  • 21. Data: 2009-12-04 10:36:57
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > A skąd to wytrzasną? Po IP? Przecież za takim IP może być kilkaset
    > hostów i to w ogóle nie powiązanych z tym adresem.

    Zdecydowana większość ludzi nie blokuje cookiesów.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 22. Data: 2009-12-04 10:42:24
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > ciasteczka na odpytaniach DNS-ów?

    To zwykle jest tak: napierw DNS a potem HTTP :)

    Na marginesie: odwołania do DNS umożliwiają namierzanie
    większości klientów chowających się za TORem.

  • 23. Data: 2009-12-04 10:54:15
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Łukasz Jagiełło wrote:

    > Taaa teorie spiskowe.

    Czy widziałeś ludzi, którzy w ogóle nie korzystają z paska adresu
    w przeglądarce? Jak im się poda URL, wszystko wklepują w wyszukiwarkę.
    Mnie to trochę przeraża.

  • 24. Data: 2009-12-04 10:56:50
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał/a:

    > Czy widziałeś ludzi, którzy w ogóle nie korzystają z paska adresu
    > w przeglądarce? Jak im się poda URL, wszystko wklepują w wyszukiwarkę.
    > Mnie to trochę przeraża.

    Oczywiście, że widziałem, jak dobrze pamiętam robią tak moi rodzice i
    jakoś nie czują się inwigilowani przez google.

    Anyway ja tam bym wolał żeby mnie atakowały reklamy (o ile je w ogóle
    oglądam), które faktycznie oferują mi produkty skierowane do moich
    zainteresowań/potrzeb/itd niż np. reklama podpasek. Targetowanie
    behawioralne jest od dawna używane, ot google ma nową drogę na
    segmentacje odbiorów.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 25. Data: 2009-12-04 10:57:22
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    xbartx pisze:
    (...)
    > No nie zawsze. Na przykład w Aster od kiedy pamiętam są wiecznie mniejsz
    > lub większe problemy z dns.

    A to ciekawe - nigdy się z tym nie spotkałem. Jakieś szczegóły?

  • 26. Data: 2009-12-04 10:57:43
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:
    > Po pierwsze jak google to nie będzie open tylko za jakiś czas zaczną tym
    > sterować co jest dobre a co nie.
    >
    > Po drugie - po co to komu? Całe mnóstwo administratorów nie blokuje zapytań
    > do serwerów DNS z zewnątrz bo i tak ruch jest minimalny. może każdy z nich
    > korzystać.

    Raczej wynika to z ich lenistwa i niewiedzy. Właśnie wiruso-robaki dosyć
    często wykorzystują takie openDNSy. Swoją drogą, teraz będa mogły korzystać
    z gogieli.

    > Ale małpy oczywiście będą chciałybyć "niezależne" i będą używać google-dns.
    > I dobrze im tak.

    Idź może na spacer...

    --
    ŁT

  • 27. Data: 2009-12-04 10:59:26
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> napisał/a:

    > Raczej wynika to z ich lenistwa i niewiedzy. Właśnie wiruso-robaki dosyć
    > często wykorzystują takie openDNSy. Swoją drogą, teraz będa mogły korzystać
    > z gogieli.

    Obstawiał bym bardziej, że za jakiś czas zobaczymy whitepaper-a o tym
    jak można lokalizować botnet-y na podstawie zapytań dns by google.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 28. Data: 2009-12-04 11:02:29
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven> wrote:

    > Obstawiał bym bardziej, że za jakiś czas zobaczymy whitepaper-a o tym
    > jak można lokalizować botnet-y na podstawie zapytań dns by google.

    To akurat jest całkiem możliwe.

    --
    ŁT

  • 29. Data: 2009-12-04 11:06:51
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > To zwykle jest tak: napierw DNS a potem HTTP :)
    >
    > Na marginesie: odwołania do DNS umożliwiają namierzanie
    > większości klientów chowających się za TORem.

    Chyba tylko tych najgłupszych. Z drugiej strony używając TORa jest się
    jeszcze bardziej odkryty niż nieużywając :) Ale nieświadomość to dla wielu
    droga do szczęścia.

  • 30. Data: 2009-12-04 11:08:01
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Taaa teorie spiskowe.

    Właśnie dla tego jesteś dobrym klientem tej usługi. Ciesze się że jest Pan
    zadowolony.

    > Masz alternatywe z łatwym adresem. Jak akurat nie wiesz jaki jest dns w
    > danej sieci zawsze można googlowego użyć. Podobnie jak kiedyś namiętnie
    > używało się dnsów tpsa.

    Na taki argument szkoda nawet odpowiadać.