  • 1. Data: 2017-08-16 19:39:28
    Temat: HDMI i co z tym zrobic?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Trzeba podłączyć dekoder z wyjściem jedynie HDMI do OTV który ma wejście
    HDMI skopane ale sprawne wejścia SCART, S-Video oraz Composite. Są
    jakieś przejściówki lub konwertery mogące mieć tu zastosowanie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-08-16 20:05:57
    Temat: Re: HDMI i co z tym zrobic?
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Trzeba podłączyć dekoder z wyjściem jedynie HDMI do OTV który ma wejście
    > HDMI skopane ale sprawne wejścia SCART, S-Video oraz Composite. Są
    > jakieś przejściówki lub konwertery mogące mieć tu zastosowanie?

    No są przejściówki HDMI->analog, ale one dają 576i, w najlepszym razie
    576p. Może TV ma wejście VGA i obsługuje FullHD po analogu?

  • 3. Data: 2017-08-16 21:24:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 20:05:57 +0200, SnCu napisał(a):

    > No są przejściówki HDMI->analog, ale one dają 576i, w najlepszym razie
    > 576p. Może TV ma wejście VGA i obsługuje FullHD po analogu?

    Ma a w specyfikacji stoi że:
    RGB Input - RGB-DTV : 480p/576p/720p/1080i, RGB-PC : Up to WXGA 60Hz
    Dźwięk oczywiście trzeba by puścić jakoś inną drogą. Mógłbyś wskazać
    taką sprawdzoną przejściówkę czy raczej konwerter? I ciekawe jak
    rozwiązane jest zasilanie - przecież w kablu HDMI nie ma zasilania, nie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-08-16 22:27:11
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 21:24:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > taką sprawdzoną przejściówkę czy raczej konwerter? I ciekawe jak
    > rozwiązane jest zasilanie - przecież w kablu HDMI nie ma zasilania, nie?

    Sam mam i używam przejściówki HDMI->DSUB (VGA). Ma oddzielne wyjście
    analogowego audio. Kupiona za kilkanaście złotych na Alledrogo.

    Jak to działa - nie mam pojęcia. Według mojego rozeznania nie ma prawa
    działać. Skąd bierze zasilanie też jest dla mnie tajemnicą (pasożytniczo z
    linii danych?).

    Ale działa. Używam do połączenia taniego tunera TV cyfrowej ze starym
    monitorem. Obsługuje rozdzielczości HD.

    --
    Yakhub

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2017-08-16 23:27:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Yakhub"

> [...]

    linii danych?).

    Ale działa. Używam do połączenia taniego tunera TV cyfrowej ze starym
    ---
    To nie jest inny tryb pracy elektroniki ?

  • 6. Data: 2017-08-17 08:03:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 22:27:11 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Sam mam i używam przejściówki HDMI->DSUB (VGA). Ma oddzielne wyjście
    > analogowego audio. Kupiona za kilkanaście złotych na Alledrogo.

    Mam parę pytań.
    - Da się po jakichś znakach czy napisach zidentyfikować tą przejsciówkę?
    - Z niej powinny wychodzić dwa kabelki - lewy i prawy kanał audio, jest
    tak?
    - Gdzie w OTV wtykasz te kabelki? Zakładam że do gniazd cinch audio
    związanych z wejściami composite?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-08-17 08:49:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Trzeba podłączyć dekoder z wyjściem jedynie HDMI do OTV który ma wejście
    > HDMI skopane ale sprawne wejścia SCART, S-Video oraz Composite. Są
    > jakieś przejściówki lub konwertery mogące mieć tu zastosowanie?

    Ja na wyjazdach używałem Gembird Energenie konwerter HDMI->S-VIDEO,
    COMPOSITE, AUDIO
    Kod: C0409657 P/N: DSC-HDMI-SVIDEO
    EAN: 8716309067959

    Ale skoro w TV masz wejścia RGB, to taki konwerter byłby bez sensu -
    niepotrzebna strata jakości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-08-17 08:52:22
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 23:27:27 +0200, re napisał(a):

> [...]
    > monitorem. Obsługuje rozdzielczości HD.
    > ---
    > To nie jest inny tryb pracy elektroniki ?

    Masz na myśli, że przejściówka jest tylko "mechaniczna", a tak naprawdę, to
    tuner przełącza tryb pracy i na wyjściu HDMI puszcza analogowy sygnał VGA?

    Tak całkiem wykluczyć tego nie jestem w stanie, ale wydaje mi się to
    skrajnie mało prawdopodobne.

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2017-08-17 08:59:31
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 08:03:33 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Mam parę pytań.
    > - Da się po jakichś znakach czy napisach zidentyfikować tą przejsciówkę?

    To jest takie coś:
    http://allegro.pl/-i6435817085.html

    (nie z tej konkretnej aukcji, moje jest białe).
    Jest tego dużo na Allegro.

    > - Z niej powinny wychodzić dwa kabelki - lewy i prawy kanał audio, jest
    > tak?

    Przejściówka ma gniazdo na małego jacka stereo. Jest na nim sygnał taki,
    jak w gniazdku słuchawkowym.

    > - Gdzie w OTV wtykasz te kabelki? Zakładam że do gniazd cinch audio
    > związanych z wejściami composite?

    Jak już pisałem - przejściówki używam do połączenia tunera TV naziemnej z
    monitorem komputerowym.

    Monitor ma wbudowane bieda-głośniczki, i ma oddzielne gniazdo na audio
    (mały jack).

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2017-08-17 09:07:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    e.net...
    Dnia Wed, 16 Aug 2017 23:27:27 +0200, re napisał(a):
    > Użytkownik "Yakhub"

    Jest na zlaczu 5V dostepne.

> [...]

    >VGA?

    >Tak całkiem wykluczyć tego nie jestem w stanie, ale wydaje mi się to

    W HDMI nie przewiduje sie trybu analogowego.
    Kto wie, moze i ktos dodal ...ale malo prawdopodobne.

    wiec uklad scalony i to nie taki trywialny ...

    J.