  • 11. Data: 2017-09-25 00:59:24
    Temat: Re: Flatter
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 22:54:22 +0200, WM napisał(a):

    > Widać flażolety
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Fla%C5%BColet

    watpie
    -instrument jest szarpany a nie smyczkowy,
    -kamera ma czestotliwosc niska, 30 lub 60 FPS, dzwiek wysoka.
    -wszystkie struny ladnie drgaja, stroboskop by zwalnial tylko pasujace
    dzwieki

    To jest pewnie skutek tego, ze linie obrazu w takiej kamerze sa
    odczytywane kolejno, z drobnym opoznienieniem pomiedzy. Mamy wiec
    przesuniecie w czasie i w przestrzeni.

    https://www.youtube.com/watch?v=9L9AOPxhZwY
    https://www.youtube.com/watch?v=3vH_5XUW8zo

    Tylko te poczatkowe filmy nadal dziwne.

    a skrzypce drgaja tak
    https://www.youtube.com/watch?v=6JeyiM0YNo4
    ... ale kto moze wiedziec czy tu nie ma efektu linii obrazu :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-09-25 01:14:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 września 2017 23:28:01 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Nie wiedziałem, że aż tak wyraźnie jest to widoczne.
    > Czy to filmowano stroboskopowo?
    > https://youtu.be/qpJBvQXQC2M
    >
    > Tu piszą, że Iryda miała z tym problem.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Flatter

    W starszych (z 20 lat temu) Boeingach 747 w czasie startu skrzydła przez moment
    wpadały w takie drgania. W tych nowych już tego nie ma.

  • 13. Data: 2017-09-25 03:14:30
    Od: 4...@g...com

    Kamery do zdjec poklatkowych nie zapisuja po lini. Z matrycy do pamieci zrzucana jest
    cala klatka.

  • 14. Data: 2017-09-25 07:08:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 01:14, Konrad Anikiel pisze:

    > W starszych (z 20 lat temu) Boeingach 747 w czasie startu skrzydła przez moment
    wpadały w takie drgania. W tych nowych już tego nie ma.

    Pasażer widział to z okna?
    ===============
    Amatorzy budują czasem samoloty, lub wiatraki.
    Czy są w stanie przewidzieć wszelkie niebezpieczne cechy swojej konstrukcji?

    WM

  • 15. Data: 2017-09-25 08:02:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 14:20:02 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    wpadały w takie drgania. W tych nowych już tego nie ma.

    > Pasażer widział to z okna?

    Tak, skrzydła Jumbo Jetów wymachiwały podczas startu bardzo wyraźnie. Nie dało się
    tego nie zauważyć. Dużo większe A380tki tego nie mają. Dzisiejsze B747mki też już
    nie.

  • 16. Data: 2017-09-25 09:45:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-25 o 00:59, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > To jest pewnie skutek tego, ze linie obrazu w takiej kamerze sa
    > odczytywane kolejno, z drobnym opoznienieniem pomiedzy. Mamy wiec

    Pójdę do sąsiada, bo on posiada gitary i sprawdzę co się dzieje jak
    obrócę kamerę o 90°. Oscylografy powinny być inne. :-)

    > a skrzypce drgaja tak
    > https://www.youtube.com/watch?v=6JeyiM0YNo4
    > ... ale kto moze wiedziec czy tu nie ma efektu linii obrazu :-)

    Ostatnie sekundy wyglądają jak skakanka.
    "Efekt linii obrazu"? Co pod tym się kryje? Taki efekt ja zdjęcie torów
    kolejowych z niskiej wysokości, gdzie widać ich pofalowanie?

    Robert

  • 17. Data: 2017-09-25 12:02:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ostatnie sekundy wyglądają jak skakanka.
    > "Efekt linii obrazu"? Co pod tym się kryje? Taki efekt ja zdjęcie torów
    > kolejowych z niskiej wysokości, gdzie widać ich pofalowanie?

    Tu już nie widać tego efektu. Mają lepszą kamerę?
    https://youtu.be/QXjdGBZQvLc
    Po 8 minucie pokazali jak wibruje talerz perkusji w zwolnionym tempie.
    Amplituda drgań jest niewiarygodnie duża.

    WM

  • 18. Data: 2017-09-25 12:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-09-24 o 21:18, J.F. pisze:

    >Wymuszenie drgań powstaje od spływających wirów Karmana
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Vortex-induced_vibrat
    ion
    >https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_vort
    ex_street

    Tu nic nie pisza o flatterze, a w hasle flatter nic nie pisza o
    Karmanie.

    Ale nie upieram sie.

    J.

  • 19. Data: 2017-09-25 12:39:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Kamery do zdjec poklatkowych nie zapisuja po lini. Z matrycy do
    >pamieci zrzucana jest cala klatka.

    Ale tu mamy kamere z telefonu, a nie do zdjec poklatkowych.
    I latwo sie przekonac, ze zapisuje po linii - wystarczy poruszac
    aparatem w trakcie robienia zdiecia.

    Tak nawiasem mowiac to w kazdej kamerze "zrzut do pamieci" bedzie
    robiony sekwencyjnie, tylko sama matryca ma cos w rodzaju pamięci
    analogowej, z pewna mozliwoscia sterowania co i kiedy zapamietuje.
    No i niestety - zazwyczaj jest to liniami.

    J.

  • 20. Data: 2017-09-25 12:43:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Pasażer widział to z okna?

    No przeciez wiesz gdzie szukac
    https://www.youtube.com/watch?v=GzvA9tHNTyg