  • 21. Data: 2020-05-27 11:20:49
    Temat: Re: Hertz pada
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-27 o 07:30, Cavallino pisze:

    > Rower miejski jest praktycznie za friko, więc taka hulajnoga mija się z
    > celem całkowicie.

    A jednak to hulajnogi opanowały miasta, a rower pada.

    Jako że z roweru miejskiego korzystałem nieraz, to powiem ci dlaczego -
    po pierwsze wygodniej i przyjemniej jest przejechać się elektryczną
    hulajnogą, niż pedałowanym rowerem. Po drugie hulajnogą możesz po
    chodniku, a rowerem nie, co ma znaczenie dla osób, które z roweru
    korzystają okazjonalnie. Po trzecie, z roweru miejskiego korzystają ci,
    którzy jeżdżą na rowerze właśnie okazjonalnie, a nie na co dzień (bo ci
    drudzy mają już własne rowery). I po czwarte, last but not least, rowery
    miejskie, przynajmniej w Warszawie, wykazują się bardzo dużą
    awaryjnością - rower, jeśli jest, to siodełko krzywe, łańcuch spadnięty,
    światło nie działa, krzywa kierownica itp. itd.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2020-05-27 11:32:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-05-2020 o 11:11, J.F. pisze:
> [...]
    ne-hulajnogi-w-Warszawie-stacje-cennik-gdzie-i-jak-w
    ypozyczyc-ehulajnoge

    > Rower miejski jest we Wroclawiu za friko do 20 minut.

    W Poznaniu też.
    Ale ddległości między stacjami są mniejsze niż 20 minut.

    A z Multisportem masz 1h za free.

    > Tak czy inaczej - jak ktos zamierza czesto uzywac, to faktycznie warto
    > pomyslec nad zakupem hulajnogi.
    >
    > Tylko ze te Lime, Bird, Hive, to chyba 1500zl nie kosztuja.

    Tak na oko, to te co kosztują 1500, są bardzo podobne.

  • 23. Data: 2020-05-27 11:49:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-27 o 11:11, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - jak ktos zamierza czesto uzywac, to faktycznie warto
    > pomyslec nad zakupem hulajnogi.
    >
    > Tylko ze te Lime, Bird, Hive, to chyba 1500zl nie kosztuja.

    Całkiem możliwe, bo mają dodatkowe wzmocnienia antychuligańskie, poza
    tym same z siebie muszą być przeznaczone na intensywne wykorzystywanie.
    A zwykły człowiek na swoją własność nie potrzebuje hulajnogi, której
    resurs musi wytrzymywać tysiące godzin rocznie. I markowi chińscy
    producenci (np. xiaomi) mający dobre opinie u nas, oferują takie
    hulajnogi w polskiej dystrybucji w polskim sklepie, a jak ktoś lubi
    większe ryzyko, to i w bezpośredniej dostawie z Chin coś w połowie tej
    ceny znajdzie.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2020-05-27 11:53:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Całkiem możliwe, bo mają dodatkowe wzmocnienia antychuligańskie, poza
    >tym same z siebie muszą być przeznaczone na intensywne
    >wykorzystywanie.

    i wiekszy zasieg itp.

    >A zwykły człowiek na swoją własność nie potrzebuje hulajnogi, której
    >resurs musi wytrzymywać tysiące godzin rocznie.

    Zenek niech sie wypowie, ile zaplacil za swoja i co to za model
    Bo wyglada na to, ze dobra.

    Chcialem tylko zwrocic uwage, ze najtanszy model na rynku to
    niekoniecznie jest dobry wyznacznik ceny.

    J.

  • 25. Data: 2020-05-27 11:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W Poznaniu też.
    >Ale ddległości między stacjami są mniejsze niż 20 minut.

    Proponujesz oddac i pozyczyc drugi raz ? :-)

    No coz, 5 minut odpoczynku moze sie przydac :-)

    Prawie czyni roznice :-)

    J.

  • 26. Data: 2020-05-27 12:01:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2020-05-26 o 21:06, J.F. pisze:

    ne-hulajnogi-w-Warszawie-stacje-cennik-gdzie-i-jak-w
    ypozyczyc-ehulajnoge

    >Po prostu spróbowałem, nie dalej jak w 2018, może w 2019. To już było
    >dawno w środku boomu na hulajnogi. Zainstalowałem aplikację
    >hulajnogi, która stała obok, i zakończyłem przygodę po dowiedzeniu
    >się, ile mnie taka próbna jazda będzie kosztować.

    >Może po prostu źle trafiłem, zła firma, nie ta promocja, niemniej
    >jednak takie ceny bywały, a potem już nie próbowałem.

    >Widać akurat trafiłem na ofertę, która nie miała takiego "minutowego"
    >naliczania.

    Moze mylisz oplate "za start" z minimalna pierwszą wplata.
    Za ktora potem mozna wiele kursow zrobic.

    Rok temu we wrocku bywaly jakies promocje i byly za darmo pierwsze
    jazdy.

    >Samochód to dopiero wyjątkowa skarbonka :) W większych miastach
    >zasadniczo jest zbędny, tysiące złotych rocznie można zaoszczędzić,
    >rozsądnie rozkładając transport na komunikację miejską i ubery - w
    >przypadku samochodu, w przeciwieństwie do hulajnogi, relacja cen jest
    >taka, że opłaca się właśnie go wynająć z kierowcą na konkretne trasy,
    >zamiast kupować, bo jest potrzeba jego użycia 3x w tygodniu.

    Gorzej, jak sie np narty lubi, albo zagle.

    J.

  • 27. Data: 2020-05-27 12:28:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-05-2020 o 11:56, J.F. pisze:

    > Proponujesz oddac i pozyczyc drugi raz ? :-)

    Nie proponuję, tylko tak robię w razie potrzeby.
    Choć zazwyczaj jej nie ma - na poruszanie się w obrębie centrum, 20
    minut wystarcza.

    > No coz, 5 minut odpoczynku moze sie przydac :-)

    A po co te 5 minut?
    Oddajesz jeden, bierzesz drugi, albo i ten sam - góra minuta.

    > Prawie czyni roznice :-)

    Tego nie wiesz.
    I ja też nie.

  • 28. Data: 2020-05-27 13:44:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 07:13, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > https://www.cnbc.com/2020/05/23/hertz-files-for-us-b
    ankruptcy-protection-as-car-rentals-evaporate-in-pan
    demic.html

    > Następni w kolejce ? Wypożyczalnie rowerów i hulajnog ? Jeden wirus i koncept
    shared mobility ląduje w koszu ;-)

    spokojnie, FED drukuje i obligacje Hertz'a skupuje, jak się drukarki nie
    zepsują, to banki centralne skupią firmy, teoretycznie dla nas nic się
    nie zmieni, praktycznie własność prywatna będzie państwowa (w zasadzie
    ciężko mówić o państwowości, raczej w rękach jakiejś grupy osób...)

    Lukasz

  • 29. Data: 2020-05-27 13:47:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-27 o 11:53, J.F. pisze:
> [...]
    > Bo wyglada na to, ze dobra.
    >
    > Chcialem tylko zwrocic uwage, ze najtanszy model na rynku to
    > niekoniecznie jest dobry wyznacznik ceny.

    Ależ te moje 1500zł to wcale nie najtaniej. To markowa hulajnoga
    produkowana przez znaną w Polsce firmę, która ma pozytywne opinie
    polskich użytkowników w internecie.

    Jakbym szukał najtaniej, to bym celował w coś za 600zł
    (https://fitness-home.pl/pl/p/Hulajnoga-Elektryczna-
    Razor-E100-Powercore/3948?gclid=Cj0KCQjwn7j2BRDrARIs
    AHJkxmwh1EGfLaTtqLUVBP2CHfgHWo564ET-RJW_C0ai6jEv4UPN
    kY6FDbAaAvPNEALw_wcB),

    a i tak pewnie znajdzie się coś jeszcze tańszego, bo to co powyżej, to
    po prostu wygooglałem w 15 sekund.

    Za 600zł to nawet jakby co roku się miała psuć, to i tak się opłaca
    kupić, niż wynajmować - jeśli ktoś rzeczywiście zamierza używać. Albo
    kupić choćby po to, aby przez parę miesięcy sprawdzić, czy e-hulajnogi
    rzeczywiście komuś pasują.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2020-05-27 13:53:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie proponuję, tylko tak robię w razie potrzeby.
    >Choć zazwyczaj jej nie ma - na poruszanie się w obrębie centrum, 20
    >minut wystarcza.

    Owszem, wiec zalezy dla kogo ten rower.
    Jakby ktos chial 5 km dojezdzac, bo ma mieszkanie na peryferiach ...
    a, to nie ma stacji roweru :)

    >A po co te 5 minut?
    >Oddajesz jeden, bierzesz drugi, albo i ten sam - góra minuta.

    A nie dwie ?

    Tak czy inaczej - bezczelnosc karygodna :-)

    >Tego nie wiesz.
    >I ja też nie.

    Ale wiem jakie g* potrafia Chinczycy wyprodukowac :-)

    J.