  • 11. Data: 2016-09-19 07:51:54
    Temat: Re: Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 21:02, Uncle Pete pisze:
    > "Cykanie" aparatem slajdów i negatywów (kolorowych koniecznie w RAW)
    > akurat ma sens, sam zrobiłem kiedyś taki duplikator do lustrzanki
    > cyfrowej APS-C. Jakość jest o niebo lepsza niż z budżetowych skanerów z
    > przystawką do slajdów. Swego czasu sporo o tym było na pl.rec.foto.cyfrowa.
    Ok, tylko założenie jest takie, że człowiek posiada przyzwoity aparat, a
    nie smartfona. O posiadaniu przyzwoitego aparatu nikt nie pisał.

    Maciek

  • 12. Data: 2016-09-19 08:00:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 20:48, s...@g...com pisze:
    > Nie czytałes uważnie.
    > Jak najbardziej te klisze mozna obrobic aparatem.
    > Uwaga o książkach tyczy się szybkosci operowania tymże.
    > Skanowanie nawet pojedynczej klatki w popularnym skanerze to przynajmniej 10
    sekund. I to nie licząc czasu na ułozenie kliszy.
    Szybkość nie zawsze idzie w parze z jakością.

    > Skanowanie zwyklych zdjęć na pendrive jest własnie tym czego potrzeba.
    > U mnie stareńki skaner robi to elegancko. Mozna to skanowac siedząc i oglądając tv.
    > Wkładasz fote, zamykasz klape, wciskasz guzik.
    > Skaner w 10-20 sekund sam sobie fote zeskanuje, przytnie ją do odpowiednich
    wymiarów i zapisze na penie.
    > Podnosisz klape, wkładasz kolejne zdjęcie i cykl sie powtarza. Zero myslenia, zero
    problemów.
    Tak. A później przeglądając tak zeskanowany materiał liczysz włosy,
    paprochy, kurz i inny syf, który się załapał. Niestety przy skanowaniu
    pamiątek trzeba poświęcić trochę więcej czasu i pracy niż przy
    kopiowaniu książki.

    > Co w tym kosmicznego?
    > tak więc nie wiem ci ci się nie podoba.
    Nic kosmicznego w tym nie widzę. Pozostaje sprawa posiadanego sprzętu
    przez zakładającego wątek i jakości jaką chce uzyskać. Według mnie
    powinien najpierw sprawdzić jak będzie się sprawowało to co ma, a potem
    zastanawiać się nad zakupami aparatów z przystawkami itp.

    Maciek

  • 13. Data: 2016-09-19 08:52:01
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 08:00:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    sekund. I to nie licząc czasu na ułozenie kliszy.
    > Szybkość nie zawsze idzie w parze z jakością.

    Inicjalny post kładł dosyć duży nacisk na szybkość.
    Hint: Więcej niż jedno zdjęcie naraz.

> [...]
    > paprochy, kurz i inny syf, który się załapał. Niestety przy skanowaniu
    > pamiątek trzeba poświęcić trochę więcej czasu i pracy niż przy

    Demonizujesz. Jak usiądziesz w czystym pomieszczeniu i przed rozpoczęciem pracy
    przetrzesz skaner i każdą fote przed położeniem to paprochów nie będzie.

> [...]
    > powinien najpierw sprawdzić jak będzie się sprawowało to co ma, a potem
    > zastanawiać się nad zakupami aparatów z przystawkami itp.

    Sprzęt pewnie posiada taki jak posiada i sterowniki jakie ma. I tu manewru nie ma i
    mieć nie będzie raczej. Bo jak widać nikt nie zasugerował wymiany sterowników na inne
    które miały by jakies lepsze mozliwości.

    I z postu wynika ze jakieś próby były czynione.

    Nie sądzę aby jakość była problemem. Skaner pewnie wyciąga te 4800dpi więc aż nadto
    aby fote poprawnie ucyfrowić. Problemem będzie albo samo skanowanie - minuta na fote,
    albo późniejsza obróbka - kolejne minuty na fote.

    I tu niestety czarów nie ma. Ale nieco można przyspieszyć proces.

    Ja kiedyś jeszcze skanowałem materiały aparatem ale materiały kładłem pod szybe.
    Tyle że trudno zorganizować domowymi sposobami dobre oświetlenie a nie zawsze można
    wyjść na zewnątrz na słońce.
    No i na szybkie lubią sie zbierać paprochy - bo nie ma klapy...

    Tak czy siak pewne pomysły zostały tu podane, wątkotwórca sobie wybierze co mu
    pasuje.

  • 14. Data: 2016-09-20 00:00:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-19 o 08:52, s...@g...com pisze:

    > Demonizujesz. Jak usiądziesz w czystym pomieszczeniu i przed rozpoczęciem pracy
    przetrzesz skaner i każdą fote przed położeniem to paprochów nie będzie.

    Zawsze jeszcze zostaje możliwość użycia skanera z ICE.

    Tyle, że to już nieco lepsze maszyny, niż wspominany V330.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2016-09-20 16:56:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zawsze jeszcze zostaje możliwość użycia skanera z ICE.

    O ile to nie będzie czarno-biały negatyw negatyw.

  • 16. Data: 2016-09-21 12:36:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-20 o 16:56, Uncle Pete pisze:

    > O ile to nie będzie czarno-biały negatyw negatyw.

    Racja.
    Cz-b nie skanowałem żadnym lepszym skanerem..

    A jak sobie bębnowe radziły?
    Kiedyś Qba mi skanował rolkę, wynik był znakomity. A może robił jakąś
    obróbkę po skanowaniu?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-09-23 17:54:54
    Od: v...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:

    > Nie ukrywam, że ta opcja byłaby bardzo przydatna, gdyż pozwala
    > zaoszczędzić sporo czasu (zwłaszcza przy skanowania slajdów) i
    > ograniczyć ekspozycję fotografii na światło.

    Corel photo paint łapie kilka plików.

    > Ktoś z Was orientuje się, jakiego programu mógłbym użyć? Zależy mi tylko
    > na tym, żeby potrafił odegrać serię skanowanych zdjęć od skanera i potem
    > zapisać je jaki pliki TIFF z kompresją bezstratną (LZW).

    Tiff? Jpeg z kompresja 5% powinno być ok.

  • 18. Data: 2016-10-02 00:22:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > A jak sobie bębnowe radziły?
    > Kiedyś Qba mi skanował rolkę, wynik był znakomity. A może robił jakąś

    Mi chodziło o niedziałanie ICE. Tak naprawdę czarno-biały negatyw dość
    łatwo się skanuje, rozpiętość tonalną ma niewielką, o ile nie jest
    przewołany do jakiejś strasznej czerni.

    Bębnowe, OIDP, radziły sobie dobrze, ale sam nigdy nie próbowałem.

    Piotr