  • 1. Data: 2016-06-29 04:26:19
    Temat: Force-sensing resistor
    Od: JDX <j...@o...pl>

    http://www.interlinkelectronics.com/resistive.php
    https://en.wikipedia.org/wiki/Force-sensing_resistor

    Czy jakaś polska nazwa tego elementu jest już wykuwana?

  • 2. Data: 2016-06-29 09:11:34
    Temat: Re: Force-sensing resistor
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >http://www.interlinkelectronics.com/resistive.php
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Force-sensing_resisto

    >Czy jakaś polska nazwa tego elementu jest już wykuwana?

    Łukasz Niebny-Spacerowicz

  • 3. Data: 2016-06-29 19:17:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JDX pisze:
    > http://www.interlinkelectronics.com/resistive.php
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Force-sensing_resistor
    >
    > Czy jakaś polska nazwa tego elementu jest już wykuwana?

    Nie chce mi się czytać ale z fotki to mi na zwykły tensometr wygląda.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-06-29 22:58:07
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 29.06.2016 o 19:17, AlexY pisze:

    > Nie chce mi się czytać ale z fotki to mi na zwykły tensometr wygląda.

    Generalnie tak, chociaż takie klasyczne tensometry z napyloną ścieżką
    oporową opierają swoją zasadę działania na tym, że ścieżka zmienia swoją
    długość/szerokość (a więc i opór) z powodu odkształcenia podłoża na
    którym jest napylona. A w tym FSR mamy polimerową masę z przewodzącymi
    drobinkami, które pod wpływem nacisku "stykają się" i rezystancja się
    zmniejsza.
    Przypomina mi się materiał, który widziałem na jakimś szkoleniu z EMC -
    uszczelka EMC z bliżej nieokreślonej gumy z zatopionymi metalowymi
    włoskami - dopiero po porządnym ściśnięciu włoski "wychodzą" na
    powierzchnię uszczelki i dają styk między metalowymi elementami obudowy.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2016-06-29 22:59:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-06-29 19:17, AlexY wrote:
    [...]
    > Nie chce mi się czytać ale z fotki to mi na zwykły tensometr wygląda.
    Z wyglądu są podobne, ale z tego co przeczytałem, to nie jest to samo.
    Tensometr to odpowiednio ukształtowana ścieżka z jakiegoś stopu metali
    na elastycznym podłożu, FSR to ścieżka/matryca z jakiegoś polimeru
    przewodzącego na podłożu, jak wynika ze zdjęć, elastycznym, ale z tego
    co zrozumiałem, niekoniecznie takie musi ono być. Chyba chodzi o to, że
    folia ma po porostu małą grubość.

  • 6. Data: 2016-06-29 23:07:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-06-29 19:17, AlexY wrote:
    [...]
    > Nie chce mi się czytać ale z fotki to mi na zwykły tensometr wygląda.
    O, tutaj http://www.sensitronics.com/fsr101.htm nawet napisali, że ,,An
    FSR is not a strain gage..."