  • 21. Data: 2016-09-27 13:23:17
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 12:14, sirapacz pisze:

    > znaczy to, że skutecznośc hamowania tyłu jest mniejsza i więcej roboty
    > musi odwalić przód.

    No ale ta skuteczność się nie zmienia w czasie, skąd zatem
    pierwsze klocki ponad dwukrotnie żywotniejsze od każdych kolejnych?

  • 22. Data: 2016-09-27 13:30:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No ale ta skuteczność się nie zmienia w czasie, skąd zatem
    > pierwsze klocki ponad dwukrotnie żywotniejsze od każdych kolejnych?

    zmienia się zmienia.Tyle, że więcej energii wytracane jest na przednich
    kołach. Jak masz nofkie sztukie to masz czyste jarzmo, nowe bębny
    idelanie czyste, mocowania niezardzewiałe, idealnie działający
    samoregulator. Masz też sprawny korektor hamowania który reaguje na
    obciążenie bagażnika. Co prawda ja nigdy nie dotrwalem z klockami do
    takich przebiegów ale wiem to co powyższe z własnych doświadczeń. Jak
    turlałem się punciakiem ze słabymi bębnami (nigdy badziewie nie działało
    dobrze - mechanik nie dawał sobie z tym rady) to klocki wymieniałem w
    zasadzie co rok, półtora max. W drugim samochodzie bębny robiłem już sam
    (choć na tanich częściach) i tylne hamulce są aż za mocne (pierwsze się
    blokują jak jade z pustą paką) i nie pamiętam kiedy wymieniałem klocki...

  • 23. Data: 2016-09-27 14:57:00
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-27 o 13:30, sirapacz pisze:
    > zasadzie co rok, półtora max. W drugim samochodzie bębny robiłem już sam
    > (choć na tanich częściach) i tylne hamulce są aż za mocne (pierwsze się
    > blokują jak jade z pustą paką) i nie pamiętam kiedy wymieniałem klocki...

    I nie obraca Cię na śliskim?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2016-09-27 15:14:19
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > (choć na tanich częściach) i tylne hamulce są aż za mocne (pierwsze się
    > blokują jak jade z pustą paką) i nie pamiętam kiedy wymieniałem klocki...

    Nie doświadczyłem zmian po zrobieniu bębnów z tyłu, ale już nie pamiętam
    kiedy
    to było robione a dojechałem tamtym autem do ok 260tys
    Sama koncepcja wydaje się być słuszna. Czy mam podejrzewać, że teraz
    w aucie, którym jeżdżę po wymianie klocków z tyłu będę miał ten przód
    jeszcze dłużej niż myślę?

  • 25. Data: 2016-09-27 15:38:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >Nie doświadczyłem zmian po zrobieniu bębnów z tyłu, ale już nie
    >pamiętam kiedy to było robione a dojechałem tamtym autem do ok 260tys

    Mozesz nie doswiadczyc.
    Tyl slabo hamuje, i jak przestanie, to nawet trudno sie zorientowac.

    Jak jeszcze noge masz silna i starasz sie hamowac lagodnie i plynnie,
    to mozesz nie zauwazyc, że trzeba wciskac troche mocniej, bo tylko
    przod hamuje.

    Ale ja bym sie nie upieral, ze to to.
    Klocki moga byc inne i faktycznie gorsze (choc tu szybciej zuzywajace
    sie wcale nie musi oznaczac gorsze), moze tarcze sie zrobily nierowne
    i szybciej zuzywaja, moze czujnik zuzycia inny, moze zmieniles trase,
    czy zmienily sie warunki - za duzo mozliwych przyczyn ...

    W kazdym badz razie w rozsadnie jezdzonym samochodzie klocki dlugo
    wytrzymuja ...

    J.

  • 26. Data: 2016-09-27 17:45:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-09-2016 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
    > Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty napisałes, ze
    > wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.

    Ano.
    Zużywa się.
    Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

  • 27. Data: 2016-09-27 17:58:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 14:57, Miroo pisze:

    > I nie obraca Cię na śliskim?

    na prostej nie, ale jeśli bym na winklu klepnął za mocno to efekt
    podobny do zaciagniecia recznego na zakrecie.

  • 29. Data: 2016-09-27 20:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ano.
    > Zużywa się.
    > Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

    No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)

  • 28. Data: 2016-09-27 20:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > To element eksploatacyjny, będzie się zużywać choćbyś stał autem i nie
    > jeździł.

    Moze sie zuzyc po 100 tysiacach a moze po 300. To spora róznica.

  • 30. Data: 2016-10-19 14:34:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > To się nie da - taki element żyje jakiś tam przebieg i zazwyczaj tego nie
    > przeskoczysz.

    W ten sposób mozna podejsc do kazdego tematu.
    Jeżeli uwazasz, ze powiedzmy wydanie dodatkowych 4.000 raz na dwa lata nie
    ma znaczenia to moze nawet troche zazdroszcze.

    Ja tam lubie wiedziec za co płace.
    A wiem ze z tym zuzyciem bywa róznie.
    Bo na tych samych samochodach jedni rozwalaja dwumase przez 150kkm a inny
    jezdza 300 i nic sie nie dzieje.