  • 31. Data: 2018-02-11 14:27:11
    Temat: Re: Jak działają prosumenckie elektroniczne liczniki en.?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 13:59:58 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Czynna jest prosta, ale ... prosument tylko lodowke wlaczyl, jest
    > przesuniecie fazy, przez czesc fazy pobiera energie z sieci, przez
    > czesc oddaje ... i co, siec zgodnie z nowymi wytycznymi powinna
    > policzyc energie oddana do sieci, pobrana z sieci, i odliczyc 80% tej
    > oddanej ? A naprawde to z 50%, bo oplata przesylowa zwracanej nie
    > obejmuje :-)
    Zweryfikuj może
    Lisciaty który i tu bywa na sasiedniej grupie pisał kilka tygodni temu że założył iże
    80% obejmuje wszystko
    Liczy sie kWh za kWh wg niego
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/0yRuK19sVpg%5B26-50%5D

  • 32. Data: 2018-02-11 14:41:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > policzyc energie oddana do sieci, pobrana z sieci, i odliczyc 80%
    > tej oddanej ? A naprawde to z 50%, bo oplata przesylowa zwracanej

    A to nie tak, że wszystko rozliczają w okresach 15-minnutowych, a nie
    20-milisekundowych? W taryfie przemysłowej mi dowalili ekstra stawkę
    za kWh dopiero wtedy, gdy przez kwadrans uśredniona moc pobrana była
    wyższa od tej z umowy.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2018-02-11 14:52:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Saturday, February 10, 2018, 8:17:39 PM, you wrote:

    > Moc czynna liczy z wartości skutecznych napięcia i prądu oraz kosinusa
    > kąta między nimi.

    A mi się zawsze zdawało, że liczone jest z wartości chwilowych a
    wyliczenie wartości skutecznych i przesunięcia jest wynikiem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2018-02-11 15:46:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 14:41:53 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]

    Mozliwe, ale to musi umowa/regulamin/warunki obejmowac ... no i
    licznik liczyc zgodnie z umowa :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-02-11 15:54:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mozliwe, ale to musi umowa/regulamin/warunki obejmowac ... no i licznik
    > liczyc zgodnie z umowa :-)

    W umowie tak właśnie jest. A liczniki ze zdalnym odczytem przekazują
    stan z kwadransową rozdzielczością. Liczą oczywiście całkując po czasie
    nie krótszym o jednego okresu, więc nimożliwa jest opisana sytuacja
    z lodówką pobierającą i oddająca enegrię zliczaną przez licznk.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2018-02-11 15:55:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 14:41:53 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A to nie tak, że wszystko rozliczają w okresach 15-minnutowych, a
    > nie
    > 20-milisekundowych? W taryfie przemysłowej mi dowalili ekstra stawkę

    Dokładnie tak jest, przy czym w niektórych rejonach Polski i
    sprzedawcow to nie dotyczy klienta indywidualnego.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-02-11 17:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Feb 2018 21:16:16 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Mnożysz dI i dU i jak wyjdzie dodatnie to jest w jedna a jak ujemne to w
    > drugą. Przy obciążeniu czysto rezystancyjnym dla dowolnej pary dI dU
    > wyjdze ten sam znak.

    Nie dI i dU tylko I i U

    dE(t)=I(t)*U(t)*dt

    Scalkowac w czasie i wyswietlic.

    J.

  • 38. Data: 2018-02-11 17:43:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-11 o 14:08, J.F. pisze:

    > Niestety - jak pisalem obok, dobrze by bylo jeszcze usrednic po
    > okresie, zeby odroznic produkcje od mocy biernej.

    Ciekawe spostrzeżenie!
    To może zamiast wiatraka czy innego drogiego generatora kupić
    kondensator za kilka zł i niech produkuje czystą moc bierną, licznik to
    wykryje a kasa sama płynie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2018-02-11 19:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 17:43:42 +0100, Marek S napisał(a):

    > Ciekawe spostrzeżenie!
    > To może zamiast wiatraka czy innego drogiego generatora kupić
    > kondensator za kilka zł i niech produkuje czystą moc bierną, licznik to
    > wykryje a kasa sama płynie :-D

    Niestety:
    -jakby cena odkupu byla wyzsza niz zakupu, to by sie oplacalo.
    Ale nie jest.

    -licznik zapewne usrednia, zeby elektrownia mogla za moc bierna
    obciazyc :-)

    -kondensatorow jakos energetycy nie lubia, pobor bierny pojemnosciowy
    czesto jest zakazany. Ciekawe czego - boja sie rezonansu ?

    J.

  • 40. Data: 2018-02-11 21:44:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-11 o 19:06, J.F. pisze:

    > Niestety:
    > -jakby cena odkupu byla wyzsza niz zakupu, to by sie oplacalo.
    > Ale nie jest.

    A już sądziłem, że mam genialny plan :-D
    Czy nie jest tak, że energia bierna jest ignorowana przez typowy licznik
    elektroniczny? Bo jeśli tak, to koszt poboru prądu byłby zerowy więc
    biznes może ruszać :-)

    > -licznik zapewne usrednia, zeby elektrownia mogla za moc bierna
    > obciazyc :-)

    No właśnie sam nie wiem bo od strony elektrycznej moc bierna generuje
    prąd zwrócony w przeciwną stronę niż elektrownia daje. No i co z tym
    licznik robi? Hmmm... ciekawe.

    > -kondensatorow jakos energetycy nie lubia, pobor bierny pojemnosciowy
    > czesto jest zakazany. Ciekawe czego - boja sie rezonansu ?

    Może rezonansu rozrusznika serca majstra, który grzebie w wyłączonej
    sieci i nie wie, że na jej drugim końcu naładowany kondensator czyha na
    taką okazję :-D

    A swoją drogą to trochę dziwne bo automatyczne kompensatory mocy biernej
    (takie szafki, np. Legranda) bazują na przełączanych bateriach
    kondensatorów właśnie. Może wtedy jakiś kwit z elektrownią trzeba
    podpisać aby się nie boczyli?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek