  • 21. Data: 2017-09-25 13:03:33
    Temat: Re: Flatter
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-09-25 o 00:59, J.F. pisze:

    >Ostatnie sekundy wyglądają jak skakanka.
    >"Efekt linii obrazu"? Co pod tym się kryje? Taki efekt ja zdjęcie
    >torów kolejowych z niskiej wysokości, gdzie widać ich pofalowanie?

    Nie - "zwykla kamera" linie w dolnej czesci obrazu nagrywa pozniej niz
    gornej.
    Ewentualnie odwrotnie, albo z lewa na prawo czy z prawa na lewo
    skanowanie leci.

    I w efekcie ta struna skrzypiec wcale nie drga tak, jak widac na
    filmie :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=iXg_7Ckv_io
    https://www.youtube.com/watch?v=EaB9EHeDLSk
    https://www.youtube.com/watch?v=ecV7oo68vAc

    https://youtu.be/dNVtMmLlnoE?t=130

    J.

  • 22. Data: 2017-09-25 13:23:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-25 o 13:03, J.F. pisze:
> [...]
    > skanowanie leci.
    >
    > I w efekcie ta struna skrzypiec wcale nie drga tak, jak widac na filmie :-)

    A jak drga ta struna w realu?
    Tak?
    https://youtu.be/6sgI7S_G-XI?t=16s
    Nie widać całej struny. :-(

    Robert

  • 23. Data: 2017-09-25 13:23:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 12:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    on
    x_street

    > Tu nic nie pisza o flatterze, a w hasle flatter nic nie pisza o Karmanie.
    >
    > Ale nie upieram sie.

    Klasyczne wiry Karmana dotyczą opływu walcowego filaru mostu na rzece.
    Dla wirów innych profili nazwa może być inna.

    Ale nie upieram się.

    WM

  • 24. Data: 2017-09-25 15:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >A jak drga ta struna w realu?
    >Tak?
    >https://youtu.be/6sgI7S_G-XI?t=16s
    >Nie widać całej struny. :-(

    1200FPS to moze byc troche za malo na wierne zlapanie struny, ktora ma
    np 300Hz.

    No i "efekt linii" nadal moze byc, ale juz tylko czesciowo.

    J.

  • 25. Data: 2017-09-25 15:27:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >

    >Klasyczne wiry Karmana dotyczą opływu walcowego filaru mostu na
    >rzece.
    >Dla wirów innych profili nazwa może być inna.

    Z kolei w hasle Flatter pisza o dodatnim sprzezeniu zwrotnym, co
    wyobrazam sobie tak, ze np skrzydlo sie wychyla (liczac od osi
    podluznesj), rosnie kat natarcia, powstaje wieksze sila nosna, byc
    moze tez moment tej sily, ktora powoduje dalsze wychylenie i wzrost
    sily nosnej, az dojdziemy do jakiejs granicy, ze sprezystosc odchyli w
    przeciwna strone, sila nosna spada, calosc gnie sie w przeciwna
    strone.

    Tu nie trzeba "dopasowac oscylacji do rezonansu wlasnego", bo niejako
    sama sie dopasowuje.

    Ale nie upieram sie. Zreszta jak widac zjawisko zalezy od predkosci,
    wiec z tym samodopasowaniem nie jest tak prosto.

    J.

  • 26. Data: 2017-09-25 17:50:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 15:27, J.F. pisze:

> [...]
    > przeciwna strone, sila nosna spada, calosc gnie sie w przeciwna strone.
    >
    > Tu nie trzeba "dopasowac oscylacji do rezonansu wlasnego", bo niejako

    Dla płata zdefiniowano odwrotną ścieżkę wirów Karmana.
    Reverse Karman vortex street from an oscillating airfoil.
    https://www.researchgate.net/figure/274994152_fig8_F
    igure-8-Aerodynamic-forces-and-reverse-Karman-vortex
    -street-from-an-oscillating

    > Ale nie upieram sie. Zreszta jak widac zjawisko zalezy od predkosci,
    > wiec z tym samodopasowaniem nie jest tak prosto.

    Najbardziej, bo aktywnie, wykorzystuje sprzężenie zwrotne ryba.
    Tu widać podobieństwo ścieżek wirowych słupa i ryby:
    http://www.vortexpowerdrive.com/images/FishandBBswim
    ming.jpg
    http://www.vortexpowerdrive.com/Science.html

    Delfiny nie pływają za statkami dla towarzystwa, tylko aktywnie
    wykorzystują wiry do przemieszczania się.
    https://www.researchgate.net/figure/264873332_fig3_F
    ig-46-Karman-vortex-gait-The-fish-is-swimming-direct
    ly-behind-a-bluff-body-which-is

    WM

  • 27. Data: 2017-09-25 20:34:43
    Od: 4...@g...com

    Masz racje ze sekwencyjnie robi tylko w profesjonalnych kamerach filmowych
    sekwencyjnie co cala klatke zrzuca. To jak zrzuca mozna sprawdzic samemu. Trzeba
    stanac przed budynkiem i szybko obrocic kamere. Jak na filmie wyjdzie romb to czyta
    po lini.

  • 28. Data: 2017-09-26 18:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Tu już nie widać tego efektu. Mają lepszą kamerę?
    >https://youtu.be/QXjdGBZQvLc
    >Po 8 minucie pokazali jak wibruje talerz perkusji w zwolnionym
    >tempie.
    >Amplituda drgań jest niewiarygodnie duża.

    No wlasnie - te talerze nie tak latwo zgiac w rekach.
    A palka nie bije znow tak mocno - choc widac, ze sie przylozył :-)

    Znow jakis artefakt kamery, wynikajacy z tego, ze to caly talerz sie
    przekrzywia ?

    J.

  • 29. Data: 2017-09-28 11:18:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No przeciez wiesz gdzie szukac
    > https://www.youtube.com/watch?v=GzvA9tHNTyg

    To jest flatter:
    https://www.youtube.com/watch?v=egDWh7jnNic

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2017-09-28 11:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >To jest flatter:
    >https://www.youtube.com/watch?v=egDWh7jnNic

    Ale ma byc flatter liniowego samolotu sfilmowany z kabiny :-)