  • 151. Data: 2017-12-18 14:37:05
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.12.2017 o 10:12 Piotr Wyderski <p...@n...mil> pisze:

    > Był już system, w którym wprowadzono górny limit na wszystkie ceny.

    Teraz masz umowę i cennik, w którym cena wynosi x, lub x w taryfie
    dziennej i y w nocnej. Przy dynamicznej cenie prądu mógłby w cenniku być
    zapis, że cena jest ustalana dynamicznie w zakresie od 0 do z, albo nawet
    od -z do z.
    Nie postuluję ustawowego limitu ceny. Zresztą akurat teraz chyba nie tylko
    cena maksymalna jest regulowana ale cały cennik musi zostać zatwierdzony
    przez odpowiedni urząd.

    > Słabo się sprawdził. Poza tym prąd jest bajecznie tani, jakieś 160
    > złotych za megawatogodzinę. Reszta to podatki i inne składniki

    To, że wyprodukowanie megawatogodziny kosztuje 160 złotych nie oznacza, że
    rynkowa wartość megawatogodziny wynosi 160 złotych w momencie gdy jest
    podaż x megawatów i popyt na 1,1x megawatów (przy tej cenie).

    --
    SW3
    ----

  • 152. Data: 2017-12-18 14:46:15
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 15.12.2017 o 20:25 HF5BS <h...@...pl> pisze:

    > Dlatego nie chcę nikogo oskarżać

    Ja też. Po prostu zwracam uwagę, że nie jest możliwe zabezpieczenie przed
    wszystkim. Analizując kolejne wypadki i zabezpieczając się przed kolejnymi
    ewentualnościami oczywiście zwiększa się bezpieczeństwo ale 100% się nigdy
    nie osiągnie. Tak samo jak i samoloty nigdy nie będą w 100% bezpieczne.

    --
    SW3
    ----

  • 153. Data: 2017-12-18 16:22:40
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości

    > Ja też. Po prostu zwracam uwagę, że nie jest możliwe zabezpieczenie przed

    Jasne i logiczne. Jak się zabezpieczysz przed pierdylionem, to zajdzie
    pierdylion pierwsze.

    > wszystkim. Analizując kolejne wypadki i zabezpieczając się przed kolejnymi
    > ewentualnościami oczywiście zwiększa się bezpieczeństwo ale 100% się nigdy

    Otóż to - nigdy. Pozostaje dążenie do doskonałości. Bo to też rzecz względna
    i wobec jednego punktu odniesienia będzie doskonałością absolutną, a wobec
    innego, będzie bezużytecznym chłamem.

    > nie osiągnie. Tak samo jak i samoloty nigdy nie będą w 100% bezpieczne.

    Super-zabezpieczenia, technika, program, nawet procedury, a były przypadki,
    że pilot, czy ktoś załogi, dostał pierdolca i rozbił maszynę, z ludźmi na
    pokładzie, albo było tego blisko. Bądź z innej paki - super-zabezpieczenia w
    jednym temacie przyczyniły się do tragedii, bo zaszło coś, co nie było
    przewidziane i zabezpieczenie okazało się gwoździem do trumny. Stąd mnie
    bierze przy takich rozważaniach uwzględnić rzeczy nawet skrajnie
    nieprawdopodobne, jak np. to, że, zgodnie z powiedzeniem, jak ktoś ma pecha,
    to go w drewnianym kościele cegła w łeb wyrżnie. Pomijam już błędy
    człowieka, cały czas mam na myśli problem techniczny, ewentualnie
    proceduralny, bo np. procedura okaże się do dupy, bo przegapia, albo źle
    umiejscawia, jakiś drobny w sumie szczegół. ITD.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 154. Data: 2017-12-30 15:49:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 17:24:19 +0100, Marek S napisał(a):

    > - Ponoć energia potrzebna do wyprodukowana żarówki energooszczędnej jest
    > wyższa niż zwykła żarówka + koszt oświetlania nią.

    http://kopalniawiedzy.pl/LED-zarowka-swietlowka-diod
    a-zrodlo-swiatla,27526
    --
    Jacek