  • 21. Data: 2009-01-03 19:19:18
    Temat: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Z poziomu PHP wypełniamy action formularza "?mode=akca_domyslna".
    > Przyciski add i update mogą nadal bez przerabiania ok. setki stron w
    > części redakcyjnej CMS'a działać po staremu: czyli też modyfikować
    > action. Usuwamy "wrażliwość" inputów na enter i zastępujemy ją ukrytym
    > <input type="submit">, który służy tylko do akceptacji domyślnej akcji.
    > W ten sposób enter bedzie bez obsługi ze strony JS i zadziała wszędzie
    > poprawnie. Mam rację czy coś przeoczyłem?

    Bez JS będziesz miał tylko jedną akcję, tę domyślną. porneL Ci napisał
    jak odróżnić od siebie dwa submity, tu masz przykład:
    http://piskorz.info/poligon/input.php

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 22. Data: 2009-01-03 19:28:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Zależy co masz na myśli pod pojęciem submit,

    To, co wg specyfikacji HTML-a służy do wysyłania formularzy:
    <input type="submit" /> lub <input type="image" />

    > <input ... onKeyPress="tu_submitowanie()">

    A to jest jakaś nędzna proteza.

    > czy jeszcze coś innego. Wszystko to pełni rolę submita.

    Śrubokrętem też dasz radę wbić gwóźdź, co nie znaczy że możesz go nazwać
    młotkiem ;)

    INPUT

    > Tu są tylko trywialne przypadki: formularz, HTML'owy submit i reset. Ja
    > tymczasem potrzebuję min. 2 submity w dodatku w różnych sytuacjach albo
    > 1 albo 2gi ma być domyślnym (reagować na enter).

    Za bardzo sobie skomplikowałeś, to teraz masz ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 23. Data: 2009-01-04 11:38:42
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Generalnie tak, ale "przerabiania ok. setki stron" u mnie włącza alarm. Na
    > prawdę musisz edytować setkę plików? czy masz na myśli jeden szablon do
    > setki plików?

    Sęk w tym, że projekt rozwijany jest od paru lat kiedy narzędzia nie były
    jeszcze tak doskonałe jak obecnie. Jest to niby template w DW wykonany lecz
    definiuje on jedynie szkielet graficzny strony. Po drugie - przeróbka
    dotyczy sekcji unikalnych jakimi w końcu są formularze. Każdy z nich ma inne
    pola i każdy ma przypisane w kodzie JS zarządzanie zdarzeniami. Wszystko
    było ok do momentu kiedy IE był jedyną na rynku przeglądarką (98% = jedyna).
    Obecnie muszę dostosować projekt do zmieniających się wymogów i stąd ta
    potrzeba. :-(

  • 24. Data: 2009-01-04 11:57:31
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Bez JS będziesz miał tylko jedną akcję, tę domyślną. porneL Ci napisał
    > jak odróżnić od siebie dwa submity, tu masz przykład:
    > http://piskorz.info/poligon/input.php

    Weź pod uwagę, że mam do przeróbki ok setki stron * 2 języki * średnio 2
    buttony... Do tego wszystkie skrypty PHP bazują na
    $_GET["mode"]=="polecenie" Dlatego minimalizuję potrzebny nakład pracy. Ale
    to jeszcze przekłknąłbym jeśli możliwe jest to co niżej.

    Po drugie przyciski jakie tam są zrobione mają w backgroundzie grafikę typu
    rollover a w foregroundzie tekst. Czy możliwe jest zgodne ze standardem
    HTML'a/XHTML'a/CSS a także IE/FF/Opera wykorzystanie <input type="submit">
    do zrobienia CSS'owego roll'overa graficzno-tekstowego? Kiedyś nie było to
    wykonalne i buttony musiałem realizować jako połączenie <a> i <span> -
    trochę chore.

  • 25. Data: 2009-01-04 12:00:51
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zamiast windows powinno być window. Jeśli masz 's' też na stronie, to nic
    > dziwnego, że pod Firefoksem to nie działa.

    A no tak. To był tylko opis idei - jak wspomniałem. W praktyce nie
    przypisuję żadnych zdarzeń do pól wprost. Robi to dynamicznie skrypt,
    definiuje akcję jaka ma być wykonana w tym zdarzeniu etc. To działa w FF
    lecz z wyjątkiem szczególnego przypadku o jakim tu piszę.

  • 26. Data: 2009-01-04 12:07:05
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Śrubokrętem też dasz radę wbić gwóźdź, co nie znaczy że możesz go nazwać
    > młotkiem ;)

    > Za bardzo sobie skomplikowałeś, to teraz masz ;)

    Kilka lat wstecz nie miałem za bardzo opcji realizacji graficzno-tekstowych
    rolloverów w dodatku domyślny button jest zależny od akcji użytkownika i
    dodatkowo jest graficznie wyróżniany gdy zyskuje status domyślnego
    (animowane podkreślenie). Tak czy owak bez JS nie da rady tego zrobić.

  • 27. Data: 2009-01-04 12:23:58
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Weź pod uwagę, że mam do przeróbki ok setki stron * 2 języki * średnio 2
    > buttony...

    Masakra.

> [...]
    > standardem HTML'a/XHTML'a/CSS a także IE/FF/Opera wykorzystanie <input
    > type="submit"> do zrobienia CSS'owego roll'overa graficzno-tekstowego?

    Pseudoklasa :hover działa na wszystkich elementach, oczywiście nIE
    wszędzIE ;) Dla IE masz na to prosty hack.

    > Kiedyś nie było to wykonalne i buttony musiałem realizować jako
    > połączenie <a> i <span> - trochę chore.

    No chore, zwłaszcza że i tak wymagany był JS, więc mogłeś po prostu
    skorzystać ze zdarzenia mouseover i mouseout.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 28. Data: 2009-01-04 12:25:26
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Weź pod uwagę, że mam do przeróbki ok setki stron * 2 języki * średnio 2
    > buttony...

    Przy okazji, nie masz tego w jednym szablonie jakoś? Albo w kilku? Nie
    mów, że każdy form w osobnym pliku siedzi :/

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 29. Data: 2009-01-04 15:10:39
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Przy okazji, nie masz tego w jednym szablonie jakoś? Albo w kilku? Nie
    > mów, że każdy form w osobnym pliku siedzi :/

    Juz Pornel pytał się o to. Szablon nie dotyczy formularzy bo każdy z nich
    jest zupełnie inny (co innego ma w action). Ponadto zmiana dotyczy również
    skryptów JS modyfikujących działanie pól formularza (zmiana action +
    submitowanie). Każda strona ma inne pola i z oczywistych względów wymaga
    innego zestawu poleceń JS. To kupa pracy. :-(

  • 30. Data: 2009-01-04 15:14:41
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Pseudoklasa :hover działa na wszystkich elementach, oczywiście nIE
    > wszędzIE ;) Dla IE masz na to prosty hack.

    Właśnie o IE chodzi... u mnie 48% oglądaczy go używa więc pwewnie podobnie
    jest w sekcji administracyjnej.

    > No chore, zwłaszcza że i tak wymagany był JS, więc mogłeś po prostu
    > skorzystać ze zdarzenia mouseover i mouseout.

    Z tego zrezygnowałem kiedyś tam już. Jeden button maił tyle kodu, że ciężko
    było go wyszukać w linii np. z 5cioma buttonami :-) To plus jeszcze coś tam
    zaważyło na przejście na :hovery, szczególnie, że zaczęły być w międzyczasie
    akceptowane przez IE.