  • 21. Data: 2015-04-17 23:25:31
    Temat: Re: Hibernacja na dysku SSD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Proces hibernacji nie zapisuje tego całego 1GiB. Zapisuje tylko
    > najpotrzebniejsze strony pamięci dodatkowo skompresowane.

    A co, jeśli user uruchomił na tyle dużo programów, że jest
    wykorzystywany "bardzo duży" swap? W sensie np. 60% RAM-u?
    Bo OIDP wielkość hiberfil limituje wpis w Rejestrze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-04-18 01:19:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Apr 2015 23:25:31 +0200, Adam napisał(a):

    > A co, jeśli user uruchomił na tyle dużo programów, że jest
    > wykorzystywany "bardzo duży" swap? W sensie np. 60% RAM-u?
    > Bo OIDP wielkość hiberfil limituje wpis w Rejestrze.

    Serio? Hmmm. Na obecnej workstacji nie sprawdzę, ale - mając 32GB plik
    hiberfil.sys waży mi 28GB. I rozmiar ma stały.

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

  • 23. Data: 2015-04-18 08:52:52
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2015-04-17 12:22, elmer radi radisson wrote:

    > Poza tym mozna sobie ustawic, ze np. po 3h uspienia, dopiero wykonuje
    > sie hibernacja.

    A właściwie to jak się to robi ? Bo w ustawieniach uśpienia hybrydowego
    znalazłem coś o hibernacji ale tam jest ustawione na NIGDY. A jednak po
    wyłączeniu
    prądu okazuje się, że hibernacja była.

  • 24. Data: 2015-04-18 10:02:28
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-04-18 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:

    > Serio? Hmmm. Na obecnej workstacji nie sprawdzę, ale - mając 32GB plik
    > hiberfil.sys waży mi 28GB. I rozmiar ma stały.

    Cytat z jednej z pierwszej znalezionej strony na ten temat:
    "oknie Wiersza polecenia wpisujemy komendę: powercfg -h -size XX, gdzie
    XX stanowi procentowy rozmiar dla obecnego pliku hibernacji.
    Uwaga: wartość nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w
    komputerze pamięci RAM"

    --
    Czarek

  • 25. Data: 2015-04-18 13:27:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 17/04/2015 22:25, Adam wrote:

    > A co, jeśli user uruchomił na tyle dużo programów, że jest
    > wykorzystywany "bardzo duży" swap? W sensie np. 60% RAM-u?
    > Bo OIDP wielkość hiberfil limituje wpis w Rejestrze.

    Windows poczęstuje Cię BSODem. ;D

    Hibernation Failure Caused by Insufficient Hiberfile Size
    If Windows fails to hibernate because the hibernation file is too small,
    a Stop error occurs and the following message appears:
    STOP 0x000000A0 INTERNAL_POWER_ERROR
    Parameter 1
    Parameter 2
    Parameter 3
    Parameter 4

    The parameters provide the following information:
    Parameter 1 is always equal to 0x0000000B.
    Parameter 2 is equal to the size of the hibernation file in bytes.
    Parameter 3 is equal to the number of bytes of data that remain to
    compress and write to the hibernation file.
    Parameter 4 is unused for this error.

    Źródło:
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache
    :-VPMGTQ6MvYJ:download.microsoft.com/download/7/E/7/
    7E7662CF-CBEA-470B-A97E-CE7CE0D98DC2/HiberFootprint.
    docx+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk&lr=lang_en|lang_pl

    http://download.microsoft.com/download/7/E/7/7E7662C
    F-CBEA-470B-A97E-CE7CE0D98DC2/HiberFootprint.docx

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 26. Data: 2015-04-18 16:19:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Apr 2015 10:02:28 +0200, Czarek napisał(a):

> [...]
    > XX stanowi procentowy rozmiar dla obecnego pliku hibernacji.
    > Uwaga: wartość nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w

    Hmm. Nigdy nie kombinowałem z wielkością pliku hibernacji. W sumie, to się
    nawet zdziwiłem, że jest mniejszy niż ilość zainstalowanej pamięci.

    [ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
    [ na poparcie ze strony Pawła. (George Bernard Shaw) ]

  • 27. Data: 2015-04-18 17:07:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-04-18 o 16:19, Przemysław Ryk pisze:

    > Hmm. Nigdy nie kombinowałem z wielkością pliku hibernacji. W sumie, to się
    > nawet zdziwiłem, że jest mniejszy niż ilość zainstalowanej pamięci.

    U siebie "od zawsze" jak tylko o tej możliwości się dowiedziałem
    posiadam najmniejszy możliwy plik hibernacji, którą używam bardzo często.
    Efektów ubocznych nie zauważyłem.

    --
    Czarek

  • 28. Data: 2015-04-19 12:33:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-04-18 08:52, ww wrote:

    > A właściwie to jak się to robi ? Bo w ustawieniach uśpienia hybrydowego
    > znalazłem coś o hibernacji ale tam jest ustawione na NIGDY. A jednak po
    > wyłączeniu
    > prądu okazuje się, że hibernacja była.

    To nie wymaga ustawienia hybrydowej. Hybrydowa moze byc wowczas
    wylaczona. Po prostu ustawiasz sobie normalnie sleep po jakims
    czasie bezczynnosci, oraz hibernacje po znacznie dluzszym czasie.
    System po przejsciu w tryb sleep, po podanym czasie hibernacji
    przejdzie w ten stan i zapisze go na dysku.

    --

    memento lorem ipsum

  • 29. Data: 2015-04-19 18:28:15
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w
    : On 2015-04-18 08:52, ww wrote:
    :
    : > A właściwie to jak się to robi ? (...)
    : >
    :
    : (...) Po prostu ustawiasz sobie normalnie sleep po jakims
    : czasie bezczynnosci, oraz hibernacje
    :

    Chyba trzeba ciut bardziej łopatologicznie:
    Prawo-klik na powierzchni pulpitu, wybierasz W, czyli "właściwości", zakładkę
    "wygaszacz ekranu", w przedostatniej linijce "zasilanie", a tam masz możliwość
    ustawienia zarówno czasu "wstrzymania" (uśpienia) jak i hibernacji.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 30. Data: 2015-04-20 07:58:49
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-19 o 18:28, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > ustawienia zarówno czasu "wstrzymania" (uśpienia) jak i hibernacji.

    Mój miszczu ! Jeszcze napisz co to ta "powierzchnia pulpitu".