  • 1. Data: 2014-08-01 11:59:56
    Temat: Gwint calowy
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Dlaczego gwint o wymiarze jednego cala ma ponad 30 mm srednicy?
    Skad sie bierze wyrazny naddatek i jak go sie wyznacza?

    WM

  • 2. Data: 2014-08-01 12:20:51
    Temat: Re: Gwint calowy
    Od: k...@g...com

    Poszukaj w necie, jest to doskonale wytłumaczone dlaczego calowy stożkowy gwint
    rurowy 1 cal jest na rurze o średnicy ponad 30mm. Ten rodzaj gwintu można naciąć na
    rurze o dowolnej średnicy pod warunkiem że ścianka ma odpowiednią grubość.

  • 3. Data: 2014-08-01 13:55:16
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik WM napisał:
    > Dlaczego gwint o wymiarze jednego cala ma ponad 30 mm srednicy?
    > Skad sie bierze wyrazny naddatek i jak go sie wyznacza?
    >
    > WM

    Co to jest "gwint calowy"?

    Rurowy, Whitworth normalny, drobnozwojowy, calowe zunifikowane (zwykłe,
    drobnozwojne), Briggs (NPT) stożkowy? Jest tego trochę.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2014-08-01 15:36:15
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    "WM"
    > Skad sie bierze wyrazny naddatek i jak go sie wyznacza?

    Tez o to kiedys tu pytalem. Rura calowa ma wewnatrz cal. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2014-08-01 17:16:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >Ten rodzaj gwintu można naciąć na rurze o dowolnej średnicy pod
    >warunkiem że ścianka ma odpowiednią grubość.

    do d* takie tlumaczenie i takie oznaczenie.
    Gwint 1" rurowy to taki, ktory ma zewnetrznej srednicy (strzelam)
    1.3", wewnetrznej 1.2", i swietnie pasuje na rure o srednicy
    wewnetrznej 1.0" ... ale najpierw sprawdzic cisnienie ...

    J.

  • 6. Data: 2014-08-01 17:49:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 1 August 2014 15:36:15 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > Tez o to kiedys tu pytalem. Rura calowa ma wewnatrz cal. :-)

    Przy założeniu że grubość ścianki jest SchStd i to nie dla każdego rozmiaru. To jest
    wszystko dla zmylenia przeciwnika :-)

  • 7. Data: 2014-08-01 19:31:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 15:36:15 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Tez o to kiedys tu pytalem. Rura calowa ma wewnatrz cal. :-)

    Poszedlem ta droga i wyliczylem minimalna podwojna grubosc 'g' scianki takiej rury.
    Spodziewalem sie jakiejs prawidlowosci w wyliczonej grubosci, ale niestety wyszlo cos
    takiego:

    2g= 6,1125 dla 1/8''
    2g= 6,525 dla 2/8''
    2g= 6,7375 dla 3/8''
    2g= 7,75 dla 4/8''
    2g= 6,6625 dla 5/8''
    2g= 6,975 dla 6/8''
    2g= 7,4875 dla 7/8''
    2g= 7,5 dla 8/8''

    Chodzilo mi o meski gwint calowy BSP uzywany w polaczeniach pneumatycznych.

    WM

  • 8. Data: 2014-08-01 21:12:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    No i doszedłeś do tego że dla konkretnego schedula faktyczna grubość ścianki zależy
    od rozmiaru rury.

  • 9. Data: 2014-08-02 09:29:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 21:12:58 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > No i doszedłeś do tego że dla konkretnego schedula faktyczna grubość ścianki zależy
    od rozmiaru rury.

    Tylko dlaczego grubosc scianki dla gwintu 1/2'' jest najwieksza wsrod wszystkich
    gwintow ponizej 1'' ?

    Zalozmy, ze tu w tabeli sa dobre dane:
    http://en.wikipedia.org/wiki/British_Standard_Pipe

    Dla 1/8'' mamy srednice wewnetrzna 25,54/8 = 3,19mm.
    Z tablic: Thread major diameter = 9,728mm.
    Roznica: 6,5mm

    Dla 1/2'' mamy srednice wewnetrzna 25,54/2 = 12,77mm.
    Z tablic: Thread major diameter = 20,955mm.
    Roznica: 8,185mm

    Dla 1'' mamy srednice wewnetrzna 25,54mm.
    Z tablic: Thread major diameter = 33,249mm.
    Roznica: 7,709mm

    WM

  • 10. Data: 2014-08-02 09:49:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 00:29:15 -0700 (PDT), WM napisał(a):

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/British_Standard_Pipe
    >
    > Dla 1/8'' mamy srednice wewnetrzna 25,54/8 = 3,19mm.
    > Z tablic: Thread major diameter = 9,728mm.

    A nie powinienes brac "minor diameter"
    8.56-3.19= 5.37

    > Dla 1/2'' mamy srednice wewnetrzna 25,54/2 = 12,77mm.
    > Z tablic: Thread major diameter = 20,955mm.
    > Roznica: 8,185mm
    18.63-12.77=5.86

    > Dla 1'' mamy srednice wewnetrzna 25,54mm.
    > Z tablic: Thread major diameter = 33,249mm.
    > Roznica: 7,709mm
    30.29-25.54=4.75

    I tu faktycznie cos cienko ...

    J.