  • 11. Data: 2017-09-22 14:52:49
    Temat: Re: Hala MTK- prawomocny wyrok
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 11:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Byc moze uznal, ze w swietle przepisow inspektor nie byl upowazniony do
    > karania za odsniezanie.
    >
    > A jestes pewny, ze o to chodzilo ?
    > Bo ja pamietam jakis watek, ze ubezpieczyciel chcial sie wykpic od
    > odpowiedzialnosci, a sad orzekl "u nas dachow sie nie odsnieza".
    > I IMO mial racje.

    Chyba, że pismacy kłamali.
    Pisano, że zalegał śnieg i inspektor kazał go usunąć pod groźbą kary.
    Odwołano się do sądu od tej decyzji i ten przyznał im rację.

    Pewnie śnieg stopniał w dzień i zamarzł w nocy, bo odpływy niedrożne.
    Takiej kumulacji ciężaru zapewne nie wytrzymał.

    Są duże różnice strefowe (5 stref) dla śniegu.
    http://mlodytechnik.pl/technika/4555-snieg-na-dachu

    WM

  • 12. Data: 2017-09-22 16:01:11
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Nie znam sie na budowlance, ale wielokrotnie slysze, ze jest "projekt" i
    > "projekt wykonawczy".
    >
    > Wiec byc moze i tak trzeba by poczekac.

    Z grubsza rzecz biorąc nie ma w naszym prawie budowlanym pojęcia
    projektów wykonawczych to taka zaszłość, nie mniej funkcjonuje całkiem
    sprawnie. PB robi się na szybko żeby dostać pozwolenie/zgłoszenie a
    dalej trzeba zrobić resztę czyli PW, żeby dany obiekt zrealizować.
    To w skrócie natomiast co może dziać się budowie to już inna para kaloszy.

    Robak

  • 13. Data: 2017-09-22 17:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >dany obiekt zrealizować.
    >To w skrócie natomiast co może dziać się budowie to już inna para

    taki przyklad
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,
    GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskieg
    o.html
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,36743,15913714,
    Niezalezny_ekspert_miazdzy_GDDKiA_w_sporze_o_most.ht
    ml

    Swoja droga - to juz chyba sa powinien wyrok wydac ?

    Z zaslyszanych - jak sie budowe rozpoczyna, to tez czesto wychodza w
    gruncie niespodzianki, zmuszajace do zmiany projektu.

    J.

  • 14. Data: 2017-09-22 18:59:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-22 o 17:20, J.F. pisze:
> [...]
    o.html

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,36743,15913714,
    Niezalezny_ekspert_miazdzy_GDDKiA_w_sporze_o_most.ht

    W tych linkach jest coś więcej? Czy mi się tylko początek artykułu
    wyświetla? A może tyle tam tylko było?

    "Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oskarża prof. Jana
    Biliszczuka, konstruktora mostu Rędzińskiego we Wrocławiu, o błąd w
    projekcie i domaga się od niego ponad miliona złotych odszkodowania.
    Sprawa trafiła do sądu. - Ten proces to próba wyłudzenia nienależnych
    pieniędzy - ripostuje projektant
    - Zrobiliśmy rewelacyjny most, o którym nawet Japończycy piszą. Na całym
    świecie został zauważony. Od czasu mostu inż. Stefana Bryły [pierwszy na
    świecie spawany most stalowy na rzece Słudwi w Maurzycach pod Łowiczem
    oddany do użytku 12 sierpnia 1929 - przyp. red.] to najbardziej znany
    polski obiekt na świecie, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
    Autostrad chce nas puścić za ten most z torbami - oburza się prof...
    "

    Robert

  • 15. Data: 2017-09-22 21:30:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 18:59:17 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    ml

    > W tych linkach jest coś więcej? Czy mi się tylko początek artykułu

    Bylo wiecej, tylko Wyborcza obcina tresc, pelne tylko dla
    prenumeratorow, reszta darmowo dostaje kilka miesiecznie.
    Sztuczka nr 1 - wpisac poczatek do google, wyszukac, otworzyc przez
    link googla.
    Sztuczka nr 2 - skasowac cookie, otwierac w prywatnym oknie, zmienic
    IP. Albo przeczytac na telefonie

    "Spór dyrekcji z projektantem dotyczy stali zbrojeniowej. Według
    GDDKiA podczas budowy mostu zużyto jej o 3,5 tys. ton więcej, niż
    zakładał projekt budowlany sporządzony przez Zespół
    Badawczo-Projektowy "Mosty - Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana
    Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, że przez błąd w projekcie prace przy
    moście przedłużyły się o prawie 150 dni. W związku z czym poniosła
    dodatkowe koszty.

    Projektant nie zgadza się z tymi argumentami.

    - W projekcie budowlanym podałem ilość stali, jaka teoretycznie będzie
    potrzebna. Rzeczywista ilość zbrojenia zależała od technologii
    łączenia prętów. Nie mogłem więc jej podać, bo o technologii decyduje
    wykonawca.
    Firma Mostostal, która realizowała prace, łączyła pręty na zakładkę.
    Dlatego wykorzystała większą ilość stali.

    Ilość zbrojenia wzrosła również w związku ze zmianą technologii
    montażu mostu. Beton sprężony został zamieniony na żelbet. - Złożył w
    tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerował, że to przyspieszy
    realizację prac. GDDKiA wyraziła zgodę, nie rozumiem więc, dlaczego
    teraz ma pretensje - dziwi się Biliszczuk. - Według mnie nie miało to
    wpływu na czas trwania budowy.

    - W specyfikacji przetargowej dla wykonawców było wyraźnie zaznaczone:
    "Do obliczenia należności przyjmuje się teoretyczną ilość zmontowanego
    zbrojenia (...). Nie dolicza się stali zużytej na zakłady przy
    łączeniu prętów, przekładek montażowych i drutu wiązałkowego" - cytuje
    prof. Biliszczuk.
    - GDDKiA nie powinna więc płacić wykonawcy za dodatkowo zużytą stal. A
    że prawdopodobnie zapłaciła, to jej sprawa. Mogła przepłacić nawet 15
    mln zł, a teraz chce zrzucić odpowiedzialność na nas. Mnie zarzuca, że
    nienależycie wykonałem projekt. Tymczasem czy ona należycie go
    rozliczyła?"

    Wiec GD oglasza przetarg na projekt, rozstrzyga, dostaje, placi, potem
    oglasza przetarg na wykonanie, rozstrzyga ... a potem wykonawca i tak
    robi po swojemu, a przy okazji musi byc drugi projekt, a przynajmniej
    przerobki pierwszego :-)
    Wiadukt w Mszanie pamietasz ?

    J.

  • 16. Data: 2017-09-22 21:57:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 21:30, J.F. pisze:
    > - GDDKiA nie powinna więc płacić wykonawcy za dodatkowo zużytą stal. A
    > że prawdopodobnie zapłaciła, to jej sprawa. Mogła przepłacić nawet 15
    > mln zł, a teraz chce zrzucić odpowiedzialność na nas.

    Co jeżeli celowo przepłaca bo ma jakiś układ z wykonawcą?
    Prawnikom nie można niestety wierzyć, że mają czyste intencje.
    Potem okaże się, że odszkodowanie pójdzie z budżetu, czyli z naszych
    kieszeni na dodatkowy zarobek dla cwaniaczków.

    WM

  • 17. Data: 2017-09-23 09:35:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 21:57:31 +0200, WM napisał(a):

> [...]
    > Potem okaże się, że odszkodowanie pójdzie z budżetu, czyli z naszych
    > kieszeni na dodatkowy zarobek dla cwaniaczków.

    A o to to juz niech sie GD/CBA martwia.

    Jak rozumiem - projektant policzyl bez zakladek, przetarg na wykonanie
    podawal, ze zakladki nie beda platne - jak GD chciala zaplacic, to juz
    jej problem, niech sobie oswiadczy "roznice do 10% sa normalne", a nie
    projektanta skarzy.

    J.

  • 18. Data: 2017-09-23 11:56:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-23 o 09:35, J.F. pisze:

> [...]
    > podawal, ze zakladki nie beda platne - jak GD chciala zaplacic, to juz
    > jej problem, niech sobie oswiadczy "roznice do 10% sa normalne", a nie

    Znając sztuczki prawników mam podejrzenie, że dając nowy projekt z
    zakładkami do zatwierdzenia projektantowi, umieścili tzw. informacje
    drobnym drukiem.
    Zatwierdzając projektant nie zauważył jaką na prawdę podjął
    odpowiedzialność.

    W treści mogło być takie zdanie:
    Projektant bierze na siebie odpowiedzialność za ewentualne wszelkie
    szkodliwe następstwa dodatkowej ilości metalu zakładek w projekcie.

    Sąd może dać się przekonać, że szkodliwe następstwa to dodatkowe koszty,
    czy coś w tym stylu.

    WM

  • 19. Data: 2017-09-23 15:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 11:56:37 +0200, WM napisał(a):

> [...]
    > drobnym drukiem.
    > Zatwierdzając projektant nie zauważył jaką na prawdę podjął

    A nie wiem czy cos takiego bylo, bo projektant projekt zrobil ... i
    czy na tym sie wspolpraca nie zakonczyla ?

    A jesli nawet byla, to projektant nie musi wiedziec nic o
    rozliczeniach - akceptuje laczenie na zakladke, bo w jego projekcie to
    nie przeszkadza.
    No i tu sie GD IMO sama podlozyla, skoro takie zastrzezenie w
    warunkach przetargu umiescila.

> [...]
    > szkodliwe następstwa dodatkowej ilości metalu zakładek w projekcie.
    >
    > Sąd może dać się przekonać, że szkodliwe następstwa to dodatkowe koszty,

    Sad juz chyba wydal wyrok, ale sie nie spokalem z informacja jaki.
    A moze GD sie wycofala.

    J.