  • 31. Data: 2016-10-19 14:34:18
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)

    Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
    Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
    spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
    obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
    i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
    Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.

  • 32. Data: 2016-10-19 18:30:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
> [...]
    > i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
    > Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.

    Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
    trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
    dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
    nierealne.

    Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
    ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
    wersji silnika bez niej.
    Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
    znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
    gdy jeszcze jest sprawna.

  • 33. Data: 2016-10-19 20:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
    > znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,

    No tak, to ma sens.
    Na szczescie ten poziom jest IMO zdecydowanie nizej niz 2000 obrotów, bo
    wrzucanie biegów w taki sposób aby przyspieszac od 2000 obrotów wydaje mi
    się bardzo nienaturalne.
    Dzięki.

  • 34. Data: 2016-10-19 22:24:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 19 Oct 2016 12:34:18 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > W ten sposób mozna podejsc do kazdego tematu.
    > Jeżeli uwazasz, ze powiedzmy wydanie dodatkowych 4.000 raz na dwa lata nie
    > ma znaczenia to moze nawet troche zazdroszcze.

    Mi nie chodzi o to że dwumasa zawsze będzie żyła tak samo, a raczej o to,
    że jak już się "roztelepała" to teraz już procedury na przdłużanie jej
    życia nie ma - jest uszkodzona, rozleci się raz-dwa i trzeba to naprawić.

    Natomiast mając nowe koło dwumasowe oczywiście można jeździć tak żeby
    wystarczyła na dłużej, albo na krócej.

    > Ja tam lubie wiedziec za co płace.
    > A wiem ze z tym zuzyciem bywa róznie.
    > Bo na tych samych samochodach jedni rozwalaja dwumase przez 150kkm a inny
    > jezdza 300 i nic sie nie dzieje.

    Trudno powiedzieć - ja w moim aucie mam 300kkm i nadal oryginalną tarczę
    sprzęgła (dwumasę też).
    A styl jazdy nie wydaje się na szczególnie oszczędny i dla sprzęgła i dla
    dwumasy.
    To nawet trudno mi zgadnąć co robią ci którym dwumasa pada regularnie co
    100kkm.

  • 35. Data: 2016-10-19 23:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > to, że jak już się "roztelepała" to teraz już procedury na przdłużanie
    > jej życia nie ma - jest uszkodzona, rozleci się raz-dwa i trzeba to

    A, to zesmy sie nie zrozumieli.
    Czy rozleci sie raz dwa, to mozna dyskutowac - na razie auto zrobiło
    kolejne 30kkm i jezdzi :)

    :)

  • 36. Data: 2016-10-20 10:46:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-19 o 22:24, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > dwumasy.
    > To nawet trudno mi zgadnąć co robią ci którym dwumasa pada regularnie co

    Jeżdżą zgodnie z modną ostatnio tendencją na za niskich obrotach.
    Bo to i ekonomiczne (mniej spali) i ekologiczne (mniej wydzieli).

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2016-10-20 19:18:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-10-2016 o 22:24, Tomasz Pyra pisze:

    > To nawet trudno mi zgadnąć co robią ci którym dwumasa pada regularnie co
    > 100kkm.

    Dają w palnik przy 1200 obr/min, bo przecież nie szarpie.....

  • 38. Data: 2016-10-20 21:33:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 20 Oct 2016 19:18:25 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Dają w palnik przy 1200 obr/min, bo przecież nie szarpie.....

    No chyba że tak.

    Ze stałą prędkością to jeżdżę mając te ~1300-1600rpm, ale każde
    przyspieszanie czy zwalnianie to jest zawsze redukcja i to często o dwa
    biegi.

  • 39. Data: 2016-10-21 17:12:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-10-2016 o 21:33, Tomasz Pyra pisze:

    > No chyba że tak.
    >
    > Ze stałą prędkością to jeżdżę mając te ~1300-1600rpm, ale każde
    > przyspieszanie czy zwalnianie to jest zawsze redukcja i to często o dwa
    > biegi.

    Dokładnie o to idzie.