  • 61. Data: 2017-03-30 18:28:12
    Temat: Re: Ida podwyzki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2017 o 17:52, J.F. pisze:

    >> Sprawdź to:
    >> https://www.google.pl/maps/@52.2676614,20.8777758,3a
    ,75y,140.6h,83.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXTxpRLBNqc7X2
    aGIUqXzbA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Odkad mamy osoby znak, to niekoniecznie musi byc az tak bardzo zabudowany.

    ???

    > Tu sa skrzyzowania,

    Gdzie?

    > przejscia dla pieszych ... moze dzieci do szkoly ida
    > :-)

    Szkółki - nie szkoły a szkółki. Konretnie leśnej szkółki.

    > Dla rownowagi - czesto zabudowania sa, a terenu zabudowanego nie ma, bo
    > tak uznali.

    Wiem - jeszcze jeden powód żeby zwalniać do 50 przed fotopstryczkami -
    często się zdaża, że coś co terenem zabudowanym nie jest, powinno nim być.

    > Ale to mnie zaciekawilo na te drodze
    > https://goo.gl/maps/MotgAzq8yUn
    > Koniec 40 ... a gdzie byl poczatek ?
    >
    > Powien byc gdzies za skrzyzowaniem ...

    Pewnie tam gdzie odwołanie w drugą stronę. Oh wiat...

    > ale tam jakies niepewne te
    > skrzyzowania, moze nie skrzyzowania ?

    Ja tam nie widzę skrzyżowań - jedno to pętla autobusowa, przy drugim
    droga wewnętrzna. Ale powodzenia w twierdzeniu tego faktu za kółka. Więc
    jeszcze raz - jak widzisz fotoradar to zakładasz 50, bo może któraś z
    dróżek była jednak skrzyżowaniem;)

    Shrek

  • 62. Data: 2017-03-30 19:17:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ,75y,140.6h,83.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXTxpRLBNqc7X2
    aGIUqXzbA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    >???

    Powiedzmy, ze zarzadca ma mozliwosc okreslania drogi zgodnie z
    potrzebami (lub jak kto woli - widzimisie).

    Ja akurat w kraju nie zauwazylem naduzywania, no ale pewnie gdzies sie
    zdarza.

    >Gdzie?

    >Szkółki - nie szkoły a szkółki. Konretnie leśnej szkółki.

    No to moze przejcia dla sarenek :-)

    >Wiem - jeszcze jeden powód żeby zwalniać do 50 przed
    >fotopstryczkami - często się zdaża, że coś co terenem zabudowanym nie
    >jest, powinno nim być.

    Skoro znaku nie ma, to widac nie powinno/nie musi.
    Ale kierowca tego nie wie.

    >Pewnie tam gdzie odwołanie w drugą stronę. Oh wiat...

    A nie ma. A przynajmniej nie widze.

    >Ja tam nie widzę skrzyżowań - jedno to pętla autobusowa, przy drugim
    >droga wewnętrzna. Ale powodzenia w twierdzeniu tego faktu za kółka.

    Dokladnie.

    > Więc jeszcze raz - jak widzisz fotoradar to zakładasz 50, bo może
    > któraś z dróżek była jednak skrzyżowaniem;)

    W tym przypadku trzeba zakladac 40, bo moze nie byla :-)

    J.

  • 63. Data: 2017-03-30 19:27:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2017 o 19:17, J.F. pisze:

    > Powiedzmy, ze zarzadca ma mozliwosc okreslania drogi zgodnie z
    > potrzebami (lub jak kto woli - widzimisie).

    Znaczy co - jak jest odzielny znak to można teren zabudowany ustawić w
    lesie?

    > No to moze przejcia dla sarenek :-)

    Dla łosi - Ten rezerwat to Łosiowe Błota.

    Shrek

  • 64. Data: 2017-03-30 19:45:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Znaczy co - jak jest odzielny znak to można teren zabudowany ustawić
    >w lesie?

    Ano mozna. Albo nie postawic, mimo ze formalnie teren miasta.

    A las lasem, a potrzeba moze byc. Bo np droga ruchliwa typowo miejsko.

    J.

  • 65. Data: 2017-03-30 20:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2017 o 19:45, J.F. pisze:

    > Ano mozna.
    >
    > A las lasem, a potrzeba moze byc. Bo np droga ruchliwa typowo miejsko.

    Nie wiem co miałeś na myśli, ale nie wydaje mi się:

    Granica obszaru zabudowanego wyznaczonego
    znakiem D-42 powinna byç powiazana z wyst´puja-
    ca wzd?u˝ drogi zabudowa o charakterze mieszkalnym
    i wyst´pujacym na drodze ruchem pieszych.
    Znak D-42 powinien byç umieszczony w pobli˝u
    miejsca, w którym nast´puje wyraena zmiana charakteru
    zagospodarowania otoczenia drogi. Znak
    D-42 powinien byç powiazany z takimi elementami
    zagospodarowania drogi, jak:
    -- poczatek chodnika,
    -- wyjazdy bramowe z posesji,
    -- pas postojowy lub parking wyznaczony wzd?u˝
    jezdni,
    -- skrzy˝owanie.
    Jako obszar zabudowany nie powinny byç oznakowane
    miejsca, w których:
    -- zabudowa mieszkalna jest oddalona od drogi
    i nie jest z nia bezpoErednio zwiazana,
    -- strefy przedmieEç, w których zabudowa ma charakter
    handlowo-us?ugowy (hurtownie, warsztaty,
    du˝e sklepy), je˝eli nie wia˝e si´ z nia intensywny
    ruch pieszych w pobli˝u drogi,
    -- koniecznoEç ograniczenia pr´dkoEci wynika jedynie
    z warunków geometrycznych i technicznych
    drogi,
    -- wyst´pujacy ruch pieszych wynika jedynie z lokalizacji
    przystanku autobusowego, skrzy˝owania
    dróg lub ma charakter sezonowy.

    Shrek

  • 66. Data: 2017-03-30 21:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem co miałeś na myśli, ale nie wydaje mi się:

    ale ponizej cytujesz rozporzadzenie dla drogowcow, a nie dla kierowcow
    :-)

> [...]
    >miejsca, w którym nast´puje wyraena zmiana charakteru
    >zagospodarowania otoczenia drogi. Znak
    >D-42 powinien byç powiazany z takimi elementami

    A jak ruch pieszy jest spory, a chodnika jeszcze nie ma ?

    >-- wyjazdy bramowe z posesji,

    a jak sa wyjazdy z posesji, ale nie bramowe, tylko drogi (wewnetrzne
    nawet) z oddalonych posesji ?

> [...]
    >-- strefy przedmieEç, w których zabudowa ma charakter
    >handlowo-us?ugowy (hurtownie, warsztaty,
    >du˝e sklepy), je˝eli nie wia˝e si´ z nia intensywny

    A jak jest taka zabudowa i sie wiaze duzy ruch pieszy ?
    Albo pieszego nie ma wcale, za to samochodowy jest duzy, ciagle
    wjezdzaja i wyjezdzaja do tych warsztatow :-)

    >-- koniecznoEç ograniczenia pr´dkoEci wynika jedynie
    >z warunków geometrycznych i technicznych
    >drogi,

    I co wtedy zrobic ? Postawic znak ograniczenia co kazde
    "nieskrzyzowanie" ?

    >-- wyst´pujacy ruch pieszych wynika jedynie z lokalizacji
    >przystanku autobusowego, skrzy˝owania
    >dróg lub ma charakter sezonowy.

    A co zrobic, jak ruch pieszy jest duzy, ale tylko w sezonie ?

    J.

  • 67. Data: 2017-03-30 21:39:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2017 o 21:11, J.F. pisze:

    > ale ponizej cytujesz rozporzadzenie dla drogowcow, a nie dla kierowcow :-)

    Ale to czy wolno tam znak postawić czy nie określa właśnie
    rozporządzenie dla drogowców, nie kierowców.

    Co do twoich pytań - nie powiązane - tam jest po prostu las.

    Shrek

  • 68. Data: 2017-03-31 15:52:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 30.03.2017 o 20:10 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > -- poczatek chodnika,

    To jest najlepsze. Jak piesi idą chodnikiem to trzeba zwolnić. Jak
    chodnika (a często i pobocza) nie ma i piesi idą jezdnią to można jechać
    90.

    --
    SW3
    ----