  • 11. Data: 2019-07-06 01:37:56
    Temat: Re: GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "universis" 5...@g...co

    : System EGNOS to nic innego jak system korygujący ten błąd.

    EGNOS koryguje błąd celowo dorzucany?
    Ludzie celowo dorzucają błąd, który następnie kosztownie korygują? ;)
    To tylko jedna z ,,nieścisłości'' zamieszczonych przez Ciebie...

    Skąd czerpałeś prezentowane rewelacje? -- IMO
    podałeś mieszaninę odrobiny prawdy i masy kłamstw.
    (być może za dużo opuściłeś)

    Błąd korygowany przez EGNOS (i resztę tego systemu)
    bierze się z powietrza, które nie jest przeźroczyste.
    Wojsko radzi sobie mając dwie częstotliwości (inaczej
    łamiące fale, dzięki czemu możliwe jest korygowanie)
    ale cywile tego dobra niekoniecznie ;) używają...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Sys
    tem
    W odbiornikach wojskowych wykorzystuje się pomiar różnic
    czasu w odbiorze ramek na częstotliwościach L1 i L2 w celu
    określenia tzw. poprawki jonosferycznej. Z powodu różnej
    prędkości rozchodzenia się fali radiowej, zależnej od ośrodka
    i częstotliwości, możliwe jest ustalenie różnicy czasu odbioru
    ramek na częstotliwościach L1 i L2 oraz obliczenie poprawki,
    która skompensuje błędy przy wyznaczaniu pseudoodległości.
    W odbiornikach cywilnych (które nie uwzględniają informacji
    zawartych na częstotliwości L2) możliwe jest wprowadzenie
    tej samej poprawki przy wykorzystaniu systemu DGPS.

    EGNOS opiera się na DGPS -- tu chyba opisałeś nieźle.
    (nie wiem, jak pisałeś, bo nie starczyło mi
    cierpliwości na czytanie całości)

    -=-

    https://technologiagps.org.pl/dzialanie-gps.html

    -=-

    Rozwiążesz układ 5 równań z 4 niewiadomymi? ;)
    Te równania są którego stopnia?
    (liniowe, kwadratowe, sześcienne?...
    prosta jest efektem liniowego, parabola -- kwadratowego itd...)

    https://www.matemaks.pl/wykres-funkcji-kwadratowej.h
    tml

    Nie ,,co najmniej 4'', lecz 4. Dlaczego im więcej, tym lepiej?
    Bo jakaś czwórka da dokładność lepszą w pionie, inna 4 -- w poziomie?...
    Zakładając, że odbiornik nie pędzi z niezwykłą szybkością, można
    dokładniej odnaleźć się, wybierając różne czwórki do różnych
    kierunków?...

    Ponadto z 12 widocznych łatwiej wybrać najkorzystniejszą
    konstelację/czwórkę niż z jednej czwórki?

    Co sekundę? Dlaczego akurat co sekundę? Skąd to czerpiesz?

    -=-

    Glonass nie współpracuje z EGNOS?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/European_Geostationary
    _Navigation_Overlay_Service

    EGNOS (ang. European Geostationary Navigation Overlay Service) - zbudowany
    przez Europejską Agencję Kosmiczną, Komisję Europejską i Eurocontrol europejski
    system satelitarny wspomagający (ang. SBAS - Satellite Based Augmentation System)
    systemy GPS i GLONASS, a w przyszłości Galileo. Najważniejsze zadania to
    transmisja
    poprawek różnicowych i informowanie o awariach systemu GPS. System znacznie
    zwiększa
    dokładność i wiarygodność pozycji uzyskiwanej z GPS, co ma szczególne znaczenie
    dla
    lotnictwa. Odpowiednikami EGNOS w Ameryce Północnej jest WAAS, w Indiach - GAGAN
    (GPS-Aided Geosynchronous Augmented Navigation System - ma zostać uruchomiony
    do 2013 roku), a w Japonii - MSAS (Multi-functional Satellite Augmentation
    System).

    -=-

    Przyszłość Galileo IMO jest niewiadomą! [jedna niewiadoma -- zero równań]
    Ale zamiast Galileo jest Beidou -- nie tyle wzorowany na Galileo, co
    budowany zamiast Galileo. Chińczycy zgłosili chęć współpracy w budowie
    Galileo, więc dostali do ręki dokumentację. Ponieważ Europa (chyba
    głownie Niemcy AMerkel) nie kwapiły się do budowania Galileo, Chiny
    zaczęły budować swój Beidou...

    https://geoforum.pl/gnss/beidou
    W 2003 roku Chiny wyraziły zainteresowanie uczestnictwem w budowie
    europejskiego systemu nawigacji. Władze Państwa Środka gotowe były
    wyłożyć na ten cel 230 mln dolarów. Stosowne porozumienia w sprawie
    współpracy podpisano w październiku 2004 roku. Po kilku latach chiński
    rząd wyraził jednak niezadowolenie z przebiegu kooperacji, czego efektem
    było znaczące ograniczenie zaangażowania w Galileo, a później podjęcie
    decyzji o budowie własnego systemu nawigacji Beidou-2 (nazwa eksportowa to
    Compass).

    Pierwszy satelita Beidou-2, którego głównym zadaniem było zarezerwowanie
    odpowiednich częstotliwości, wystartował 14 kwietnia 2007 roku i został
    umieszczony na średniej orbicie. Kolejne aparaty wystrzelono: 15 kwietnia
    2009 r., 17 stycznia 2010 r., 2 czerwca 2010 r., 1 listopada 2010 r.
    (wszystkie znalazły się na orbicie geostacjonarnej) oraz 1 sierpnia
    i 18 grudnia 2010 r. (orbita geosynchroniczna). W 2011 r. starty
    odbyły się: 10 kwietnia, 27 lipca i 1 grudnia.

    Warto zaznaczyć, że aparaty BeiDou nadają sygnały nawigacyjne na
    częstotliwościach mocno zbliżonych do tych użytkowanych przez Galileo.
    Gdy oba systemy staną się w pełni operacyjne, niektóry użytkownicy obu
    rozwiązań mogą z tego powodu odbierać wiadomości nawigacyjne z zakłóceniami.
    Problem ten od wielu miesięcy jest tematem rozmów pomiędzy Chinami i Unią
    Europejską. Na razie nie widać jednak jego rozwiązania.

    [IMO widać -- Galileo praktycznie nie funkcjonuje; gdy
    już będzie funkcjonował -- będzie nowej generacji]

    Nie interesuję się zbyt mocno GPS/GLONASS/Beidou -- być może prezentowane
    przeze mnie wieści są lekko... nieświeże... GPS ewoluuje bardzo szybko
    i nieustannie...

    -=-

    Musk buduje internet? Dla każdego? By samoloty słały [IMO ślą od dawna]
    info w czasie rzeczywistym? IMO od telekomunikacji do militaryzacji
    droga tak daleka, jak od elektrowni jądrowej do broni jądrowej...
    Tysiące satelitów połączy laserek? Czy nie można zamiast łączenia,
    zaproponować wypalanie?... Wypalanie/niszczenie niepożądanych satelitów...
    (chińskich, europejskich, indyjskich, rosyjskich...)

    Energii (słonecznej) na orbicie w ,,dzień'' nie brakuje...
    Akumulatory nocne ;) też są już niezłe...
    (jeżdżą po całym świecie)

    Miniaturyzacja broni laserowej chyba nie jest niemożliwa... ;)
    I namierzenie stale i jawnie nadającego obcego ;) satelity
    telekomunikacyjnego o publicznie znanym adresie kosmicznym...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-07-06 05:08:20
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu sobota, 6 lipca 2019 00:38:27 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
    [..]
> [...]
    > Ludzie celowo dorzucają błąd, który następnie kosztownie korygują? ;)
    > To tylko jedna z ,,nieścisłości'' zamieszczonych przez Ciebie...

    Poczytaj o tych ,,nieścisłosciach" tutaj :
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Sys
    tem#Poziomy_dok%C5%82adno%C5%9Bci
    w rozdziale : ,,Poziomy dokładności" tam jest o tym napisane czarno na białym.
    [..]

    > Glonass nie współpracuje z EGNOS?

    Tak napisałem bo moje iformacje pochodzą z roku 2010 - tj. z początkowych lat GPS dla
    cywili - wtedy EGNOS nie współpracował Glonass, a sam Glonass miał wtedy potężne
    kłopoty z funkcjonalnością - o współpracy Glonass z Egnos teraz się o tym
    dowiedziałem - to jedyny plus z Twojego postu.

    [..]

    > Miniaturyzacja broni laserowej chyba nie jest niemożliwa... ;)

    I pomyśleć że autorowi tego wątku chodziło tylko o to czy z Glonass będzie lepiej czy
    nie. Na resztę dyrdymałów Twojego ,,zaciemniającego rysunek sytuacji" postu - nie
    chce mi się po prostu odpowiadać.
    [..]

  • 13. Data: 2019-07-07 00:08:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jul 2019 20:08:20 -0700 (PDT), universis napisał(a):
> [...]
    tem#Poziomy_dok%C5%82adno%C5%9Bci
    > w rozdziale : ,,Poziomy dokładności" tam jest o tym napisane czarno na białym.

    Cos kiepsko czytasz.
    "sygnał cywilny był zakłócany pseudolosowym błędem"

    Wskaz slowo kluczowe :-)

    "Często stosowaną metodą zwiększenia dokładności pomiaru jest
    stosowanie pomiaru różnicowego, zwanego DGPS"

    "Innym systemem korekcji błędów jest WAAS/EGNOS"

    Wiec to trzecia metoda ... i nalezy czytac to:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/European_Geostationary
    _Navigation_Overlay_Service

    A lepiej to
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wide_Area_Augmentation
    _System

    J.

  • 14. Data: 2019-07-07 00:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jul 2019 01:37:56 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > Ludzie celowo dorzucają błąd, który następnie kosztownie korygują? ;)
    > To tylko jedna z ,,nieścisłości'' zamieszczonych przez Ciebie...

    No, ale takie rzeczy bywaly. Wojskowi dorzucali bledy,
    a US Coast Guard budowala sobie stacje referencyjne do DGPS.

    > Rozwiążesz układ 5 równań z 4 niewiadomymi? ;)
    > Te równania są którego stopnia?
    > (liniowe, kwadratowe, sześcienne?...

    kwadratowe.

> [...]
    > kierunków?...
    >
    > Ponadto z 12 widocznych łatwiej wybrać najkorzystniejszą
    > konstelację/czwórkę niż z jednej czwórki?

    Albo mozesz sobie wybrac tych czworek wiele, i nadal nie wiesz, ktora
    dobra :-)

    To sie robi inaczej - nie szukasz rozwiazania rownan, tylko pozycji
    dajacej najmniejszy blad.

    > Co sekundę? Dlaczego akurat co sekundę? Skąd to czerpiesz?

    No - sporo odbiornikow podaje dane co sekunde, ale IMO - wewnetrznie
    liczy to znacznie czescej.

    J.

  • 15. Data: 2019-07-09 00:07:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "universis" 3...@g...co

> [...]

    tem#Poziomy_dok%C5%82adno%C5%9Bci
    : w rozdziale : "Poziomy dokładności" tam jest o tym napisane czarno na białym.

    Zbudowano kosztowny EGNOS, aby korygował zakłócanie celowe wprowadzone?
    Tańsze byłoby wyłączenie zakłócania. ;) (zostało wyłączone)
    JF już Ci wyjaśnił.

    (; Za link dzięki -- sam bym nie znalazł. ;)

    > Glonass nie współpracuje z EGNOS?

    : Tak napisałem bo moje iformacje pochodzą z roku 2010 - tj.
    : z początkowych lat GPS dla cywili - wtedy EGNOS

    EGNOS dopiero zaczynał swój żywot. Od tego czasu minęło 9 lat.
    (uruchomiono EGNOS ~10 lat temu)

    : nie współpracował Glonass, a sam Glonass miał wtedy
    : potężne kłopoty z funkcjonalnością

    Nadal ma.

    : - o współpracy Glonass z Egnos teraz się o tym
    : dowiedziałem - to jedyny plus z Twojego postu.

    Nie rozumiesz EGNOS -- to coś może współpracować z każdym
    ziemskim systemem nawigacji opartym o ziemskie satelity.
    (informując system o lokalnych błędach)

    Poza tym są różne zadania EGNOS, i nie wszystkie są
    realizowane z każdym systemem.

> [...]

    : z Glonass będzie lepiej czy nie. Na resztę dyrdymałów
    : Twojego ,,zaciemniającego rysunek sytuacji" postu - nie

    Słusznie -- gdyż raczej nie masz pojęcia o tym, co chcesz
    opisać, wycinając (być może bezmyślnie) to i owo...

    Znacznie lepiej uczyni poszukiwacz informacji, gdy sięgnie do źródeł.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-07-09 00:46:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." l9dhq0dfjfzl.1hlv6lqcje8du$....@4...net

    > No, ale takie rzeczy bywaly. Wojskowi dorzucali bledy,
    > a US Coast Guard budowala sobie stacje referencyjne do DGPS.

    EGNOS nie korygował błędu celowo wprowadzanego -- tańszym
    rozwiązaniem byłoby zrezygnowanie z zakłócania. ;) EGNOS
    ogólnie koryguje pracę GPS i informuje o potrzebnych
    korektach. Są różne stacje referencyjne:

    http://www.gisplay.pl/nawigacja-satelitarna/systemy-
    wspomagania-satelitarnego/egnos.html

    Stacje RIMS rozmieszczone są równomiernie na terenie całej Europy i
    charakteryzują
    się bardzo dokładną znajomością swojego położenia. Wszystkie z nich wyposażone są
    w wysokiej klasy odbiorniki GPS i GLONASS. Wyróżniamy trzy rodzaje stacji RIMS -
    EGNOS:

    A - odpowiadają za dostarczanie poprawek,
    B - służą do określania zgodności wiadomości nawigacyjnych oraz
    C - ich zadaniem jest wykrywanie nieprawidłowości w sygnałach GPS.

    Jednym z podstawowych działalności stacji jest także zapewnianie precyzyjnej
    skali czasu dla systemu EGNOS. Zadanie to wykonywane jest dzięki zintegrowanym
    w obudowie RIMS A zegarom atomowym. (W Paryżu znajduje się jedna stacja
    posiadająca
    tylko kanał A. Jest ona przeznaczona do precyzyjnej dystrybucji przesunięcia
    czasu
    w stosunku do skali UTC).

    Mając dwie częstotliwości -- możemy mieć pojęcie o atmosferze/ośrodku,
    przez którą/który te fale biegną, bo różne częstotliwości są różnie
    traktowane przez przeźroczysty ośrodek niepróżniowy.

    > kwadratowe.

    Dwie kwadratowe funkcje albo przetną się w jednym punkcie, albo w dwóch,
    albo nie przetną. (nie przetną, bo albo pokryją się, albo nie będą miały
    wspólnych punktów)

    Kombinuj dalej. ;)

    y=x^2 <-- jedna krzywa

    y=x^2 <-.___dwie
    Y=x^2 <-' krzywe

    y=x^2 <-- od zera do nieskończoności
    Y=-x^2 <-- od minus nieskończoności do zera
    te dwie mają jeden punkt wspólny -- zero

    y=x^2+1 <-- od jedynki do nieskończoności
    Y=-x^2 <-- od minus nieskończoności do zera
    te mają zero punktów wspólnych

    y=x^2 <-- od zera do nieskończoności
    Y=-x^2+1 <-- od minus nieskończoności do jedynki
    mają dwa punkty wspólne (-1 i +1)

    Dwie proste albo przetną się w **jednym** punkcie, albo pokryją.

    Przypomnę ;) wzór na prędkość. ;) Prędkość to droga w jednostce czasu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość

    Widzisz tutaj kwadratowe zależności?

    Droga rośnie kwadratowo do czasu czy do prędkości? ;)

    Owszem -- swobodne spadanie może ;) dać przyrost drogi
    lepszy niż liniowy, ale nie dlatego, że droga zależy
    jakoś kwadratowo od czas czy prędkości, lecz dlatego,
    że ciało swobodnie spadając na Ziemię, przyspiesza...

    W minionej ;) fizyce przyspiesza bez końca, w dzisiejszej
    fizyce oczywiście inaczej, bo nie przekracza szybkości
    światła w próżni. Im szybciej porusza się jakieś ciało
    o niezerowej masie, tym trudniej je przyspieszyć. Ciało ;)
    o masie zerowej (foton chociażby) oczywiście nie
    przyspiesza w próżni. Natomiast ciało o masie ujemnej
    fruwałoby w próżni tym szybciej, im miałoby mniejszą
    uporządkowaną energię kinetyczną. ;) (dobrze piszę?)

    Wprawdzie światło spada ;) swobodnie na Ziemię z satelity,
    ale nie przyspiesza z tego powodu. ;) W ogóle światło
    w powietrzu przyspiesza -- bo różne warstwy powietrza dają
    różne szybkości podążania świtała. Właśnie te różnice dają
    błąd. Innym źródłem błędu jest złe (inne niż zamierzone)
    położenie satelitów. Są też inne źródła błędów czasu
    i położenia...

    Więc? -- gdzie te kwadraty?

    tml

    > Albo mozesz sobie wybrac tych czworek wiele,
    > i nadal nie wiesz, ktora dobra :-)

    Ta, która da najmniejszy błąd.

    > To sie robi inaczej - nie szukasz rozwiazania
    > rownan, tylko pozycji dajacej najmniejszy blad.

    Owszem... ;)

    > No - sporo odbiornikow podaje dane co sekunde,

    Ale liczą znacznie ;) szybciej. Dzięki tej
    szybkości co sekundę mogą dać najlepsze wyniki.

    > ale IMO - wewnetrznie liczy to znacznie czescej.

    Znacznie. ;) BGates też jest znacznie bogatszy od nas. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-07-09 03:42:15
    Temat: Re: CHUJ GP-SUKA
    Od: ? you jump on top of my dick ? <s...@t...skurwialy.usraelski.palancie.invalid>

    Eunuch MONGOloid from Allenstein wrote:

    > Ale liczą znacznie ;) szybciej. Dzięki tej
    > szybkości co sekundę mogą dać najlepsze wyniki.

    Obszczymur z Allenstein stul MOGO-RYLO!!!

    --
    Zajebalowo WIOCHA

    Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

  • 18. Data: 2019-07-09 08:34:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Jul 2019 00:46:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." l9dhq0dfjfzl.1hlv6lqcje8du$....@4...net

    > EGNOS nie korygował błędu celowo wprowadzanego -- tańszym
    > rozwiązaniem byłoby zrezygnowanie z zakłócania. ;)

    Ale przekonaj USA, ze trzeba wylaczyc.
    W koncu jednak sami wylaczyli.

    > Mając dwie częstotliwości -- możemy mieć pojęcie o atmosferze/ośrodku,
    > przez którą/który te fale biegną, bo różne częstotliwości są różnie
    > traktowane przez przeźroczysty ośrodek niepróżniowy.

    I przybyl cywilny kanal na L2

    > Dwie kwadratowe funkcje albo przetną się w jednym punkcie, albo w dwóch,
    > albo nie przetną. (nie przetną, bo albo pokryją się, albo nie będą miały
    > wspólnych punktów)
    > Kombinuj dalej. ;)

    Myslisz w 2D, a tu trzeba 3D albo 4D :-)

    Mierzysz roznice czasu dotarcia z dwoch satelitow.
    To ci daje cala hiperboloide obrotowa mozliwych pozycji odbiornika.

    Majac 4 satelity, masz 3 takie hiperboloidy, i jeden punkt wspolny.
    Tzn hiperboloid mozesz miec 6, ale ciagle jeden punkt wspolny.

    Jesli masz wiecej satelitow, to ilosc mozliwych czworek rosnie - i juz
    sie nie musza pokrywac :-)

    > Przypomnę ;) wzór na prędkość. ;) Prędkość to droga w jednostce czasu.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość
    >
    > Widzisz tutaj kwadratowe zależności?

    Ale my tu czasy przelotu/odleglosci/roznice mierzymy.
    W odleglosci miedzy punktami pojawia sie kwadrat ... i pierwiastek.

    > Ta, która da najmniejszy błąd.

    Nie ma bledow - z czworki wychodzi pozycja bez informacji o bledzie.

    J.

  • 19. Data: 2019-07-09 18:46:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." sptnsb5ik8tz$....@4...net

    > Ale przekonaj USA, ze trzeba wylaczyc.

    EGNOS niby dotyczy Europy, ale identyczne systemy są na całym świecie.
    (inaczej nazywają się, ale są tożsame Z EGNOS)

    > W koncu jednak sami wylaczyli.

    ~10 lat przed uruchomieniem EGNOS. Chwilowo nawet ~20.

    > I przybyl cywilny kanal na L2

    Możesz rozwinąć?

    >>> kwadratowe.

    > Myslisz w 2D, a tu trzeba 3D albo 4D :-)

    Powaga? Dałem poglądówkę... W 2D czy w 3D, czy w 4D [teraz są już flaszki
    4D do SSD -- to jest dopiero postęp! a smartfonowe ekrany od dawna są 2,5D]
    proste przetną się w jednym punkcie, o ile te D nie są zakrzywione.

    > Mierzysz roznice czasu dotarcia z dwoch satelitow.

    Mierzymy różnie -- jest wie metod obliczania odległości.

    > To ci daje cala hiperboloide obrotowa mozliwych pozycji odbiornika.

    Dlaczego hiperboloidę, nie obrotowy okręg czyli sferę?
    Weźmy wzór na okręg i zamerdajmy nim...

    http://matematyka.pisz.pl/strona/1468.html
    x^2+y^2=r^2

    > Majac 4 satelity, masz 3 takie hiperboloidy, i jeden punkt wspolny.
    > Tzn hiperboloid mozesz miec 6, ale ciagle jeden punkt wspolny.

    Ze sferami -- dwie przecinając się dadzą: albo nic,
    albo okrag (to nas interesuje); albo pokryją się.

    http://images39.fotosik.pl/4/807ed6a4be809c2c.jpg

    Część z tego okręgu odrzucimy, bo jest na pewno zbyt daleko.

    Przecinamy ów okrąg kolejną sferą -- mamy jeden punkt.
    (okrąg ze sferą da: albo dwa punkty; albo siebie, czyli okrag; albo nic)

    Problemem jest czwarta niewiadoma -- dokładny czas.

    > Jesli masz wiecej satelitow, to ilosc mozliwych
    > czworek rosnie - i juz sie nie musza pokrywac :-)

    > Ale my tu czasy przelotu/odleglosci/roznice mierzymy.
    > W odleglosci miedzy punktami pojawia sie kwadrat ... i pierwiastek.

    Dlaczego kwadraty?

    > Nie ma bledow - z czworki wychodzi pozycja bez informacji o bledzie.

    Dlaczego nie ma błędów? Liczymy błąd każdej odległości
    i czasu, po czym z tych błędów obliczamy błąd, czy
    raczej błędy -- poziomy, pionowy, czasu?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    Głowa mnie boli tak mocno, że odlatuję z bólu... Mnie te chłody dobijają...

  • 20. Data: 2019-07-11 15:09:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d24c4f8$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego hiperboloidę, nie obrotowy okręg czyli sferę?

    Sferę skancerowaną grawitacyjnie -- im dalej od Ziemi, tym
    szybciej podąża [ale dokąd?!] czas za sprawą dylatacji...
    (im bliżej Ziemi -- tym wolniej; im silniejsze pole
    grawitacyjnie -- tym wolniej; daleko od Ziemi, ale
    blisko innej masy -- niekoniecznie szybciej niż na Ziemi)

    Satelita GPS (>4 promienie Ziemi od środka Ziemi) ma inny
    czas niż my, na powierzchni Ziemi, czyli ~1 promień Ziemi
    od środka Ziemi:
    - za sprawą prędkości czas zwalnia
    - za sprawą mniejszej grawitacji czas przyspiesza

    20183/6371=3,16794851671637
    (20183+6371)/6371=4,16794851671637

    20183+6371=26554 <-- ~odległość orbit GPS od środka Ziemi
    20183 <-- ~odległość orbit GPS od powierzchni Ziemi
    6371 <-- ~promień Ziemi

    --