  • 1. Data: 2017-08-14 22:27:47
    Temat: taka ciekawostka z jutuba i tesco.
    Od: s...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=5korWqCcsHE

    liion jednorazowego uzytku?

    Co za czasy!

  • 2. Data: 2017-08-14 23:38:34
    Temat: Re: taka ciekawostka z jutuba i tesco.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://www.youtube.com/watch?v=5korWqCcsHE
    >liion jednorazowego uzytku?
    >Co za czasy!

    Jak sa frajerzy co to kupia ...

    A moze nie calkiem jednorazowe ?

    Sa tez jednorazowe ogniwa litowe, wiec moze nas nie powinno dziwic ?

    J.

  • 3. Data: 2017-08-15 11:34:40
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-08-14 o 22:27, s...@g...com pisze:
    > liion jednorazowego uzytku?
    >
    > Co za czasy!
    2CR5 - bateria do aparatów fotograficznych, litowe i jednorazowe.

  • 4. Data: 2017-08-15 14:31:56
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 11:34:43 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:

    > 2CR5 - bateria do aparatów fotograficznych, litowe i jednorazowe.

    Na filmiku jest ładowalny liion w pudełku bez mozliwosci ładowania.
    Obejrzałeś wogóle?

  • 5. Data: 2017-08-15 14:47:31
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 15/08/2017 13:31, s...@g...com wrote:

    > Na filmiku jest ładowalny liion w pudełku bez mozliwosci ładowania.
    > Obejrzałeś wogóle?

    Pewnie obejrzał ale "ecological disaster" jest troche na wyrost. Jest
    srylion baterii zawierających lit i nikt się tym nie przejmuje -
    wszystkie baterie pastylkowe jak np CRXXXX to baterie litowe.
    Producent sobie wyliczył ze danie w środku małe LiPo/LiOn jest
    najbardziej finansowo korzystne i nie ma się co z tym spierać.
    Na lotniskach, w slepach, kioskach jest już pełno jednorazowych
    ładowarek. W krórymś filmie, BigClive pokazywał też jednorazowe
    papierosy elektroniczne z LiPo w środku.

    c.

  • 6. Data: 2017-08-15 16:46:27
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 14:47:32 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

> [...]
    > ładowarek. W krórymś filmie, BigClive pokazywał też jednorazowe
    > papierosy elektroniczne z LiPo w środku.

    Mysle ze nie jest na wyrost. To jakby produkować jabłka a potem gryźć je tylko raz i
    wyrzucać.

    Ja rozumiem dlaczego ktos zdecydował tak a nie inaczej. Ale chciałem zaznaczyc ze
    dzisiejsze czasy są tak pokręcone.

    Dam inny przyklad:
    Kiedys ojciec obrabial pole i zebranym zbożem i słomą ogarniał swiniaki.
    Cały cykl skutkował robota na polu i ogarnianiem chlewika plus 2 swiniaki naddatku
    (pozostałe świniaki po sprzedaży pokrywały koszty nawozów, ropy, wypozyczenia
    ciagnika itp.)

    W praktyce te 2 swiniaki to jakieś 500pln było.

    I jak ojciec narzekał że mu trudno to w swej frywolnosci wlazłem w internet i
    sprawdziłem wartośc opałową tego zboża.
    Wyszło że zamiast sie urabiać prościej było by tym zbożem i słomą palić w piecu bo
    koszt węgla jest podobny do kosztu tego zboża, nawozów itp.

    Ojciec wtedy westchnął i powiedział: Co za czasy!

  • 7. Data: 2017-08-15 17:44:36
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 15/08/2017 15:46, s...@g...com wrote:

    > Mysle ze nie jest na wyrost. To jakby produkować jabłka a potem gryźć je tylko raz
    i wyrzucać.

    Jest mnóstwo przykładów "marnotrawstwa" we współczesnym swiecie i dopóki
    nie będzie ekonomicznego uzasadnienia aby tego nie robić to tak się
    będzie działo.

    c.

> [...]

    koszt węgla jest podobny do kosztu tego zboża, nawozów itp.

    > Ojciec wtedy westchnął i powiedział: Co za czasy!

    Dzisiaj z żyta produkuje się wódkę, z rzepaku paliwa a z łoju
    zwierzęcego banknoty ?5 co też wzbudza kontrowersje.

    c.

  • 8. Data: 2017-08-15 21:10:34
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-15 17:44, Cezar wrote:
    > Dzisiaj z żyta produkuje się wódkę, z rzepaku paliwa a z łoju
    > zwierzęcego banknoty ?5 co też wzbudza kontrowersje.

    to pewnie w ramach walki z immigrantami ;)

  • 9. Data: 2017-08-16 10:38:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 21:10:37 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    > to pewnie w ramach walki z immigrantami ;)

    Nie do końca, do tych banknotów doczepili się wegetarianie
    czy tam weganie. Rozumiem potrzebę niejedzenia mięsa czy to
    ideologiczną czy inną, ale z tymi banknotami to już przegięli :P

    L.