  • 11. Data: 2017-11-04 00:35:34
    Temat: Re: GPU zintegrowane + dodatkowe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/4/2017 12:14 AM, pueblo wrote:
    > działa. Teraz jednocześnie działa integra i GPU?

    Tak. Przykładowo mozna odpalić jakiś program do banchmarków openCL jak
    LuxBench i korzystac 3 jednostek obliczeniowych.

    > Czy gdzieś ustawia się
    > która z nich odpowiada za wyświetlanie obrazu na monitorze?

    W BIOSie.

    > Czy to się
    > gdzieś ustawia, czy z automatu to jest integra, a GPU możesz przypisywać
    > do poszczególnych programów, jak to ma miejsce w laptopach?

    Nie wiem, obawiam sie że nie mam narzedzia do kontrolowania co się na
    czym liczy i może skutek uboczny jest taki że wybierze się gorsza karta
    bo pierwsza na liście. Programiści potrzebują jeszcze z 5 lat żeby
    ogarnąć pętlę przez urzadzenia OpenCL sadząc po tym jakie urządzenie się
    wybrało w przykładowych demkach.

  • 12. Data: 2017-11-04 09:52:03
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    Sebastian Biały wrote:

    > ROFL. Walczyłem z tym ze 2 godziny. W koncu zadziałało ale nie
    > wiedziałem dlaczego. Teraz już wiem :D
    >
    > Należy ustawić w biosie "nie wyłaczanie" zintegrowanej grafiki. To
    > jasne, ale nie działa. Działa dopiero ustawienie tej opcji, wyłaczenie
    > zasilania komputera i *wyjęcie* zasilania na kilka sekund. Podobnie w
    > drugą stronę - bez fizycznego odcięcia 230V nie zadziała. Sprawdzielm to
    > kilka razy i wyjęcie zasilania jest kluczowe :/ Ciekawe co w komputerze
    > zasilane jest z 5V standby że ten efekt jest widoczny.

    Jest jeszcze opcja, że to jakiś bug w biosie - masz najnowszą wersję
    biosu swojej płyty?

  • 13. Data: 2017-11-04 10:53:41
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 04 lis 2017 w
    news:otiugq$hnj$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Nie wiem, obawiam sie ze nie mam narzedzia do kontrolowania co sie
    > na czym liczy i moze skutek uboczny jest taki ze wybierze sie gorsza
    > karta bo pierwsza na liscie. Programisci potrzebuja jeszcze z 5 lat
    > zeby ogarnac petle przez urzadzenia OpenCL sadzac po tym jakie
    > urzadzenie sie wybralo w przykladowych demkach.
    To dziwne. Czyli o ile dany program, np. jakaś gra, nie ma możliwości
    wyboru której karty używa -tak jest np. w Sketchupie - to sam nic nie
    możesz zmienić. Chyba, że sprytnie używa obu.
    Porównuję to do laptopów, gdzie jest panel sterowania Nvidia lub AMD w
    których można wybrać, która karta obsługuje konkretny program.
    Jednak ty piszesz o jakiś obliczeniach, o których nie mam pojęcia.
    Na chłopski rozum możesz sprawdzić, która karta jest używana w tych
    obliczeniach. Wyłączasz 1 kartę, wykonujesz jakieś liczenie, mierzysz
    czas. Potem włączasz 1 i wyłączasz 2 i robisz dokładnie to samo. Na końcu
    to samo przy włączonych obu.

  • 14. Data: 2017-11-04 14:14:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/4/2017 9:52 AM, Mint User wrote:
    > Jest jeszcze opcja, że to jakiś bug w biosie - masz najnowszą wersję
    > biosu swojej płyty?

    Tak. Alczoklwiek, ponieważ to płyta na Z170 i mam ją używaną nie
    wykluczam że ktoś modował BIOS żeby kopać w tyłek procesory non-K.
    Sprawdzę to w wolnej chwili.

  • 15. Data: 2017-11-04 14:19:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/4/2017 10:53 AM, pueblo wrote:
    > To dziwne. Czyli o ile dany program, np. jakaś gra, nie ma możliwości
    > wyboru której karty używa -tak jest np. w Sketchupie - to sam nic nie
    > możesz zmienić. Chyba, że sprytnie używa obu.

    Nie przypuszcam aby ktokolwiek był sprytny. Jeszcze 3-4 latat temu była
    tylko jedna karta w systemie z technologią CUDA/OpenCL. Teraz nagle się
    rozmnożyły a programista zanim się dostosuje, szczególnie w dużym
    sofcie, miną epoki.

    Mam np. jakiś dekoder wideo oparty o OpenCL. Nie da się w nim wybrać
    engine. Przypuszczam że wybiera pierwszy na liście inny niż CPU. No i
    istnieje jeszcze to "ułatwienie życia normalnym ludziom" poprzez
    usuwanie wszelakich uzytecznych opcji z konfiguracji. Ma być tylko jeden
    przycisk "włącz porno" i na tym koniec konfiguracji. Tego oczekuje
    przeciętny zjadacz chleba.

    > obliczeniach. Wyłączasz 1 kartę, wykonujesz jakieś liczenie, mierzysz
    > czas. Potem włączasz 1 i wyłączasz 2 i robisz dokładnie to samo. Na końcu
    > to samo przy włączonych obu.

    Task manager ma mozliwosc pokazania obciązenia GPU. Sa tam obie
    jednostki GPU OpenCL. I widać jak LuxBench korzysta z takich jakie
    wybiorę. No ale on do tego jest. Przecietna gra nie mówi mi na czym
    liczy fizykę czy kopie bitcoiny.