  • 21. Data: 2015-04-21 16:02:11
    Temat: Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mh5022$hjl$1@srv.chmurka.net...
    > Nigdy nie próbowałem. Przypuszczałbym, że samo istnienie modulacja AM już
    > utrudnia dokładne wyłapanie przejść przez 0.

    Pamiętam w jednym z RE, jeszcze przed zestrojeniem Gąbina o 2 kHz w dół z
    227, że analogiczny układ wzorca, "zasilanego" sygnałem tej stacji, oparty
    był o ogranicznik amplitudy. I tenże już ograniczony sygnał, podawany był na
    dalszą logikę, bo tam chyba i zegar był, nie pamiętam.
    Może tędy droga?

    > Użyłem kiedyś jako wzorca nośnej DCF wstrzeliwując się odpowiednio z
    > obserwacją zboczy aby modulacja mi nie przeszkadzała.

    To może też ogranicznik?

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 22. Data: 2015-04-21 17:22:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > MCU jako front-end do poważnego częstościomierza raczej słabo się nadaje.

    Bo?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 23. Data: 2015-04-21 20:26:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To może też ogranicznik?

    OIDP tam jest 100% głębokości modulacji więc na czas impulsów znika nośna.
    P.G.

  • 24. Data: 2015-04-21 22:05:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mh64m8$118$1@srv.chmurka.net...
    (DCF77)
    > OIDP tam jest 100% głębokości modulacji więc na czas impulsów znika nośna.

    ...Jakiś generator z synchronizacją? Pędzony impulsami z radia i dopiero on
    podawany do dalszej logiki? Pozostaje jeszcze doliczyć się straconych cykli
    i jeśli nie trzeba dokładności rubidowej, czy cezowej, to może wystarczy?
    Albo, jeśli generator stabilny, to po powrocie nośnej sprawdzić
    (roz)fazowanie i oszacować, czy jakieś cykle wypadły, czy tylko się odrobinę
    rozfazowało, jeśli w ogóle...
    Myślę co jakiś czas o tego typu wzorcu, przewidzianym na okoliczność braku
    możliwości synchro, od zakłóceń, czy z braku sygnału, możliwie stabilnym,
    żeby nie zdążył się zanadto rozfazować, zanim wróci nośna.

  • 25. Data: 2015-04-22 15:22:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > możliwości synchro, od zakłóceń, czy z braku sygnału, możliwie stabilnym,
    > żeby nie zdążył się zanadto rozfazować, zanim wróci nośna.

    Nie robiłem wtedy pełnego odbiornika tylko kalibrowałem częstościomierz w
    ten sposób, że z generatora kwarcowego 32768 Hz miałem 1Hz.
    Oscyloskop synchronizowałem zboczem tego 1Hz, a na ekranie miałem nośną DCF.
    Przestrajałem (ręcznie) te 32768 do uzyskania stabilnego obrazu i badanym
    częstościomierzem mierzyłem okres tego 1Hz.
    P.G.

  • 26. Data: 2015-04-28 17:29:49
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > A chcesz miec taki czestosciomierz ?
    > Bo to jest bardzo dobry projekt na start ...
    > i zawsze mozna poprawic projekt, jak sie okaze ze cos zle dziala :-)

    Póki co mam KZ-a Zopana i mi starcza :) więc póki co nie będę brnął w
    nowsze.
    Generator i wyjściowy jego takt 10MHz pięknie się zestroił z dokładnością
    0,1Hz