  • 1. Data: 2018-10-29 21:43:08
    Temat: Oplata Dodatkowa za parkowanie w strefie w Warszawie
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć,

    czy ktoś z Was ma może jakieś świeże doświadczenia z opłatą dodatkową za
    parkowanie w Warszawie?

    Dostałem "mandat", niestety ruszyłem w trasę prosto z miejsca
    parkingowego i wszystkie dokumenty (bilet i liścik spod wycieraczki)
    zostały 200km ode mnie.

    Dostałem w końcu skan i okazało się, że miałem 2 tygodnie na zapłacenie
    (przekroczyłem) i tydzień na odwołanie (też przekroczyłem ;) ).
    A chciałbym się odwołać. Zapłaciłem za parkowanie na czas wizyty u
    lekarza, kupiłem nawet ze sporym zapasem, niestety wizyta przedłużyła
    się ponad moje oczekiwania (a, jak można się domyśleć nie mogłem wyjść),
    bilet był oczywiście za oknem w widocznym miejscu.

    Miejsce było do 12:00, o 12:19 dostałem mandat, o 12:24 byłem przy
    samochodzie :(

    OK, o co mi chodzi? Na stronie ZDM jest info, że na reklamacje ma się
    tydzień od wystawienia dokumentu opłaty lub otrzymania powiadomienia. No
    właśnie - czy w razie braku opłaty wysyłają powiadomienie? Jeśli tak to
    czy dorzucają jakieś odsetki? Jeśli tak to jak wysokie?

    Pytam się o aktualne doświadczenia bo podobno z rok lub dwa coś się
    zmieniało w tym względzie.

  • 2. Data: 2018-10-30 00:35:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak oni tam godzine ustalaja?

  • 3. Data: 2018-10-30 00:46:03
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > Jak oni tam godzine ustalaja?

    Jak to jak? Podchodzisz do parkometru i ładujesz pieniądze, które
    odpowiadają określonej ilości czasu. W praktyce podejrzewam, że patrzą
    na godzinę nadrukowaną na bilecie (kwicie) i porównują z zegarkiem na
    ręku/komórce/jakimś ichnim urządzeniu służbowym.

  • 4. Data: 2018-10-30 03:42:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I tu jest myk. Kazde urzadzenie na podstawie ktorego ma byc pobierana kasa musi miec
    swiadectwo legalizacji urzedu miar i wag. Wyslij do nich zapytanie o przedstawienie
    legalizacji zegarka na podstawie ktorego okreslili czas ze za dlugo stales bez
    oplaty. Dla wszystkich jest oczywiste ze czas sie bierze z zegarka, telefonu, gpsa,
    zegarka w aparacie fotograficznym ( w Lodzi robia zdjecia ). A dla prawnikow roznych
    juz takie oczywiste nie jest. Ostatnio w Lodzi w sadzie adwokat podwazyl ekspertyze
    grafologiczna bo biegly nie mial legalizacji czy czegos tam na lupe przez ktora
    porownywal probki pisma.

  • 5. Data: 2018-10-30 06:10:37
    Od: l...@g...com

    No i legalizacja wzroku parkingowego przez legalizowanego okulistę, pracującego na
    legalizowanym sprzęcie, który jest legalizowany przez legalizowany serwis.

  • 6. Data: 2018-10-30 07:22:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    podwazyl ekspertyze grafologiczna bo biegly nie mial legalizacji czy czegos tam na
    lupe przez ktora porownywal probki pisma.

    "Srali muchy ...."

    Poza tym, ty taki zawsze prawy obywatel za jakiego się uważasz,
    namawiasz do łamania prawa? Autor wątku, aby mógł sobie "pograć" z
    praworządnym urzędem, będzie musiał złożyć fałszywe zeznania i wyłudzić
    poświadczenie nieprawdy.

    Art. 112 k.k. - składanie fałszywych zeznań/złożenie fałszywego
    oświadczenia to już nie jest wykroczenie, ale przestępstwo za które k.k.
    przewiduje surowe kary.

    Art. 272 k.k. - do 3 lat pozbawienia wolności.

    Przecież w celu wyjaśnienia tej sytuacji wezwą go do siedziby SM w celu
    złożenia zeznań, albo też sprawa trafi do sądu. Jeżeli powie prawdę to
    kara i tak się należy, niezależnie od tego czy SM dysponuje świadectwem
    legalizacji czy też nie, bo liczą się zeznania. Jeżeli skłamie, że
    odjechał przed godziną 12.00 to wyczerpie znamiona ww artykułów k.k.

    Będziesz odsiadywał z nim wyrok?

    Jakieś 10 lat temu miałem identyczną sytuację - pojechałem do sądu w
    sprawach spadkowych. Zaparkowałem w obcym mieście, wykupiłem bilet, ale
    nie przewidziałem, że sąd się spóźni prawie 3 godziny. W czasie
    oczekiwania na rozprawę wyskoczyłem i dokupiłem kolejny bilet, ale tak
    się złożyło, że kolejne przedłużenie musiałbym zrealizować w trakcie
    rozprawy. Niestety spóźniłem się kilka czy kilkanaście minut. Za
    wycieraczką wezwanie do podwyższonej opłaty. W każdym bądź razie do
    zapłaty 50zł lub jeżeli opłata zostanie dokonana w przeciągu tego samego
    dnia w siedzibie SM to 20zł. Ponieważ siedziba SM była niedaleko to
    podjechałem, aby zapłacić i wyjaśnić cała sytuację.

    Urzędnicy po wysłuchaniu mnie i przedstawieniu biletów za wcześniejszy
    okres czasu, odstąpili od karania.

  • 7. Data: 2018-10-30 08:34:49
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    Obawiam się że na wszelkie reklamacje/odwołania już za późno. Z mojego
    doświadczenia to straszny beton tam siedzi. Ostatnio miałem 7 minut
    przerwy między jednym biletem a drugim, pech chciał że akurat się w tym
    czasie menda parkingowa przypałętała i wlepiła opłatę dodatkową.
    Wysłałem emailem reklamację, wyjaśniłem co i jak, że nie miałem zamiaru
    okraść naszego pięknego miasta. Liczyłem że trafię na człowieka, który
    faktycznie będzie człowiekiem. Ale to był czystej krwi urzędnik i nie
    było dyskusji, "w momencie kontroli nie było opłacone parkowanie,
    mandacik się należy kropka". Mogłem się tam jeszcze pisemnie odwoływać
    do jakiejś komisji, ale szkoda mi było na to czasu :)
    Ale spróbować odwołać się możesz, może jednak trafisz na człowieka :)

  • 8. Data: 2018-10-30 17:13:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-29 o 21:43, PlaMa pisze:

    > Miejsce było do 12:00, o 12:19 dostałem mandat, o 12:24 byłem przy
    > samochodzie :(

    Nieco off topic - na przyszłość zainstaluj sobie mobiparking zamiast
    denerwować się takimi pierdołami i mieć kłopoty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-10-30 17:49:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-30 o 08:34, spider pisze:
> [...]
    > do jakiejś komisji, ale szkoda mi było na to czasu :)
    > Ale spróbować odwołać się możesz, może jednak trafisz na człowieka :)

    Źle się tłumaczyłeś.
    W momencie zaparkowania i podejścia do parkomatu też nikt nie ma opłaty.
    Ile minut dają na załatwienie tej sprawy?
    Tłumaczenie, że brak ciągłości nikogo nie przekona.
    Można przecież wsiąść do samochodu, ruszyć i powrócić na to samo miejsce
    bo się czegoś zapomniało.

  • 10. Data: 2018-10-30 18:34:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty mu zle tlumaczysz. Podstawa do naliczenia oplaty jest pomiar czasu. W kazdej
    sytuacji kiedy oplata zwiazana jest z wlasnoscia fizyczna urzadzenie pomiarowe musi
    miec legalizacje. W ustawie o miarach i wagach jest to zapisane. Licznik do pradu
    musi miec legalizacja, do gazu tez. Liczniki objetosci na stacjach benzynowych,
    liczniki wody w domach, wagi w sklepach, radary i fotoradary itd tez musza miec
    legalizacje. Legalizacje musi miec miarka jaka w pasmanterii odmierzaja metr wstazki.
    Parkomat i zegarek kontrolera tez musza miec legalizacje, ale nie maja i to daje
    podstawe do wniesienia zazalenia. Nie sadze zeby w jakis cudowny sposob wylaczono
    parkomaty z obowiazku posiadania legalizacji zegarka.