  • 11. Data: 2013-01-30 12:11:52
    Temat: Re: Fotoradarowe pułapki na kierowców
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Na skrzyżowaniu w Jeleniej Górze mają coś takiego. Faza żółtego światła
    trwa około 1,5 - 2s nie ma opcji zdążyć się zatrzymać. Mają tam niezłe
    żniwa.

  • 12. Data: 2013-01-30 12:13:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 30 Jan 2013 11:45:17 +0100 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

    > Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas żółtego

    to trzebaby sprawdzić rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych

    >oraz
    > odpowiedzialność (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za błędne
    > ustawienie.

    teoretycznie tak, ale w praktyce to czarno to widzę

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2013-01-30 12:44:48
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 12:11:52 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > Na skrzyżowaniu w Jeleniej Górze mają coś takiego. Faza żółtego światła
    > trwa około 1,5 - 2s nie ma opcji zdążyć się zatrzymać. Mają tam niezłe
    > żniwa.

    A już wiadomo kiedy przeprogramują na wymagane 3 sekundy? Ewentualnie
    kiedy osoba odpowiedzialna za te 2s poniesie konsekwencje?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 14. Data: 2013-01-30 13:30:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas żółtego oraz
    > odpowiedzialność (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za
    > błędne ustawienie.

    nawet jak nei jest to wprost określone to można wskazać ekspertyzę jakiegoś
    biegłego...

    zółte światło powinno zapewnić możliwość:
    opuszczenia skrzyżowania gdy wjedziemy na nie widzą to żółte.

    podstawą będzie dopuszczalna prędkość na drodze, długość skrzyżowania itd...

  • 15. Data: 2013-01-30 13:31:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szufla wrote:

    > A gdyby w ogole nie bylo zoltego ?:)

    musiałby stac znak stopu przed światłami ;-)

  • 16. Data: 2013-01-30 13:33:03
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Wed, 30 Jan 2013 11:20:30 +0100, Marcin N wrote:

    > Dziś w TVN24 opowiadali o najnowszych pułapkach na kierowców.
    > Stawiają foto zintegrowane ze światłami i fotografują tych, co wjadą na
    > czerwonym. Z pozoru - chlubna idea, czerwone jest święte, ale...
    >
    > Zmieniają fazy świateł tak, żeby ludzie wpadali w pułapkę. Np. zapala
    > się zielone, samochody ruszają, przejadą DWA i wraca czerwone (na
    > głównej drodze), albo skracają fazę żółtą tak bardzo, jak tylko się da.

    Dokładnie - Poznań, Małe Garbary. Momentami to jest aż komiczne, bo Pan
    Zdzisio w swojej furmance, zauważa zielone, wrzuca jedynkę, puszcza
    sprzęgło i... żółte... :P

    --
    Wojtek

  • 17. Data: 2013-01-30 13:42:26
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-01-30 13:33, Wojtek pisze:

    > Dokładnie - Poznań, Małe Garbary. Momentami to jest aż komiczne, bo Pan
    > Zdzisio w swojej furmance, zauważa zielone, wrzuca jedynkę, puszcza
    > sprzęgło i... żółte... :P
    Nie mówiąc o tym, że Polacy w znacznej części nie potrafią ruszać ze
    świateł:

    Zielone! I ten z przodu już ruszył - to trzeba by wrzucić jedynkę,
    zgrzytnęło i nie wchodzi co jest? Aaa sprzęgło! (Lewy czy środkowy pedał
    - chyba lewy!) I jeszcze raz - jedynka - (W prawo i do góry czy w lewo i
    na dół? Do góry!), Powoli sprzęgło i gazu - to chyba pedał po prawej -
    tylko ostrożnie i nie za dużo, bo paliwo drogie... Rozglądnąć się czy z
    lewej wolne, czy z prawej wolne - Fajne nogi ma ta laska - K.... znów
    żółte! Jak te kretyny ustawiły światła - 2 samochody przejadą i koniec!

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 18. Data: 2013-01-30 13:47:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 13:30:27 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > nawet jak nei jest to wprost określone to można wskazać ekspertyzę jakiegoś
    > biegłego...

    Po co ekspertyza, przecież jest wprost określone - 3 sekundy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 19. Data: 2013-01-30 13:50:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 30 Jan 2013 13:31:51 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > musiałby stac znak stopu przed światłami ;-)

    który to znak nie miałby zadnego znaczenia dopóki działaja światła :)

  • 20. Data: 2013-01-30 13:50:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZIWK" napisał w wiadomości grup

    > Nie mówiąc o tym, że Polacy w znacznej części nie potrafią ruszać ze
    > świateł:

    > Zielone! I ten z przodu już ruszył - to trzeba by wrzucić jedynkę,

    A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

    Stoję czwarty to pewnie przejadę więc wrzucam jedynkę i czekam na sprzęgle.
    Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi

    Naprawdę nie ma powodu by ruszać dopiero jak ten przede mną odjedzie na
    kilka metrów.

    Pozdrawiam
    Ergie