  • 31. Data: 2015-04-20 10:57:19
    Temat: Re: Hibernacja na dysku SSD
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ww napisa?(a):

    [...]

    > Mój miszczu ! Jeszcze napisz co to ta "powierzchnia pulpitu".

    To jest to coś co jest zaraz pod szybką/folią włączonego monitora ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 32. Data: 2015-04-20 12:19:34
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Proces hibernacji nie zapisuje tego całego 1GiB. Zapisuje tylko
    > najpotrzebniejsze strony pamięci dodatkowo skompresowane.

    W którym zdaniu napisałem, że zapisuje to całe 1GB RAM-u do hiberfil.sys?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 33. Data: 2015-04-20 12:40:04
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A co, jeśli user uruchomił na tyle dużo programów, że jest
    > wykorzystywany "bardzo duży" swap? W sensie np. 60% RAM-u?
    > Bo OIDP wielkość hiberfil limituje wpis w Rejestrze.

    Nie bardzo rozumiem twoje pytanie. Wielkość pliku stron nie ma nic do
    rzeczy. Do pliku hiberfil.sys są zapisywane niektóre dane z pamięci
    RAM(największą ich część stanowi zooptymalizowana dla szybkiego
    odhibernowania przez Superfetch lista aktywnych stron). Ponieważ
    domyślnie hiberfil.sys ma wielkość 75% RAM więc przy 60% nic się nie
    stanie. Jeśli zużycie pamięci RAM jest wyższe niż ten limit może
    nastąpić bsod, ale są na to minimalne szanse.

    --
    Piotr Borkowski

  • 34. Data: 2015-04-20 23:10:59
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    > Arytmetycznie niemożliwe, no chyba że dla komputerów z "czystym" DOS-em.
    > Ale bezkrytyczni wyznawcy teorii o kilkukrotnym przyspieszeniu komputera
    > przez dysk SDD najwyraźniej wymyślili własną matematykę ;->
    Na laptopie z 12GB ram i SSD start z hibernacji trwa - na oko, nie chce
    mi się mierzyć - wyraźnie dłużej niż uruchomienie systemu.
    Krzysiek

  • 35. Data: 2015-04-23 14:31:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-20 o 12:40, Piotr B. [pb2004] pisze:

> [...]
    > stanie. Jeśli zużycie pamięci RAM jest wyższe niż ten limit może
    > nastąpić bsod, ale są na to minimalne szanse.

    Muszę to posprawdzać. Ale jak już zrobię wszystkie PIT-y :(

    Najgorzej mam na swoim głównym laptopie - R500 (8GB RAM,C2D T9550,
    mostek jakiś PM45, Radeon HD3400). Ma na pokładzie jeszcze Intel Turbo
    Memory 4GB, którą udało mi się uruchomić pod Win7/64. Ale sterowniki
    ACPI blokują możliwość hibernacji - tego jeszcze nie rozgryzłem :(

    Ale mam kilka innych maszyn - na nich potestuję. Odpalę równocześnie SQL
    Management Studio (a jak!), parę aplikacji SQL na dużych zbiorach
    danych, może Corela i coś do grafiki rastrowej, coś do muzyki, Operę z
    "tysiącem" otwartych kart i zobaczę. Mam maszyny z Win XP, Win 7/32 i
    Win 7/64.

    Ale, jak pisałem, muszę mieć trochę czasu. I nieco soczku chmielowego ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2015-04-25 13:24:08
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

    > Dobrze, że mój o tym nie wie...

    Mój wie. Nawet zwykłe usypianie zamula, chociaż restart wystarczy raz na
    kilka tygodni.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 37. Data: 2015-05-03 18:00:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    > W którym zdaniu napisałem, że zapisuje to całe 1GB RAM-u do hiberfil.sys?

    Tak wynika z kontekstu gdy twierdzisz że przed hibernacją warto zamknąć
    przeglądarkę www bo zajmuje 1GiB RAM.

    --
    Piotr Borkowski

  • 38. Data: 2015-05-03 18:20:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Krzysiek <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Na laptopie z 12GB ram i SSD start z hibernacji trwa - na oko, nie chce
    > mi się mierzyć - wyraźnie dłużej niż uruchomienie systemu.

    Ważne jest że trwa krócej niż uruchomienie systemu i potrzebnych do pracy
    programów.

    --
    Piotr Borkowski

  • 39. Data: 2015-05-05 20:23:01
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    > Czas startu zahibernowanego kompa z SSD niewiele się różni od startu
    > normalnego z autom. uruchomieniem potrzebnych programów. Ale zakłądając

    Zapominasz o pootwieraniu plików, przewinięciu je w odpowied-
    nie miejsce, rozmieszczeniu okien i tak dalej. Przywrócenie
    środowiska pracy czasem zajmuje całe minuty. Dlatego mnie
    tak zawsze krew zalewa, jak po 15 minutach pracy, gdy dopiero
    zdążyłem sobie wszystko przygotować, nagle system prosi o
    zrestartowanie z powodu zainstalowania nowych aktualizacji...

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 40. Data: 2015-05-05 21:10:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:2015050518230800@grush.one.pl...
    > zdążyłem sobie wszystko przygotować, nagle system prosi o
    > zrestartowanie z powodu zainstalowania nowych aktualizacji...

    Nie żartuj, że nie wiesz co wtedy zrobić :)

    --
    marfi