  • 11. Data: 2014-10-12 21:10:39
    Temat: Re: Intercooler w osobówkach
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-12 15:05, tck pisze:

    > jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
    > widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
    > jest klima a na koncu cieczy chlodzacej

    Nigdy nie widziałem takiego intercoolera. To jest zawsze puszka z boku
    albo u spodu właściwej chłodnicy i jest ze 3x grubsza od duetu klima/główna.

  • 12. Data: 2014-10-12 23:31:48
    Od: "xxx" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice
    > powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze
    > czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest
    > z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?
    >
    > Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą
    > poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

    Są rozwiązania air-air (bo ja wiem, może nawet 99%) oraz, sporadycznie
    spotykane, air-water

    Co do wielkości, to w evo intercooler ma ok. 2/3 wysokości i szerokości
    dużej chłodnicy. W innych autach ma powierzchnię ok. 1/4

    Zresztą, wpisz w googla i obejrzyj obrazki, wszystko się wyjaśni.

    Przemek

  • 13. Data: 2014-10-13 00:05:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-12 14:39, Tomek pisze:

    > Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą
    > poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

    Czegoś takiego sobie nie przypominam, ale są te same jednostki gdzie
    jedna wersja ma, a inna nie ma IC.

    Do tego są tuningowe, większe IC które montuje się w miejsce seryjnych.

  • 14. Data: 2014-10-13 03:10:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-12 o 21:10, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Nigdy nie widziałem takiego intercoolera. To jest zawsze puszka z boku
    > albo u spodu właściwej chłodnicy i jest ze 3x grubsza od duetu
    > klima/główna.

    Wiele aut ma właśnie taką "zwykłą" chłodnicę robiącą za intercooler.
    Przykład - 1.9cdti w oplach, np z vectry:
    http://www.autod.pl/environment/cache/images/0_0_pro
    ductGfx_7de0bd89a88e7cd8ebab9e9aa25bb649.jpg
    Ale już np w astrach - jest mniejszy, na 1/3 chłodnicy wody
    http://img21.olx.pl/images_tablicapl/134401165_2_644
    x461_astra-h-zafira-b-intercooler-13-17-19-cdti-doda
    j-zdjecia.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2014-10-13 03:13:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-13 03:10, BartekK pisze:

    > Wiele aut ma właśnie taką "zwykłą" chłodnicę robiącą za intercooler.
    > Przykład - 1.9cdti w oplach, np z vectry:
    > http://www.autod.pl/environment/cache/images/0_0_pro
    ductGfx_7de0bd89a88e7cd8ebab9e9aa25bb649.jpg

    OK, dzięki.