  • 41. Data: 2023-06-22 18:29:23
    Temat: Re: Elektryka, TN-C, różnicówka
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A trafo może dostać przebicia...

    Bez przesady, chyba że to będzie historyczny klamot.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 42. Data: 2023-06-22 19:25:31
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-06-21 o 20:55, PeJot pisze:

    > Żeby odstrzelić B16 poniżej 0.1 sek wystarczy raptem 5x16A.

    ...ew 27 szt "LEDów" po 28W każdy z fabryki na Ukrainie.

    Właśnie jestem po "instalacji" softstartów MW na takim obwodzie.
    W piku - przynajmniej tyle ile zdążył zarejestrować BM089 to wychodziło
    ok 47A... i nie miało to więcej niz 0,1 s.

    Co ciekawe producent oprawy "twierdzi", że pojedyńcza sztuka ma current
    continous na poziomie 0,415A, ale ze zwykłej rachuby wychodzi, że
    powinno być: 0,12 A.

    Koniec końców B16 strzela praktycznie z palca bez softstartu.
    Po instalacji S-S prąd mierzony w obwodzie ma ok 3,2 A.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 43. Data: 2023-06-22 19:35:19
    Od: titanus <t...@g...kom>

    > Hello Arnold,

    [cut]

    > Masz jakiekolwiek urządzenie elektryczne podłączone do metalowej sieci
    > wodociągowej? Jeśli tak i w domu jest metalowy wodociąg - jesteś
    > bezpieczny nawet przy upaleniu PEN przed różnicówką - brak różnicy
    > potencjałów dotykowych.
    >
    > [...]
    To teraz zagadka:

    Sieć TN-C, rozdzielnica TN-C, zabezpieczenia na "korkach", ale wszystkie
    wykręcone. Włączony do gniazdka "zmostkowanego" tylko jeden podgrzewacz
    wody, ale nie działający - pokrętło włączenia na 0. Fazy w gniazdku brak
    - potwierdzone próbówką jak i miernikiem.

    Czy w tej sytuacji jesteśmy bezpieczni czy nie ?

    --
    pozdrawiam - titanus

  • 44. Data: 2023-06-22 19:47:59
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 22.06.2023 o 19:25, titanus pisze:

> [...]
    > powinno być: 0,12 A.
    >
    > Koniec końców B16 strzela praktycznie z palca bez softstartu.

    A nie próbowałeś zwyczajnie C16 ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 45. Data: 2023-06-22 19:57:05
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-06-22 o 19:47, PeJot pisze:

    > A nie próbowałeś zwyczajnie C16 ?

    Owszem, ale również go "biło" - z jakiegoś powodu niecyklicznie: raz
    wyskoczył raz nie - losowo. Z inwestorem dogadaliśmy się, że zabezp.
    odejściowe zostają typu B, ale dokładamy S-S i koniec.

    Klient nasz pan.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 46. Data: 2023-06-22 20:07:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Żeby odstrzelić B16 poniżej 0.1 sek wystarczy raptem 5x16A.

    Nie żebym tam się czepiał, ale ile to jest? ;)
    Na poważnie to tam jest w tym zakresie pionowa charakterystyka mniej
    więcej do 10s. Inaczej mówiąc może odpali w ciągu 0.1s, a może w ciągu
    10. Różnica dość zasadnicza. Zapewne zadziała szybko, ale tego nie wiesz
    na pewno.

    Pozdrawiam

    DD

  • 47. Data: 2023-06-22 20:27:16
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 22.06.2023 o 20:07, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > Na poważnie to tam jest w tym zakresie pionowa charakterystyka mniej
    > więcej do 10s. Inaczej mówiąc może odpali w ciągu 0.1s, a może w ciągu

    Na prądy zwarciowe reaguje wyzwalacz elektromagnetyczny, a nie
    termobimetalowy.

    > Zapewne zadziała szybko, ale tego nie wiesz
    > na pewno.

    Na pewno to tak jest liczony warunek samoczynnego wyłączania zasilania.
    Ale chętnie bym spojrzał na rzeczywiste dane, szczególnie dotyczące
    starych, zmęczonych eksploatacją esek.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 48. Data: 2023-06-22 20:40:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 19:35 titanus <t...@g...kom> pisze:

> [...]
    > - potwierdzone próbówką jak i miernikiem.
    >
    > Czy w tej sytuacji jesteśmy bezpieczni czy nie ?

    Za mało danych, podgrzewacze mogą mieć grzałkę chłodzoną bezpośrednio
    wodą. Jak woda wysoko zmineralizowana to przewodzi, jak w instalacji
    polegamy na "uziomie" ze słupa", własnego brak, i sąsiad ma duże
    niesymetryczne pobory to zaczynają się cudza z takim podgrzewaczem.
    Jest uziom? - znana rezystancja?

    TG

  • 49. Data: 2023-06-22 21:36:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
    > Za mało danych, podgrzewacze mogą mieć grzałkę chłodzoną bezpośrednio
    > wodą.

    Co ciekawe, tak mają te z wysokiej półki (Stiebel-Eltron). Ale one są
    tak skonstruowane, że prądy upływu się zerują.

    Paweł

  • 50. Data: 2023-06-22 21:57:27
    Od: titanus <t...@g...kom>

> [...]
    > polegamy na "uziomie" ze słupa", własnego brak, i sąsiad ma duże
    > niesymetryczne pobory to zaczynają się cudza z takim podgrzewaczem.

    Jakiś starszy Feroli - już nie pamiętam modelu, ale miał 4kW, lekko
    "kwadratowaty".

    Pomieszczenie gdzie był podłączony (łazienka) przylegało do
    pomieszczenia gdzie jest duży agregat. Obok agregatu główna rozdzielnia
    budynkowa - siłownia. Suma odbiorów 430 kW. Podwójny uziom budynkowy:
    Bednarka otokowa 50x5 - ok 180 m + szpilki na rogach budynku (8 szt), o
    ile pamiętam elektryk montażysta wspominał o wartości 2,12 Ohma. Druga
    bednarka poprowadzona bezpośrednio ze stacji trafo - 50x5 - ok 70 m - tu
    pomiar wykazywał poniżej 2 ohmów. Obie bednarki spięte w siłowni.

    Od linii PEN w siłowni wyprowadzony przewód zerowy do każdej
    rozdzielnicy budynkowej.

    Czy to jest bezpieczne ?

    --
    Pozdrawiam - titanus