  • 101. Data: 2017-12-18 00:00:19
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    [...różnice taryfowe RBM na kartę i abonament...]

    > I to jest ta pazerność, o której wcześniej pisałem.

    Jeszcze jedna ciekawostka -- w obu ofertach jest:

    -- Do strefy euro z Polski: 2,30 PLN/min
    -- Do strefy euro w roamingu: 0,29 PLN/min

    Jeśli ktoś mieszka blisko granicy, to wystarczy, że zaloguje się
    do zagranicznej sieci i już dzwoni po Europie o wiele taniej.

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2017-12-18 00:26:32
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 17.12.2017 o 23:25, Jacek Skórzewski pisze:

    > No ok, ja rozumiem - ale rozmawiamy tu o przypadku / usłudze przekierowania SMSa do
    dyżurnego informatyka, księgowego, serwisanta. Nikt raczej na numer dyżurny (grupowy
    = nie swój) nie ustawi sobie autoryzacji transakcji bankowych. Raczej.

    Nie o to chodzi.
    Jeżeli przekierowanie SMS byłoby ustawialne w ogóle, to rzeczone
    przekierowanie włączane by było przez złośliwe oprogramowanie, bez
    wiedzy użytkownika telefonu.

    --
    Olek

  • 103. Data: 2017-12-18 07:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Oba cenniki RBM energy, na kartę i na abonament:
    >
    > https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/pdf
    /red-bull-mobile-energy-na-karte/Cennik%20Red%20Bull
    %20MOBILE%20Energy%20na%20karte%2015.06.17_0.pdf
    > https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/pdf
    /cenniki/Cennik%20Red%20Bull%20MOBILE%20Energy%20na%
    20abonament%2015.06.17.pdf

    > W jednym Szwajcaria jest w strefie euro, w drugim nie (str. 7). I to jest
    > ta pazerność, o której wcześniej pisałem. No cóż, jadąc do Szwajcarii trzeba
    > się zaopatrzyć w drugiego SIM-a.

    To jest dowód, że w abonamencie jest drożej, i to wiadomo od dawna, nie
    tylko w kwestii roamingu :)

    --
    Liwiusz

  • 104. Data: 2017-12-18 07:32:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś mieszka blisko granicy, to wystarczy, że zaloguje się
    > do zagranicznej sieci i już dzwoni po Europie o wiele taniej.

    Teraz, to dzwoni za darmo, jak ma nolimit w swojej taryfie.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2017-12-18 07:33:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-18 o 00:26, Olek pisze:

    > Nie o to chodzi.
    > Jeżeli przekierowanie SMS byłoby ustawialne w ogóle, to rzeczone
    > przekierowanie włączane by było przez złośliwe oprogramowanie, bez
    > wiedzy użytkownika telefonu.

    Przecież może być ustawiane "w ogóle". Tylko nie na poziomie operatora,
    tylko na poziomie telefonu z odpowiednią apką.

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2017-12-18 11:54:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przecież może być ustawiane "w ogóle". Tylko nie na poziomie
    >operatora, tylko na poziomie telefonu z odpowiednią apką.

    To i zlosliwa apka moglaby ustawic.

    Tylko czy mi sie wydaje, czy zlosliwa apka moze przejac na
    smartfonie/androidzie kontrole nad sms - tzn odbierze automatycznie,
    przerobi dowolnie i usunie, zeby sie czlowiek nie dowiedzial ?

    J.

  • 107. Data: 2017-12-18 12:21:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-18 o 11:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > To i zlosliwa apka moglaby ustawic.

    No i może.

    > Tylko czy mi sie wydaje, czy zlosliwa apka moze przejac na
    > smartfonie/androidzie kontrole nad sms - tzn odbierze automatycznie,
    > przerobi dowolnie i usunie, zeby sie czlowiek nie dowiedzial ?

    Wszystko jest możliwe.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2017-12-18 17:15:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > To jest dowód, że w abonamencie jest drożej, i to wiadomo od dawna, nie
    > tylko w kwestii roamingu :)

    Dawno było tak, że prepaidy były pierońsko drogie w porównaniu z abomamentem
    (trzy złote za minutę). Potem *nagle* się to odwróciło. Ostatnio się zrównało.
    Ale wciąż są niuanse, typu "tu mamy trochę tańsze rozmowy, ale Szwajcaria
    droga, a tu za grznicę drożej, ale do Szwajcarii tak samo". Dobry sposób
    na ekstra przychody od tych, którzy przy wyborze nie zwrócili uwagi na
    szczegóły. I od tych, co chcieli wszystko tanio, a tak to nie ma, trzeba
    coś wybrać.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2017-12-18 17:20:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Teraz, to dzwoni za darmo, jak ma nolimit w swojej taryfie.

    Za granicę nie dzwoni za darmo. Owszem, są oferty z nielimitowanymi
    rozmowami w UE, nawet nie takie drogie, ale też niezbyt powszechne.
    Tu widać jak wielka jest ściema z tymi kosztami połączeń zagranicznych.
    Jak ktoś wybiera taryfę typu "UE nolimit", to nie po to, by dzwonić
    raz w miesiącu. Wygaduje setki albo tysiące minut i nikt mu za to
    złego słowa nie powie. A w innych taryfach może to być kilkanaście
    tysięcy złotych.

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2017-12-18 17:26:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Dec 2017 11:54:04 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko czy mi sie wydaje, czy zlosliwa apka moze przejac na
    > smartfonie/androidzie kontrole nad sms - tzn odbierze
    > automatycznie,
    > przerobi dowolnie i usunie, zeby sie czlowiek nie dowiedzial ?

    Może. Przychodzący sms jest btoadcastowany a broadcast receiver
    (złośliwa apka) odbierze sms i nie przekaze dalej do systemowego
    storage'e smsów. Jedyny ślad po odebranym smsie to pyrkanie w
    glosnikach pobliskiego radia/glosnika. Oczywiście jak instalujacy
    zgodzi się przy instalacji na uprawnienie "odbieranie i wysylanie
    sms".

    --
    Marek