  • 21. Data: 2014-12-15 21:39:33
    Temat: Re: Głośny zasilacz
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 14/12/2014 13:08, Borneq wrote:

    > Zdjecia:
    > http://i.imgur.com/mz9UJWv.jpg
    > http://i.imgur.com/Pfm8RfM.jpg
    > http://i.imgur.com/43JaC4B.jpg

    Odkręć zasilacz i po prostu połóż obok obudowy - sprawdzisz czy to szum
    wiatraka, czy też może rezonans. Nie zaszkodzi potem sprawdzić czy nie
    będzie ciszej po zamontowaniu "wentylem" do góry - ja tak mam w swoim
    kompie (z czystego lenistwa - mam jeden filtr mniej do czyszczenia a PSU
    i tak odkurzam raz do roku przy okazji oględzin kondensatorów).

    BTW. Jakiś szczególny powód, dla którego grafikę włożyłeś w wolniejszy slot?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2014-12-15 22:03:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-15 o 21:39, Michal Lukasik pisze:
    > BTW. Jakiś szczególny powód, dla którego grafikę włożyłeś w wolniejszy
    > slot?

    Przełożenie grafiki może pomóc? Choć nie wiem czy tonie podróbka, karta
    kosztowała mało, jest niewielka chociażby w porównaniu z Radeonem 7970

  • 23. Data: 2014-12-16 12:21:42
    Od: "Liryczny Podmiot" <u...@m...com>

    Użytkownik "nadir"

    > Wstaw zasilacz wiatrakiem do góry, powinno pomóc.

    Po to robili rewolucję w obudowach, żeby teraz wywracać wszystko do góry
    nogami? Jeśli nóżka ma > 1 cm, to wiatrak spokojnie zassie odpowiednią ilość
    zimnego powietrza.
    Borneg, nie daj sobie robić z mózgu wody. Zaraz ci magicy każą kartę
    graficzną wetknąć wiatrakiem do góry...

    --
    LPPL

  • 24. Data: 2014-12-16 17:21:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/12/2014 21:03, Borneq wrote:

    > Przełożenie grafiki może pomóc? Choć nie wiem czy tonie podróbka, karta
    > kosztowała mało, jest niewielka chociażby w porównaniu z Radeonem 7970

    Pomóc w czym? Zlikwidowaniu hałasu? Rozwiązania tego problemu musisz
    szukać gdzie indziej, no chyba, że to ta "grafika" tak hałasuje.
    O slot pytałem dlatego, że jeśli masz jedną kartę GFX i nie jest to coś
    "eco" to w tej MoBo powinieneś użyć "górnego" PCIE.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 25. Data: 2014-12-16 17:42:54
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-16 o 17:21, Michal Lukasik pisze:
    > O slot pytałem dlatego, że jeśli masz jedną kartę GFX i nie jest to coś
    > "eco" to w tej MoBo powinieneś użyć "górnego" PCIE.

    Najwyższego slotu PSI ?

  • 26. Data: 2014-12-16 18:01:02
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 16/12/2014 16:42, Borneq wrote:

    > Najwyższego slotu PSI ?

    Nie da się pomylić. Od góry masz kolejno PCIE(3.0), 2xPCI i drugie
    PCIE(2.0). Użyj pierwszego od góry.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 27. Data: 2014-12-16 18:07:01
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-16 o 17:42, Borneq pisze:

    > Najwyższego slotu PSI ?

    Nie widać tego dobrze na zdjęciu, ale karta graficzna włożona jest do
    najniższego slotu, też Express.

  • 28. Data: 2014-12-16 18:40:45
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-16 o 18:07, Borneq pisze:

    > Nie widać tego dobrze na zdjęciu, ale karta graficzna włożona jest do
    > najniższego slotu, też Express.

    Koledzy proponują przenieść GPU na slot PCIe x16 v.3.0. Teraz jest ponoć
    w PCIe x16 v.2.0

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2014-12-16 18:54:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-12-16 o 12:21, Liryczny Podmiot pisze:
    > Po to robili rewolucję w obudowach, żeby teraz wywracać wszystko do góry
    > nogami?
    A jakaż to rewolucja obrócić obudowę do góry nogami?

    > Jeśli nóżka ma > 1 cm, to wiatrak spokojnie zassie odpowiednią
    > ilość zimnego powietrza.
    No, też tak miałem i przez te wszystkie otworki i filtry w dnie obudowy
    powietrze sobie mocno szumiało. Odwróciłem więc zasilacz i jest cisza.

    > Borneg, nie daj sobie robić z mózgu wody. Zaraz ci magicy każą kartę
    > graficzną wetknąć wiatrakiem do góry...
    I to by właśnie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej
    stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało górą
    obudowy. Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

  • 30. Data: 2014-12-17 17:39:56
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 16/12/2014 17:54, nadir wrote:

    > I to by właśnie była rewolucja gdyby radiatory poumieszczano po drugiej
    > stronie kart graficznych, ciepło w naturalny sposób uciekało górą
    > obudowy. Pewnie wiele kart nie wymagało by w ogóle wiatraków.

    Hehe. Część pasywnie chłodzonych kart graficznych tak właśnie ma, tj.
    blok na GPU i od niego 'heatpipes' do radiatora z drugiej strony karty.
    Np. taki HD2600XT
    http://prohardver.hu/dl/cnt/2007-08/23029/sapphire_h
    d2600xt_ultimate_gddr3.jpg
    --