  • 111. Data: 2017-12-18 18:04:15
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Mon, 18 Dec 2017 11:54:04 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Może. Przychodzący sms jest btoadcastowany a broadcast receiver
    >(złośliwa apka) odbierze sms i nie przekaze dalej do systemowego
    >storage'e smsów. Jedyny ślad po odebranym smsie to pyrkanie w
    >glosnikach pobliskiego radia/glosnika. Oczywiście jak instalujacy
    >zgodzi się przy instalacji na uprawnienie "odbieranie i wysylanie
    >sms".

    A tu niestety koncepcja uprawnien "wszystko albo nic" w Androdzie,
    powoduje, ze czesto bedzie miala.

    J.

  • 112. Data: 2017-12-18 18:30:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Dec 2017 18:04:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tu niestety koncepcja uprawnien "wszystko albo nic" w Androdzie,
    > powoduje, ze czesto bedzie miala.

    Smsy to nie wszystko, nie przesadzaj.

    --
    Marek

  • 113. Data: 2017-12-18 19:29:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Za granicę nie dzwoni za darmo. Owszem, są oferty z nielimitowanymi

    JF, skup się i ogarniaj dyskusję! Rozmawiamy o osobie, która się
    zaloguje w zagranicznej sieci, bo mieszka przy granicy. Wówczas po Unii
    dzwoni za darmo, w ramach krajowego nolimitu.

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2017-12-18 19:31:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Za granicę nie dzwoni za darmo. Owszem, są oferty z nielimitowanymi

    Jarek, skup się i ogarniaj dyskusję! Rozmawiamy o osobie, która się

  • 115. Data: 2017-12-18 19:33:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Smsy to nie wszystko, nie przesadzaj.

    Ale to nie tylko SMS.
    Mimo roznych uprawnien - albo zgadzasz sie na wszystko co aplikacja
    prosi, albo nie mozesz zainstalowac.
    Taki koncept systemu (bez roota).

    Cos tam kombinowali w okolicach wersji 4.4, ale nie wiem czy cos z
    tego wyszlo - tzn czy w nowszych pozwalaja na lepsza kontrole
    uprawnien.

    J.

  • 116. Data: 2017-12-18 19:37:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-18 o 19:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Ale to nie tylko SMS.
    > Mimo roznych uprawnien - albo zgadzasz sie na wszystko co aplikacja
    > prosi, albo nie mozesz zainstalowac.

    Nie mam pewności, czy tak jest. Nie raz zdarzało mi się kliknąć "nie
    zgadzam się" i po prostu aplikacja nie miała dostępu do danej funkcji
    (np. Skype do kamery).

    --
    Liwiusz

  • 117. Data: 2017-12-18 19:46:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-18 o 19:33, J.F. pisze:

    >Nie mam pewności, czy tak jest. Nie raz zdarzało mi się kliknąć "nie
    >zgadzam się" i po prostu aplikacja nie miała dostępu do danej funkcji
    >(np. Skype do kamery).

    Moze to od producenta telefonu zalezy, i jego konfiguracji systemu -
    ja sie niestety spotkalem tylko z takimi, ze "zgadzasz sie lub sp*".
    Glownie samsungi.

    J.

  • 118. Data: 2017-12-18 20:08:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jarek, skup się i ogarniaj dyskusję! Rozmawiamy o osobie, która się
    > zaloguje w zagranicznej sieci, bo mieszka przy granicy. Wówczas po
    > Unii dzwoni za darmo, w ramach krajowego nolimitu.

    Na podstawie jakiego paragrafu może "po Unii dzwonić za darmo, w ramach
    krajowego nolimitu"?!

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2017-12-18 20:12:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na podstawie jakiego paragrafu może "po Unii dzwonić za darmo, w ramach
    > krajowego nolimitu"?!

    Przede wszystkim w ramach opublikowanych przez operatorów cenników.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2017-12-18 20:42:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Przede wszystkim w ramach opublikowanych przez operatorów cenników.

    Czy mógbym prosić po przykład takiego cennika? Chociaż jeden.

    --
    Jarek