  • 11. Data: 2018-05-13 13:59:20
    Temat: Re: Identyfikacja mikrorurki
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.05.2018 o 10:39, leku pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dlaczego wykluczasz najprostsze rozwiązanie?
    > ---------------
    > Bo chciałbym uniknąć zdejmowania upierdliwych zabezpieczeń
    > i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(
    > Ale to już pewnie podchodzi pod kosmiczne technologie :)

    Na ile szczelne są te kapturki? Może wystarczy dmuchać i od wspólnego
    końca chlapnąć rozcieńczonym Ludwikiem.

    P.P.

  • 12. Data: 2018-05-13 16:16:18
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 03:39:03 UTC-5 użytkownik leku napisał:
> [...]
    > i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(
    > Ale to już pewnie podchodzi pod kosmiczne technologie :)

    Ile masz tych rurek do sprawdzenia?

    Moze jak sie juz za to zabierasz to wez i zrob raz i porzadnie. Czyli zdejm wszystkie
    kapturki, i oznacz wszystkie pary. Wykorzystaj te jedna na ktorej ci zalezy a reszta
    niech czeka w gotowosci juz oznaczona.

    Jak masz ich 20 to spokojnie sobie temat ogarniesz w 2-3 godziny. Tyle ze moze byc
    potrzeba zalozenia nowych kapturkow.

    Jak te rurki troche wystaja i mozesz na nich zobaczyc nadruk to sprawdz czy jest na
    nich naniesiony metraz. Jak jest to spisz. Wykluczysz te ktore na pewno ze soba nie
    maja nic wspolnego.

    Ale mysle ze bez dmuchania w przynajmniej 3 sztuki sie nie obejdzie...

  • 13. Data: 2018-05-13 19:39:46
    Od: "leku" <l...@w...pl>

[...]

    Na takie kompleksowe podejście to panie casu brak :(
    Metraż trudny do odczytania na obu końcach.
    Generalnie rurek jest sporo natomiast problem jest z nielicznymi, które są
    źle opisane podczas budowy.
    Trzeba radzić sobie na bieżąco.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-05-13 19:49:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > 3,5 mm  (dł. do 100 m)

    Jak bardzo nie chcesz dmuchać, to możesz drut do spawania MIGiem kupić i
    pchać, sztywny jest to się nie zatnie. Ja bym wolał dmuchać, ale jak to
    odpada...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2018-05-14 08:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2018 10:39:00 +0200, leku napisał(a):

> [...]
    > i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(
    > Ale to już pewnie podchodzi pod kosmiczne technologie :)

    To moze dmuchnac ta mocno, zeby kapturek sam spadl ?

    Z ciekawosci bardziej ... a sprobuj po nocy laserkiem w jedna rurke
    zaswiecic. Kiepski z niej swiatlowod, ale moze wystarczy.

    J.

  • 16. Data: 2018-05-14 09:24:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak bardzo nie chcesz dmuchać, to możesz drut do spawania MIGiem kupić i
    > pchać, sztywny jest to się nie zatnie. Ja bym wolał dmuchać, ale jak to
    > odpada...

    100m drutu? weź to potem zwijaj :)))))
    Jeśli te kapturki nie są zaciśnięte to powietrze będzie wyciekać. Jak są
    hermetyczne to nawierć małym wiertłem i zobacz która dmucha:)

    jak już kompletnie nie będziesz chciał (autorze wątku, nie posta) bez
    powietrza to młoteczek i pukamy w rurkę z jednego końca a słuchamy z
    drugiego, ale przy tak małej średnicy i tak najsensowniej powietrzem.

  • 17. Data: 2018-05-14 09:44:55
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 12.05.2018 o 11:13, leku pisze:
> [...]
    > ułożonych w ziemi i wprowadzonych do jednego miejsca z różnych stron.
    > Jest dostęp do obu końców. Wstępnie myślę o nadawaniu sygnału
    > dźwiękowego - wibracji
    > do rurki i jego odbioru w miejscu wspólnym. Utrudnieniem jest to , że w
    > miejscu wspólnym
    > rurki są zabezpieczone - zamknięte kapturkami. W ostateczności kapturek
    > można zdjąć.
    > Może odbiór drgań wibracji stetoskopem elektronicznym.
    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego

    To może zdjąć wszystkie kapturki, na wystające wszystkie założyć np
    naciągnięty balon, z drugiej strony zrobić podciśnienie i w danym
    miejscu się ugnie, albo nawet zrobi dziurę.

  • 18. Data: 2018-05-14 14:47:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-05-14 o 09:24, sirapacz pisze:
    > 100m drutu? weź to potem zwijaj :)))))

    Use wiertarka, Luke;-)
    Człowiek chciał inne niż najprostsze rozwiązanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2018-05-14 15:53:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 11:13, leku pisze:
> [...]
    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego

    nie wiem na jakiej długości te rurki wystają z ziemi z obu końców.
    Jeżeli to np kilka metrów to może wywołać ciśnienie w jednej rurce
    (zaślepionej z obu końców ) przez zanurzenie jej zwiniętego końca we
    wiadrze z gorącą wodą, poczekać aż wzrośnie ciśnienie w tej jednej
    rurce, a potem wykryć zmiany w odkształceniu na drugim końcu np. mierzyć
    mikrometrem średnice rurek czy któraś nie zwiększyła średnicy albo
    jeżeli kapturek jest elastyczny, czy nie uwypukliło się denko (np
    nakleić wcześniej jakąś folię odblaskową)

  • 20. Data: 2018-05-14 16:06:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 10:39:03 UTC+2 użytkownik leku napisał:

    > Bo chciałbym uniknąć zdejmowania upierdliwych zabezpieczeń
    > i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(

    Zdejmujesz tylko z jednej- tej w którą dmuchasz. Z drugiej strony albo zabezpieczenie
    spadnie od ciśnienia albo po ruree zauważysz która drga bo jest napompowana