  • 201. Data: 2018-11-05 10:22:55
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    05 Nov 2018 08:48:48 GMT, Mateusz Viste

    > Spalinowa też działa wtedy kiedy ma działać. Jest tam taki dynks, że jak
    > się go wciśnie to piła przestaje pić. Potem jak znów potrzebujesz to
    > ciągniesz za taki odstający wihajster i piła znów fajnie turkocze.

    Nie widze nic fajnego w jałowym "turkotaniu", szczególnie że i jak
    przestaje turkotać wchodząc na pełną moc to jest 40-50% głośniejsza niż
    elektryczna. Ale niektórzy nie szanują ani swoich płuc, ani słuchu, w myśl
    zasady że na coś trzeba umrzeć więc wcale mnie to nie dziwi.

    > Auto elektryczne jest spoko jak ktoś potrzebuje latem do warzywniaka
    > skoczyć 5 km.

    Jeżdżę dziennie 20-30km na samych bateriach, nie tylko latem i nie tylko do
    warzywniaka. Mijasz się zatem z prawdą.

    > Ale jaki jest tego odpowiednik w świecie pił? Piła służy do
    > cięcia drewna. A drewno, w postaci drzew, znajduje się w lesie. No chyba
    > że ktoś jedzie na pół godzinki w las ściąć 4 gałązki chrustu żeby grilla
    > rozpalić, ale do tego piła spalinowa jest całkiem zbędna.

    Dokładnie taki sam, tj. że nie wszyscy latają po lesie i nie wszyscy
    potrzebują pilarek spalinowych. Wszystko sprowadza się od tego, aby
    wybierać rozwiązanie odpowiednie do zastosowania.

    > Rocznie piła zużywa mi ok. 10l oleju, a żadnym drwalem nie jestem. Jak
    > ktoś nie jest w stanie zużyć 5l to po prostu niepotrzebnie wtopił kasę w
    > pilarkę, niech sprzeda i kupi zwykłą piłę kabłąkową za 50zł (taką też
    > mam, wielce przydatna), a olej niech oddaje do utylizacji.

    200 zł na pilarkę elektryczną na drucie do oblecenia obejścia, a nawet lasu
    za domem z odpowiednio długim przedłużaczem, to nie fortuna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 202. Data: 2018-11-05 17:46:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-11-2018 o 00:03, J.F. pisze:

    > Niby tak, ale w Polsce zyjemy, nie w Kaliforni ...

    No i?
    U mnie w domu w tym roku klima była często używana chyba przez 3 miesiące.
    W biurze pół roku.

  • 203. Data: 2018-11-05 18:18:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 09:22, Myjk pisze:

    > No i realia są takie, że aby kupić odpowiednik Outlandera musiałbym kupić
    > Teslę X gdzie 3-letnia kosztuje, jak widzę 300-400 tys. zł czyli 3-4x
    > więcej

    No właśnie - realia są takie, że nawt ci co pyszczą, że elektyki są
    świetne i w zasadzie to żaden problem, że po 200km trzeba tankować trzy
    godziny jak przychodzi do kupna, to nagle mówią - no bardzo fajne, ale
    nie nadają się w zasadzie tylko zamiast drugiego miszczucha w rodzinie a
    kosztują jak wyższe premium:P Czyli pomijając, że są skrajnie drogie, to
    jeszcze nie zastępują nawet prostego kompakta.

    > Decyzja była więc moja, a nie żony.

    Taaa. "Chciałem po prostu mieć ciche elektryczne auto, ale że mi żona
    oprotestowała czyste EV (szczególnie że dziecko przybyło i trzeba było
    większe auto)"

    Shrek

  • 204. Data: 2018-11-05 22:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 09:47:31 +0100, Myjk napisał(a):
    > Mon, 5 Nov 2018 00:03:59 +0100, J.F.
    >
    > Mimo tego blackouty były właśnie w lato. Nie dlatego żeśmy w kaliforni, ale
    > dlatego że wody mamy mało i braknie jej do chłodzenia konwencjonalnych
    > elektrowni. W tym roku też kupowaliśmy w dzień energię od niemca -- z OZE,
    > a jakże, znacznie tańszą niż nasza.

    Ale wiesz:
    -jesli cena u nich byla niska, bo zainstalowali za duzo i zrobila sie
    nadprodukcja
    -jesli wczesniej doplacali do instalacji

    ... to niie ma co narzekac, ze u nich taniej, tylko sie trzeba
    cieszyc, ze oni nam doplacili :-)

    J.

  • 205. Data: 2018-11-05 23:03:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-04 o 23:15, Cavallino pisze:

    > Nadal to nie tłumaczy 10 krotnie wyższego zużycia, zwłaszcza że tam nie
    > mieszkałeś.

    Mieszkałem i remontowałem - bo właśnie w tym celu podgrzewałem 1
    pomieszczenie. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 206. Data: 2018-11-05 23:03:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Przy odpowiednim naciągnięciu parametrów wszystko staje się możliwe. Ale
    > pierwotny argument brzmiał "grzanie wody gazem zamiast prądem przynosi
    > duże oszczędności" - a to nieprawda jest. Po prostu instalację miałeś
    > skopaną.

    Mogło i tak być.
    Do dziś mam stary przepływowy podgrzewacz wody o jakiejś dużej mocy.
    Mogę zrobić eksperyment: odłączyć kocioł, skierować wodę do podgrzewacza
    i pomierzyć ile prądu zostanie pobrane gdy np. 2 piętra wyżej odkręcę
    zawór i zaczekam aż pojawi się ciepła woda. Na tej podstawie można sobie
    coś tam estymować jeśli chcesz.

    > Nieco mi to przypomina niedawny wątek o DPF :)

    Hę? Że niby co było nie tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 207. Data: 2018-11-06 05:35:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 23:03:17 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > i pomierzyć ile prądu zostanie pobrane gdy np. 2 piętra wyżej odkręcę
    > zawór i zaczekam aż pojawi się ciepła woda. Na tej podstawie można sobie

    Ale podales przeciez zuzycie wody - 18m^3/mc. Z czego czesc
    niepodgrzewana byla i tak (toaleta, pralka).

    Wiec gazem znacznie taniej ... ale oszczednosc niewielka.

    Za to jakbys ten przeplywowy elektryczny zamontowal na pietrze przy
    kranie ...

    J.

  • 208. Data: 2018-11-06 07:42:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 05:35:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale podales przeciez zuzycie wody - 18m^3/mc. Z czego czesc
    > niepodgrzewana byla i tak (toaleta, pralka).

    Marek S pisał o 9m3
    Więc dużo tam się nie spina. Począwszy od grzałki 10kW w 150 litrowym zsobniku.
    W jakiejś samoróbce to i może ktoś by wstawił w masowej produkcji chyba tak nie
    robią. Ale upierał się nie bede

    > Wiec gazem znacznie taniej ... ale oszczednosc niewielka.

    Nie tak znaczniej jak orównasz ceny za 1kWh

  • 209. Data: 2018-11-06 07:48:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 23:03:22 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > i pomierzyć ile prądu zostanie pobrane gdy np. 2 piętra wyżej odkręcę
    > zawór i zaczekam aż pojawi się ciepła woda. Na tej podstawie można sobie

    Ale co tam eksperymentować
    Przepływowy podgrewaćz o mocy 10kW w jak będzie grzał godzinę to zużyje energi za ok
    6zł w G11, za ok 7 zł w droższych godzinach G12/G12w i za ok 3zł w tańszych godzinach
    przy G12/G12w
    Jaką masz taryfę?
    A co do żużycia wody w tym czasie- w standardowej isntalacji raczej więcej jak 1m3
    wody na godzine się nie przeleje

  • 210. Data: 2018-11-06 09:12:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >chyba tak nie robią. Ale upierał się nie bede

    >Nie tak znaczniej jak orównasz ceny za 1kWh

    No wlasnie w cenie 1kWh znaczniej, chyba, ze ktos ma dobrą 2-ga
    taryfe.

    Ale biorac pod uwage ze podgrzanie pradem tych 18m3, nawet w 1
    taryfie, kosztuje razem umiarkowanie duzo, ok 250 zl/mc, to
    oszczednosci z gazu sa ograniczone.

    J.