  • 11. Data: 2010-06-26 16:30:27
    Temat: Re: FIAT Linea przegl?d gwarancyjny - cena pora?ka
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "megrims" <m...@i...pl> wrote in message
    news:i050vd$ts2$1@usenet.news.interia.pl...

    > BMW E90 320d z 2005 roku. W 2006 roku ASO Olszowiec 2500 PLN.
    > Nie wiem za co - więcej tam nie pojechałem. Tam zresztą auto kupione.

    Nie wiesz za co? A co było na fakturze napisane?

  • 12. Data: 2010-06-26 19:37:43
    Temat: Re: FIAT Linea przegląd gwarancyjny - cena porażka
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kowtow wrote:
    > Dostąpiłem zaszczytu i zrobiłem pierwszy gwarancyjny przegląd Fiata
    Linea w
    > serwisie
    > Gdy przyszło do płacenia szczęka mi opadła 516 zł

    Oczywiście nie interesowaleś się kosztami ekspolatacyjnymi przy
    szacowaniu czy dane auto opłaca ci się?

    > Srednio połowa ceny materiały (olej + filtry)
    > a druga połowa usługa serwisowa ( robocizna)

    Tak właśnie jest na całym polskim rynku serwisowym.

    > i co do drugiej opłaty mam wątpliwości czy to jest normalna praktyka
    > pobieranie opłaty za robociznę przy przeglądzie gwarancyjnym.

    A ty pracujesz za darmo?
    Nie usuwali ci usterki na zasadzie roszczenia gwarancyjnego, a
    wymieniali ci filtry itd.
    (inna rzecz, że mnie ciekawi ta gwarancyjność wymiany - na mój rozum
    wymienia się ekspolatacyjnie, a nie gwarancyjnie, ale nie mam nowego
    auta mogę być na niebieżąco)

    > Kiedyś też miałem Fiata i płaciłem tylko za materiały.

    Kiedyś?
    A jaką miałeś wtedy umowę i promocję?

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2010-06-27 08:15:23
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    > "kowtow" <k...@w...pl> wrote in message
    >
    > A najzabawniejsze jest to, że ten cały "przegląd" sprowadza się zwykle
    > do wymiany oleju, czasem nawet bez wymiany filtra oleju...
    > A to możesz sam zrobić w mniej niż 1/2 godziny pod domem.

    Nie bądź taki prędki... Jak żona pojechała na przegląd okazało się,
    że wymiana klocków trwa 40 minut, na co jest stosowna pozycja roboczogodzin
    na fakturze. Myślę że w 1/2 godziny (o ile robi się to "profesjonalnie" w
    ASO)
    można najwyżej napompować koła, tudzież sprawdzić światła. ;)

    Takie sytuacje właśnie skłaniają mnie do kupna następnego używańca,
    bo "gwarancja" i tak mnie więcej kosztuje niż ponoszone kosztów napraw,
    a kłócenie się za każdym razem w ASO o jakieś wirtualne pozycje na fakturze
    też kosztuje swoje... Byle tylko mieć znajomego mechanika.

    Pzdr
    Paweł

  • 14. Data: 2010-06-27 08:25:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pavellz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > na fakturze. Myślę że w 1/2 godziny (o ile robi się to "profesjonalnie" w
    > ASO) można najwyżej napompować koła, tudzież sprawdzić światła. ;)

    Mówiłem o zmianie oleju, nie o hamulcach. Choć to też prosta operacja.

> [...]
    > fakturze
    > też kosztuje swoje... Byle tylko mieć znajomego mechanika.

    Gwarancja to jak ubezpieczenie - nie doceniasz jej gdy nic się w aucie
    nie psuje. A jak coś się poważnego spieprzy to będziesz się cieszył gdy
    ją masz i płakał jak Ci się skończy.

  • 15. Data: 2010-06-27 09:22:42
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > A czy autoryzowana stacja obsługi nie jest przypadkiem samodzielną i
    > niezależną
    > od producenta jednostką gospodarczą?
    > A jeśli tak, to czemu miałoby dziwić że mają różne marże?

    Każda restauracja McDonalds jest "samodzielną jednostką gospodarczą"
    współpracującą z McD Corp. w ramach franczyzy a jednak Big Mac w każdym
    kosztuje tyle samo.

  • 16. Data: 2010-06-27 10:54:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pavellz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > fakturze
    > też kosztuje swoje... Byle tylko mieć znajomego mechanika.

    Nie ma obowiązku robienia przeglądów w ASO, więc dalszy ciąg jest bez sensu.

  • 17. Data: 2010-06-27 14:29:41
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    W dniu 2010-06-26 11:57, kowtow pisze:
> [...]
    > pobieranie opłaty za robociznę przy przeglądzie gwarancyjnym.
    > Kiedyś też miałem Fiata i płaciłem tylko za materiały.

    Zwykle płacę trochę mniej (też fiat - bravo), ale mam rabat 20%. W
    ramach przeglądu jest:
    - standardowa kontrola na stanowisku diagnostycznym (hamulce,
    zwieszenie, światła, itd)
    - podpięcie pod komputer
    - wymiana oleju i filtrów
    - kontrola klimatyzacji
    - kontrola ciśnienia w kołach
    - kontrola i czyszczenie hamulców
    - ogólna kontrola auta
    Trwa to około 2 godziny i płacę około 180 - 200 zł brutto za robociznę.
    Materiały płacę oddzielnie. Uważam, że warto, tym bardziej, że mechanik
    pokazuje, co robi i co jest w jakim stanie.

    JanuSz

  • 18. Data: 2010-06-27 15:52:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JanuSz" <j...@p...NO-SPAMonet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Materiały płacę oddzielnie. Uważam, że warto, tym bardziej, że mechanik
    > pokazuje, co robi i co jest w jakim stanie.

    Dokładnie.
    Taki przegląd dla aut bez gwarancji, np. w Norauto, kosztuje 100-200 zł.
    Przy czym mechanik nie ma kompletnie wiedzy co ma sprawdzić, co wymienić i
    jak to się robi.
    Np. mi kiedyś poległ przy wymianie filtru paliwa w Megane.

    Oszczędność jest więc bardzo pozorna.

  • 19. Data: 2010-06-27 20:18:31
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Gwarancja to jak ubezpieczenie - nie doceniasz jej gdy nic się w aucie
    > nie psuje. A jak coś się poważnego spieprzy to będziesz się cieszył gdy
    > ją masz i płakał jak Ci się skończy.

    Doświadczenie z Polski czy tylko przedruk standardu USiA? Mój znajomy ma dwa
    nowe samochody na gwarancji i znalezienie aso, które się nie wypina na
    absolutnie wszystko jest tak samo "łatwe" jak znalezienie używanego
    samochodu w dobrym stanie. W przeciętnym ASO o każdą jedną rzecz trzeba się
    awanturować, wszystko jest dobrze, TTTM a resztę się zobaczy na następnym
    przeglądzie. Nic nigdy nie stuka, nie trzeszczy wszystko gra i bucy. W
    partnerze (poprzednia generacja) luz foteli przednich jest taki jak by nie
    były przykręcone do podłogi a co na to ASO Peugeot (Al. Krakowska) "Panie,
    wszystkie partnery tak mają - tego się nie wymienia"

    Gwarancja na nowy samochód to jest super sprawa. Realizacja tej gwarancji w
    Polsce to loteria i też trzeba wszystko sprawdzać po mechanikach bo nie
    wiadomo, który praktykant to robił tym razem.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2010-06-27 21:40:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote in message

    > Każda restauracja McDonalds jest "samodzielną jednostką gospodarczą"
    > współpracującą z McD Corp. w ramach franczyzy a jednak Big Mac
    > w każdym kosztuje tyle samo.

    Chyba nie byles w McDonalds na lotnisku skoro tak sadzisz... :-)))

    Czy ASO współpracują z producentem samochodów w ramach franczyzy?