  • 11. Data: 2017-03-28 19:20:36
    Temat: Re: Ida podwyzki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2017 o 19:00, p...@g...com pisze:

    > Liczby zabitych na drogach być może nie wyglądają zbyt dobrze ale nie widzę tu
    raczej dobrych intencji tylko tradycyjnie skok na kasę.

    Z ciekawości - na czym miałby ten skok polegać? Jakby chcieli "skakać"
    to powód się znajdzie i bez zmiany przepisów. Choćby wyprzedzanie na
    przejściach (za co kara jest dobra, bo w praktyce byłoby uczciwie -
    żółta i czerwona kartka, tylko jakoś policji nie chcę się po tą kasę co
    na ulicy dosłownie leży skakać)?

    Shrek

  • 13. Data: 2017-03-28 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik p...@g...com ...

    > To nie jest jakaś niespodzianka prawda ?
    >
    > Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu podsumowała bezpieczeństwo
    > pieszych w UE. Polska dramatycznie odbiega od innych krajów – prawie
    > co czwarty pieszy w Europie ginie na naszych drogach
    >
    > Towarzystwo się rozzuchwalilo, mandaty zbyt niskie, policja
    > nieskuteczna i nieefektywna więc trupów przybywa
    >
    > Ps podaj linka kto jest gorszy od Polski ? Albania ? Rumunia ?

    Bodaj Shrek podawał ostatnio projekt pokazujacy ze to w jakiejs mierze wina
    infrastruktury.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 12. Data: 2017-03-28 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Tak - tu jest 50 ;P
    >
    > http://r-scale-30.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-con
    tent/m/p2/i/59f51fd
    > 6937412b7e56ded1ea2470c25/6dfcc482-b739-11e3-b173-00
    25b511226e.jpg?type
    > =1&quality=95&srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=1024&
    srch=768&dstw=1024&

    ?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 14. Data: 2017-03-28 20:01:08
    Temat: Re: Ida ...
    Od: "Olko" <p...@o...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > jakoś nie widzę tu różnicy względem PO które przez 2 kadencje
    > nie potrafiło zapewnić bezpieczeństwa pieszym na pasach.

    Niewiele brakowało i PO uchwaliło by pierwszeństwo dla pieszych
    wchodzących na przejście (przepadło w Senacie). PiS cały czas był przeciw.

  • 15. Data: 2017-03-28 20:13:39
    Od: p...@g...com

    Niewiele brakowało ? No prawie mi się ich żal zrobiło :-) tu zaś mamy zatwardzialych
    wariatów drogowych patrz Kazimierz kierowca ministra wojny więc raczej chodzi o
    wyeliminowanie konkurencji :-) a efektem ubocznym może być poprawa bezpieczeństwa

  • 16. Data: 2017-03-28 20:14:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2017 o 20:00, Budzik pisze:

    tent/m/p2/i/59f51fd
    25b511226e.jpg?type
    srch=768&dstw=1024&

    > ?

    Normalnie - 50. A co myślałeś? Nie, nie robię sobie jaj, Myjk już jest w
    wątku, więc ci wyjaśni, że to 70 to tak naprawdę 50 i jest zupełnie
    oczywiste, że jak jest 70 to trzeba jechać 50, ale jak przed innym
    fotoradarem zwolnisz do 50 bo nic nie ma to jesteś debil;)

    Więc nie ma się co potem dziwić, że jak człowiek widzi fotoradar, to
    zwalnia do 50, bo jest pewny, że ktoś chce go wydymać i jakiegoś znaku
    czy skrzyżowania odwołującego 70 nie zauważył.

    Shrek

  • 17. Data: 2017-03-28 20:25:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dupy idiotom rzad ten czy inny tez ma podcierac? Bezpieczenstwo pieszych na
    przejsciach zalezy od tego czy piesi przestrzegaja istniejacych przepisow. A ze nie
    przestrzegaja to musza na przejsciach ginac. Wypadkow potracen czy smierci pieszych
    na oznakowanych przejsciach zawinionych przez kierowcow jest niewiele. Jezdze i widze
    co piesi odpierdalaja i jak sie sami pchaja pod kola.

  • 18. Data: 2017-03-28 20:25:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2017 o 20:00, Budzik pisze:

    > Bodaj Shrek podawał ostatnio projekt pokazujacy ze to w jakiejs mierze wina
    > infrastruktury.

    Nie projekt a raport (policyjny). I niekoniecznie infrastruktury - to że
    jebniesz kogoś poza zabudowanym nie oznacza od razu że winna jest droga;)

    BTW - no i nie wiemy jak to wygląda "u konkurencji". Tak naprawdę to
    nawet do tamtych danych nie mam nawet zaufania, gdyż jak pokazał
    przykład rozdziału o pijanych uczestnikach ruchu dane te są prezentowane
    tendencyjnie - wyróżniana jest ilośc "zdarzeń z pijanymi uczesnikami
    ruchu" na przykład jak przykładny pijany potencjalny kierowca wraca
    taksówką i jebnie go audi straszydła;), a pijanych sprawców to już sobie
    trzeba wyłuskiwać z rubryk w tabelkach, o tym, żeby sprawdzić ilu było
    pijanych sprawców odejmując kierowców rowerów i tych poniżej 0,5 promila
    zapomnij.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-03-28 21:27:38
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-03-28 20:14, Shrek wrote:

> [...]
    > zwalnia do 50, bo jest pewny, że ktoś chce go wydymać i jakiegoś znaku
    > czy skrzyżowania odwołującego 70 nie zauważył.

    Wiem, że ten temat był już wałkowany, ale nadal nie rozumiem, o co
    chodzi. Radar robi zdjęcia samochodom znajdującym się na odcinku, gdzie
    ograniczenie wynosi 50. Sam radar fizycznie może znajdować się na
    Księżycu, jaką to robi różnicę. Dopiero jak miniesz znak 70, można
    jechać szybciej niż 50.

    Inna sprawa, że radar w tym miejscu to czyste trzepanie kasy, ponieważ
    tu nie ma żadnego zagrożenia. Tak samo jak radar na Pileckiego - kiedyś
    było tam przejście dla pieszych bez świateł i to miało sens. Ale światła
    są już od wielu lat.

  • 20. Data: 2017-03-28 21:36:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2017 o 21:27, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > ograniczenie wynosi 50. Sam radar fizycznie może znajdować się na
    > Księżycu, jaką to robi różnicę. Dopiero jak miniesz znak 70, można

    W tym, że jeśli zakładamy, że oznakowanie ma służyć informowaniu
    kierowców, to powinno być czytelne i "domyślne". A to oznakowanie w
    oczywisty sposób nie jest.

    BTW - nawet jakby była wczesniej 70, to jest/był tam wyjazd z budowy
    oznaczony jako skrzyżowanie - więc przed samym radarem miałbyś 50, nawet
    jakby wszędzie stały same 70. I dlatego jak widzę fotoradar i nie jestem
    absolutnie pewny jaka jest prędkośc, bo obejrzałem go sobie 10 razy z
    każdej strony to zwalniam do 50. Bo wyjazd z jakiegoś kurnika może
    oznaczać 50.

    Shrek.