  • 11. Data: 2014-12-14 17:20:52
    Temat: Re: Głośny zasilacz
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-14 o 01:24, Borneq pisze:
    > Mam zasilacz Seasonic M12II-620 EVO 620W 80+, komputer głośno szumi mimo
    > zamkniętej obudowy, głośniejszy niż stary bez obudowy. Prawdopodobnie to
    > zasilacz, jest skierowany do dołu, jest mała przerwa do podłogi, może
    > powinien byc skierowany do góry?

    Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2014-12-14 17:22:34
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-14 o 17:20, Piotr Rezmer pisze:
    > Sprawdź ustawienia chłodzenia w UEFI. ustaw tryb silent

    W Biosie czy jakimś programie?

  • 13. Data: 2014-12-14 17:24:54
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-14 o 17:22, Borneq pisze:

    > W Biosie czy jakimś programie?

    Lepiej w biosie, wtedy już na starcie jest ciszej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2014-12-14 17:29:56
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-14 17:22, Borneq wrote:

    > W Biosie czy jakimś programie?

    UEFI to nowy BIOS. Przestawilem w swoim komputerze wszystkie wiatraki na
    silent jakis czas temu. Co prawda u mnie BIOS nie daje dostepu do
    wentylatora zasilacza ale roznica w glosnosci na pozostalych i tak jest
    kolosalna.

  • 15. Data: 2014-12-14 17:38:37
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-14 o 17:29, atm pisze:
> [...]
    > silent jakis czas temu. Co prawda u mnie BIOS nie daje dostepu do
    > wentylatora zasilacza ale roznica w glosnosci na pozostalych i tak jest

    No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak
    kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
    Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

  • 16. Data: 2014-12-14 17:44:02
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-14 o 17:38, Borneq pisze:

    > No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak
    > kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
    > Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

    W takim razie sprawdź czy będzie ciszej jeśli komputer postawisz nie
    bezpośrednio na ziemi ale trochę wyżej żeby poprawić przepływ powietrza.
    Sprawdź też, czy coś się zmieni jak wyciągniesz dolny filtr powietrza

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2014-12-14 17:48:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-14 17:38, Borneq wrote:

    > No właśnie nie daje dostępu do wentylatora zasilacza, pamiętam jak
    > kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
    > Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

    Ale probowales wsadzic palec w kazdy z wentylatorow, zeby miec 100%
    pewnosci co do glosnosci wentylatora zasilacza?

  • 18. Data: 2014-12-14 18:03:50
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

> [...]

    > kiedyś najgłośniejszym elementem był u mnie wiatraczek od CPU, teraz
    > Biosie przestawiłem na silent cpu1 i cpu2, jakieś chassis i bez zmian.

    Ten zasilacz ma coś co się nazywa:

    Smart & Silent Fan Control (S2FC)

    Czyli powinien dopasowywać obroty do obciążenia.

    A) Być może regulacja obrotów nie działa i wentylator chodzi na pełnych
    obrotach. Możesz spróbować odpalić jakiś program torturujący komputer i
    sprawdzić czy wentylator przyśpiesza.
    B) Być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz
    C) Może to nieudany model

    Ja mam akurat Seasonica Fanless zatem trudno mi porównywać hałas.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2014-12-14 21:02:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-12-14 o 15:54, qwerty pisze:
    > Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie powinno się dać odwrócić zasilacza. Ma brać ciepłe powietrze z karty
    > graficznej?

    To znaczy co, nie można go zamontować wiatrakiem do dołu? Zobacz na
    załączone zdjęcia - da się.

  • 20. Data: 2014-12-15 19:51:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > To znaczy co, nie można go zamontować wiatrakiem do dołu? Zobacz na załączone
    > zdjęcia - da się.

    Nie powinno się dać zamontować wentylatorem do góry.