  • 21. Data: 2019-12-13 12:53:48
    Temat: Re: Głośna karta muzyczna
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 13 Dec 2019 12:10:15 +0100, elmer radi radisson wrote:

    > Co jest niezrozumialego w stwierdzeniach "to co slyszalem, zle
    > brzmialo", "kiepska jakosc dzwieku i slaba dynamika", "po prostu miales
    > szczescie, albo ja pecha"? Nie za bardzo widze co mozna wiecej dodac.

    Kolega Sebastian jest sportowcem, w zasadzie mistrzem okręgowym w
    dyscyplinie zwanej: napierdalanki w sieci :-) Lubi po prostu znaleźć
    sparring partnera i troszkę poboksowaać dla odmulenia i poprawy krążenia.
    Nie bierz tego tak całkiem do serca ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 22. Data: 2019-12-13 15:21:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-13 12:53, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > dyscyplinie zwanej: napierdalanki w sieci :-) Lubi po prostu znaleźć
    > sparring partnera i troszkę poboksowaać dla odmulenia i poprawy krążenia.

    Jest to zauwazalne ;). Dlatego moze to dobry moment aby goraca krew
    zaczela krazyc w troche wolniejszym tempie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2019-12-20 14:44:03
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 10:33, Big Jack pisze:

    > Rzeczywiście, poniosło mnie trochę

    Oho.
    Sprawdziłem, że w wikipedii te nazwy traktowane są równoważnie.
    O co więc chodzi? Na czym polega różnica?

    Wiem wiem, wikipedia kłamie i głupia ona jest.

    Więc może ktoś mi wyjaśnić czym się różnią te karty?

  • 24. Data: 2019-12-20 14:54:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sound Card to karta dla tych, co mają pierwszy stopień słuchu: słyszą, że coś gra.
    Audio Card to karta dla audiofilów, coś jak ilość miedzi w miedzi.

    -----

  • 25. Data: 2019-12-20 16:27:16
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 20/12/2019 13:44, robot wrote:

> [...]
    > O co więc chodzi? Na czym polega różnica?
    >

    > Wiem wiem, wikipedia kłamie i głupia ona jest.
    >
    > Więc może ktoś mi wyjaśnić czym się różnią te karty?

    Ja nie umiem tego wyjaśnić, więc bardzo po polsku mimo tego się wypowiem.

    Po angielsku jest używany jeden termin - sound card. Nie można więc
    niczego wywnioskować na podstawie analogicznych terminów angielskich.

    Nie mam dostępu do słownika technicznego języka polskiego. Za to
    sprawdziłem w korpusie języka polskiego:
    * <https://sjp.pwn.pl/korpus/szukaj/karta%20d%C5%BAwi%
    C4%99kowa.html>
    * <https://sjp.pwn.pl/korpus/szukaj/karta%20muzyczna.h
    tml>
    Termin ,,karta muzyczna" został znaleziony 6 razy, z czego 4 w
    materiałach reklamowych. Termin ,,karta dźwiękowa" został znaleziony 38
    razy, nie chce mi się liczyć, ile z tego w materiałach reklamowych. Z
    tych wszystkich przykładów nie wynika, by istniała różnica między kartą
    dźwiękową a muzyczną.

    Może różnica jest nie techniczna, a marketingowa? Np. karta muzyczna ma
    inne opakowanie i jest o 20% droższa, ale w środku to dokładnie to samo?

    --
    MF

  • 26. Data: 2019-12-20 16:39:57
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 03:09, RadoslawF pisze:
> [...]
    nowa. Postawiłem na nim Windows 10. Do dźwięku w planie było wykorzystanie karty
    muzycznej onboard. Jednak okazało się, że to co oferuje płyta główna, to jest
    kompletna porażka. Dźwięk jest tak cichy, że często trzeba się bardzo mocno
    wsłuchiwać żeby usłyszeć, to co się chce i to bez gwarancji sukcesu. Oczywiście
    wszystkie możliwe głośności ustawione na 100%. Bez efektu. Wymyśliłem żeby dołożyć
    jakąś kartę muzyczną, która pozwoli cieszyć się dźwiękiem bez męczącego wsłuchiwania
    się. Do odsłuchu używam wyłącznie budżetowych słuchawek i moje oczekiwania co do
    karty nie są jakieś wygórowane. Priorytet to sensowna głośność. I tutaj zwracam się
    do Was, czy polecicie mi coś sprawdzonego i niedrogiego, ale spełniającego moje
    wymagania? W poprzednim wcieleniu komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo
    zadowolony. TIA

    > Wzmacniacz słuchawkowy.
    > https://www.tophifi.pl/aktualnosci/jak-wybrac-wzmacn
    iacz-sluchawkowy

    Audio Technica, Copland, Audeze, Moon...
    Fajne zabawki.

  • 27. Data: 2019-12-20 18:34:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 20 Dec 2019 15:27:16 +0000
    doszła do mnie wiadomość <9...@k...wujka.mar
    cina>
    od MF <n...@n...noproblem.invalid> :

    >Może różnica jest nie techniczna, a marketingowa? Np. karta muzyczna ma
    >inne opakowanie i jest o 20% droższa, ale w środku to dokładnie to samo?

    Dzwiękowe to prawdopodobnie proste karty, same przetworniki C/A(Covox, nawet chyba
    gdzieś
    jeszcze mam), natomiast muzyczne dodatkowo posiadają jakieś syntezatory(procesory
    DSP,
    syntezatory analogowe).
    Teraz chyba nie ma to znaczenia.
    Covox:
    https://www.youtube.com/watch?v=VDPwiBwEd0M

  • 28. Data: 2019-12-21 13:11:18
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.12.2019 robot <a...@o...pl> napisał/a:

    > Więc może ktoś mi wyjaśnić czym się różnią te karty?

    Wydaje mi się, że- przynajmniej jakiś czas temu- pojęcie
    "karty muzycznej" oznaczało urządzenie mogące samodzielnie
    odtwarzać muzykę zapisaną nutami, czyli w standardzie MIDI.
    Czy to jako synteza FM, czy to wavetable.
    Karta dźwiękowa tego nie umiała, odtwarzała tylko dźwięk
    (przetwornik C/A), interpretacją "jak zagrać dany instrument"
    zajmował się komputer.

    Obecnie chyba żadna karta nie ma typowo sprzętowej obsługi
    MIDI (nie chodzi o interfejs fizyczny do syntezatora),
    więc podział ten jest nieaktualy- wszystkie karty
    są dźwiękowe.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 29. Data: 2019-12-23 13:34:56
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    poprzednim wcieleniu komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony.

    Hint.
    Bardzo dużo zależy od słuchawek. Różnice w głośności słuchawek są bardzo duże.
    Polecam taniutkie słuchawki Philips.
    Ale jeżeli masz już porządne słuchawki, to nie ma sensu wymieniać.