu, jest potrzebny,
    > kiedy użyjesz jakiegoś oprogramowania,

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_barometryczn
    y <-- takiego?

    Dla małych różnic wysokości IMO można uznać zależność liniową.

    0 1013,25 1013,25-954,61=58,64
    500 954,61 ~(58,64+55,85)hPa/1km=~11,449Pa/m
    1000 898,76 954,61-898,76=55,85

    Widziałem tylko jeden taki telefoniczny barometr, w Samsungu -- pokazywał
    wyraźnie/powtarzalnie różnice wysokości rzędu kilkudziesięciu cm.

    > które cie poinformuje, że wszedłeś pieszo ileś
    > pięter a nie że wjechałeś windą.

    Windą też można. ;)

    > Dla zdrowia :) Nie wiem czy to zrozumiesz :)

    Na szczęście ;) ja wiem. [że z niewiele rozumie]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-08-27 02:30:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d643634$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Ale wiesz że Twój elaborat jest nie na miejscu?

    Pod Twym postem.

    > A obrażanie ludzi to już na pewno sobie odpuść.

    Chyba Tobie:

    "z" 5d4a18ed$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Masz Ty chopie jednak zryty ten beret...

    > Ale konkludując. Monarchia byłaby lepsza niż to gówno. NIE?

    mógłbym odpuścić. Nie odpuszczę Ci, ale nie dlatego, że nie
    spełniłeś warunków uzyskania odpuszczenia winy. ;)

    > Wnioski: nie ma co zwracać uwagi na tak nie przydatny w życiu codziennym

    nieprzydatny

    Kiepski jesteś z ortografii -- nawet jak na niepoligrafa. ;)
    Pracujesz w poligrafii z zamkniętymi oczami? ;)

    > barometr który wkładają do flagowych smartfonów.

    Interpunkcja to także ortografia?
    Przed 'który' czasami ;) stawiamy przecinek.

    > Raz że nie dokładny a dwa że łatwiej znaleźć potrzebny mi w obecnej

    niedokładny

    Przed 'że' też czasami ;) stawiamy przecinek.

    > chwili wykres w necie bo na programistów nie ma co liczyć.

    Możesz sam napisać. ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_barometryczn

    > Nawet nie podają co wyświetlają ;-)

    Zapewne Paskale.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Paskal

    > Mój błąd. Kolejny raz uległem podjarce flagowcami ;-)

    Kolejny raz masz w rękach coś, co przewyższa ;) Twe możliwości?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-08-27 07:30:12
    Od: z <...@...pl>

    > Na szczęście ;) ja wiem. [że z niewiele rozumie]

    A może w końcu napiszesz elaborat jak dostać rętę.
    Podziel się... ;-)

  • 19. Data: 2019-08-27 07:31:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-27 o 00:24, LordBluzg(R) pisze:
    > Barometr w telefonie, debilu,

    Widzę że Twoja frustracja niepowodzeniami zaczyna być wylewana na inne
    fora. To minie. PiS wygra kolejne wybory i życie będzie toczyć się
    dalej. ;-)

  • 20. Data: 2019-08-27 07:38:07

    Brawo Ty. Niestety nie jestem tak genialny bo nie mam wyższego
    wykształcenia i mieszkam na wschodzie.
    I oczywiście chodzę do pracy a nie leniuchuję za pieniądze podatników
    ;-) To mnie dyskwalifikuje w przedbiegach do debaty z Tobą.

    PS. Myślałeś kiedyś nad zawodowym korektorstwem (jest takie słowo?)
    Szkoda żeby taki talent się marnował. Można to robić zdalne ze swojej
    kanapy. ;-)