  • 11. Data: 2014-08-03 08:00:59
    Temat: Re: Gwint calowy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Zacznij od tabel grubości ścianki z b16.10 i b16.36
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Nominal_Pipe_Size
    Potem poszukaj ile zwojów na cal (czyli jaki skok) ma gwint w określonym rozmiarze. Z
    tego wyjdzie Ci ile materiału zdejmuje gwintowanie, bo geometria gwintu (w sensie
    kąta) jest stała, więc im grubszy skok tym głębiej w ściankę rury wchodzi narzynka.

  • 12. Data: 2014-08-03 10:34:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu sobota, 2 sierpnia 2014 09:49:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 2 Aug 2014 00:29:15 -0700 (PDT), WM napisaďż˝(a):

    �cianki zale�y od rozmiaru rury.

    > A nie powinienes brac "minor diameter"
    >
    > 8.56-3.19= 5.37

    > 18.63-12.77=5.86

    > 30.29-25.54=4.75
    >

    > I tu faktycznie cos cienko ...
    >

    > J.

    Maja takie skomplikowane systemy i zamiast przejsc na prostszy system SI utrudniaja
    sobie i innym zycie.

    WM

  • 13. Data: 2014-08-03 10:36:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 08:00:59 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Zacznij od tabel grubości ścianki z b16.10 i b16.36
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Nominal_Pipe_Size

    Sa chyba jakies mnemotechniczne regulki dla Brytyjczykow?

    Cos w stylu:
    Zmierz srednice krocca, odejmij costam i to co otrzymasz
    okresla w ulamkach cala, jakie trzeba zamowic zlacze przewodu przylaczeniowego.

    Chyba nie biegaja z tablicami, lub szablonami?

    WM

  • 14. Data: 2014-08-03 11:06:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Wielka Brytania przyjęła system metryczny bodajże w 1972. Od 42 lat są w trakcie jego
    wprowadzania. Bajzel jest taki że samochód podaje zużycie paliwa w milach na galon
    albo litrach/100 km. Odległości się mierzy w milach, a paliwo się kupuje w litrach,
    więc nie wiadomo ile trzeba kupić paliwa żeby przejechać dany odcinek. Uroki nigdy
    nie bycia podbitym przez kogoś mądrzejszego...

  • 15. Data: 2014-08-03 12:17:51
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 10:36:03 UTC+2 użytkownik WM napisał:

> [...]
    >
    > okresla w ulamkach cala, jakie trzeba zamowic zlacze przewodu przylaczeniowego.
    >

    > Chyba nie biegaja z tablicami, lub szablonami?

    A w realu wygląda to tak że jak ktoś potrzebuje 126 centymetrów rury 1/2 cala
    nagwintowanej z dwóch stron. To bierze 126 centymetrów rury 1/2 cala i walizki
    wyjmuje noże 1/2 cala i zakłada je do gwintownicy. Nic nie musi mierzyć ani liczyć a
    na nożach jest wybite do jakiego są gwintu. Bez problemu dało by się zastąpić gwint
    rurowy calowy gwintem metrycznym, tylko to żadnego sensu by nie miało.

  • 16. Data: 2014-08-03 13:37:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 12:17:51 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    > Bez problemu dało by się zastąpić gwint rurowy calowy gwintem metrycznym,

    W realu to wyglada tak.
    Masz podlaczyc urzadzenie pnematyczne, posiadajace typowy, gwintowany, fabrycznie
    wykonany krociec.

    Mierzysz krociec i stwierdzasz, ze ma on srednice zewn. gwintu ok. 1,25'' .
    Masz do dyspozycji katalog przewodow ze zlaczami oznaczonymi w ulamkach cali.
    Jezeli obstawiasz, ze najbardziej pasujace zlacze to 1 1/4'' to sie mylisz.
    Producent zlaczy, na szczescie, zostawil szablon, po uzyciu ktorego okazuje
    sie, ze do krocca o wymiarze ok. 1 1/4'' musisz zamowic zlacze 1'' :)

    WM

  • 17. Data: 2014-08-03 13:54:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W realu proces zdobywania nowej wiedzy może być bolesny. Mniej więcej z tego powodu,
    w celu ograniczenia onego bólu, ludzie wymyślili takie środki jak druk. A nawet
    usenet...

  • 18. Data: 2014-08-03 14:04:56
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 13:37:23 UTC+2 użytkownik WM napisał:

> [...]
    >
    > Producent zlaczy, na szczescie, zostawil szablon, po uzyciu ktorego okazuje
    >
    > sie, ze do krocca o wymiarze ok. 1 1/4'' musisz zamowic zlacze 1'' :)

    Weź poprawkę że jak trzeba zrobić coś więcej niż dziecko to trzeba się chociaż trochę
    znać. Nie znasz się to dajesz zarobić takiemu co się zna. Drobny szczegół że jak się
    ktoś nie zna i chce sam zrobić to idzie do sklepu z narzędziem a jak za duże to
    wykręca z niego to z gwintem. Pizdki ze wszystkim mają problemy i mamę wołają.

  • 19. Data: 2014-08-03 19:50:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-03 10:34, WM pisze:

    > Maja takie skomplikowane systemy i zamiast przejsc na prostszy system SI utrudniaja
    sobie i innym zycie.

    Ojtam, ojtam. Hydraulicy jakoś nie narzekają. Może dlatego że w sklepach
    rury *z ciągu* 3/8, 1/2, 3/4, 1", 1 1/2.... A do każdej średnicy
    *gotowa* narzynka.

    Btw: słyszałem kiedyś historię o przerabianiu dokumentacji tłokowego
    silnika lotniczego z cali na system metryczny. Ciekawe jest to że silnik
    "metryczny" wychodził 5-10% słabszy od calowego oryginału. Po mojemu
    trochę duża różnica, no ale CCCP też połamało sobie zęby na Tu4.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 20. Data: 2014-08-03 23:02:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 14:04:56 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    > z narzędziem a jak za duże to wykręca z niego to z gwintem.
    > Pizdki ze wszystkim mają problemy i mamę wołają.

    A zadowolonym z siebie aroganckim chujkom wszystko sie podoba, zwlaszcza najwieksza
    glupota i brak logiki.